جوان برداشت کارگزاران: کروبى تنهاست، ترجیح ما خاتمى است درحالى که حسین مرعشى عضو مرکزیت حزب کارگزاران سازندگى اخیرا در گفتگویى ازعدم حمایت ازهیچ کاندیدایى تا زمان مشخص شدن کاندیداى اصلاح طلبان به عنوان تصمیم این حزب سخن گفته است ، جهانبخش خانجانى دیگر عضو شوراى مرکزى کارگزاران در اظهارنظرى جانبدارانه گفت: تنها حامى کروبى در بین اصلاح طلبان حزب اعتماد ملى است. خانجانى در گفت و گو با برنا افزود: تمام کاندیداهاى انتخابات ریاست جمهورى براى ما عزیز هستند اما حزب کارگزاران تنها از کاندیداى اصلاح طلبان حمایت خواهد کرد و تاکنون نیز هیچ کاندیداى واحدى از سوى اصلاح طلبان معرفى نشده است. عضو شوراى مرکزى حزب کارگزاران گفت: البته حزب کارگزاران نیز اعلام کرده زمانى که خاتمى آمادگى خود !را براى حضور در انتخابات اعلام کند این حزب با تمام توان از وى حمایت خواهد کرد. سناریوى جدید افراطیون علیه کروبى رئیس ائتلاف اصلاح طلبان جوان با اشاره به تلاش برخى جریانات تندروى اصلاح طلب براى کاندیداتورى سیدحسن خمینى به عنوان جایگزین خاتمى در انتخابات آتى، گفت: سناریوى جدید افراطیون دوم خردادى براى رسیدن به منافع خود، اخلاقى نیست. محمدزارع فومنى رئیس ائتلاف اصلاح طلبان جوان در گفتگو با فارس در واکنش به سناریوى جدید افراطیون دوم خردادى در جهت ترغیب سید حسن خمینى براى کاندیداتورى در انتخابات آتى ریاست جمهورى به عنوان جایگزین خاتمى، گفت: جریان تندرویى که در جبهه اصلاحات این مباحث را مطرح مى کند، گروهى درون جناح اصلاحات است که همواره با عملکرد نسنجیده و تند خود در وهله اول به اصلاح طلبان و در مرحله بعدى به وجهه و منافع ملى نظام آسیب زده است. وى با اشاره به نظرات امام راحل بر عدم شرکت اعضاى بیت ایشان در مسئولیت هاى اجرایى، افزود: این جریان تندور پس از ناامیدى در رسیدن به کاندیداتورى خاتمى با پیگیرى پروژه جدید در فکر رسیدن به منافع حزبى و جناحى خود هستند و با هزینه کردن از محبوبیت اعضاى بیت امام (ره) برنامه هاى خود را دنبال مى کنند. در همین ارتباط رئیس شاخه بانوان حزب اعتماد ملى گفت: اینکه برخى گروه هاى تندروى اصلاح طلب به سوى برخى گزینه هاى متفاوت و متنوع مى روند یا اینکه اخیرا به دنبال کسب نظر سیدحسن خمینى رفته اند، این استفاده تبلیغى انتخاباتى تنها جهت کمرنگ کردن حضور کروبى در انتخابات ریاست جمهورى آینده است. بدرالسادات میرموسوى افزود: متوسل شدن به چنین اقداماتى بیانگر میزان اقبال خوب مردم از آقاى کروبى است و چون این گروه ها تیرشان به سنگ خورده است، مى خواهند خود را به یک جایى وصل کنند. دامن زدن به گرانى هاتوصیه ابراهیم یزدى به مشارکت دبیر کل نهضت آزادى در دیدار با اعضاى این گروه و سران حزب مشارکت، مدعى شده آمریکا بر براندازى جمهورى اسلامى اصرار دارد و بر همین اساس از عناصر این دو تشکل سیاسى خواسته که مواضع تندترى علیه نظام اسلامى اتخاذ کنند. به گزارش جهان ابراهیم یزدى که پس از ۳ ماه اقامت در آمریکا به کشوربازگشته است، از طرفى به آنها هشدار داده که امکان دارد نظام نیز متقابلا با این گروه برخورد تند داشته باشد. او در این دیدار تاکید کرده است: اصلاح طلبان باید با استفاده از نظرات اعضاى جدا شده از دولت نهم، به اوضاع داخلى و فشارهاى خارجى و پرداختن به موضوع گرانى ها دامن بزنند تا زمینه فشارهاى بین المللى فراهم شود. این گزارش مى افزاید: در این دیدار برخى عناصر نهضت آزادى به اظهارات بى پایه و اساس دبیر کل تشکل خود واکنش منفى نشان داده و گفتند آمریکایى ها سال هاست مصر هستند در کشورمان براندازى ایجاد کنند و تاکنون هیچ اتفاقى نیفتاده است ! کروبى: نیایم فرد دیگرى را معرفى مى کنم مهدى کروبى که در حال حاضر از سوى حزب اعتماد ملى براى کاندیداتورى در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى معرفى شده است، گفت: اگر نیامدم فرد دیگرى را از سوى حزب معرفى مى کنم. دبیرکل حزب اعتماد ملى در گفتگو با ایرنا افزود: ما