یک روزنامهایتالیایی نوشت : وزیر امور خارجه آمریکا درصدد کناره گیری ازاین سمت قبل از پایان دومین دوره ریاست جمهوری جرج بوش است .به نوشته روزنامه ایل ریفورمیستا یکی از مقامات وزارت امور خارجه امریکا در گفتگویی با مجله تایم اعلام کرد: انتقال جان نگروپونته به سمت معاونت وزارتامور خارجه ناشی از نگرانیهای بهوجود امدهاز احتمال کنار رفتن رایس بدون معرفی جانشین بودهاست.این روزنامه میافزاید: با کمی توجه در مییابیم حضور رایس در طول دوره دوم ریاست جمهوری بوش بیرنگ بوده و از ماه نوامبر تاکنون, کاندولیزا رایس که زمانیکاندیدای ریاست جمهوری بود,کاملا درسایهقرار داشته است .