بنا داریم ضمن احترام به شخصیت ها و چهره هاى دیگر کار حزبى را جا بیندازیم. لذا اگر خودم به نتیجه رسیدم که نیایم، فردى را از حزب مى آوریم. این را هم بگویم طورى کار مى کنیم و تعامل مى کنیم که بسیارى از اصلاح طلبان بپذیرند. نمى گویم همه، اما بسیارى از آنان مى پذیرند. کروبى گفت: اصولا من وقتى خودم نباشم، فعالیتم بیشتر مى شود. براى اینکه وقتى فردى، خودش کاندیداست هر فعالیتى مى کند، براى خودش است. اما من همیشه براى دیگران فعالیت مى کنم. کسى را که حمایت کنیم بخش مهمى از اصلاح طلبان مى پذیرند. وى افزود: اگر دوره قبل فردى غیر خودم کاندیدا بود، نمى گذاشتم تفرقه ایجاد شود. دختر شیخ وهابى رقاص از آب درآمد روزنامه هاى انگلیسى ادعا کردند دخترى به نام یسرا که خود را با نام یاسمین معرفى مى کند، دختر شیخ عمر البکرى از چهره هاى افراطى لبنان است که به شغل رقاصى در دیسکوهاى شبانه لندن مشغول است. به گزارش شیعه آنلاین، یسرا طى اظهاراتى به دو روزنامه انگلیسى سان و ودیلى میل گفت: من هیچ ارتباطى با پدرم ندارم و حتى یک روز هم روش زندگى و اندیشه هاى افراطى وى مرا قانع نکرد و جذب آن نشدم. یاسمین به روزنامه سان گفته است: در حال حاضر به عنوان یک رقاص تمام عریان شناخته نمى شوم اما در صورتى که فرصت شغلى خوبى به دست آورم، از چنین کارى پرهیز نخواهم کرد! گفتنى است شیخ عمر البکرى به داشتن اندیشه هاى افراطى و بسیار نزدیک به وهابیت شهرت دارد. در نشست مشترک دولت و مجلس مطرح شد نظارت قوى؛ بهترین هدیه مجلس به دولت رئیس جمهور با تاکید بر این که دولت نهم به قوانین و مصوبات مجلس شوراى اسلامى بیشترین پایبندى را نسبت به دولت هاى گذشته دارد گفت: دولت نظارت مجلس را بهترین هدیه براى خود مى داند. به گزارش ایسنا محمود احمدى نژاد، یکشنبه شب در نشست مشترک هیات دولت و نمایندگان مجلس شوراى اسلامى که در نهاد ریاست جمهورى انجام شد، با تاکید بر این که قواى مجریه و مقننه در نقطه مقابل هم قرار ندارند بلکه در یک راستا و مکمل هم هستند تصریح کرد: موفقیت دولت، موفقیت مجلس است و دولت بدنه کارشناسى مجلس مى باشد. وى با اشاره به این که دولت نهم قانونمندترین دولت بعد از پیروزى انقلاب اسلامى است اظهار کرد: دولت، متعهد به اجراى قانون بوده و آن را وظیفه خود مى داند و قانونمند بودن را نشانه انقلابى گرى مى داند. رئیس جمهور با اشاره به این که هیچ کدام از دولت هاى گذشته به اهداف برنامه هاى توسعه دست نیافتند گفت: البته دولت نهم براساس آمار و ارقام مستند، بیشترین تحقق برنامه ها را داشته و در مقایسه با بقیه دولت ها بسیار موفق بوده است اما على رغم این موفقیت ها عده اى بیرون از دولت و مجلس به تبلیغات منفى علیه دولت مى پردازند و معتقدیم جوسازى علیه اقدامات دولت و زیر سوال بردن ارزش ها ناشکرى است. احمدى نژاد با تاکید بر این که دولت و مجلس همدل و در کنار هم هستند تصریح کرد: باید تلاش کنیم پرچم عزت ایران اسلامى را در داخل و خارج کشور در بالاترین نقطه به اهتزاز درآوریم و در کنار هم، اهداف انقلاب و ارزش ها را به پیش ببریم. احمدى نژاد در بخش دیگرى از سخنان خود با ارایه گزارشى از سفر به نیویورک و شرکت در مجمع عمومى سازمان ملل متحد، با اشاره به این که در صحنه جهانى همه منتظر شنیدن پیام انقلاب و جمهورى اسلامى ایران هستند گفت: به محض حضور ایران ، تکاپوى رسانه ها بیشتر مى شود و همگى به دنبال گرفتن خبر از ایران هستند و امسال با استفاده از این فضاى رسانه اى زیر سوال بردن بنیان لیبرال دمکراسى و مطرح کردن اندیشه دینى را در برنامه خود داشتیم. وى تصریح کرد: دوران امپراتورى آمریکا به پایان رسیده است و باید دست به دست هم بدهیم تا به لحاظ آرمانى و تئورى، خلائى که در دنیا ایجاد مى شود را پر کنیم و امروز زمان شکوفایى انقلاب و یاران انقلاب است. قانونگرایى واهمیت به قانون انتظار مجلس از دولت در این نشست رئیس مجلس شوراى اسلامى نیز در سخنانى اظهار کرد: نشست مشترک هیات دولت و نمایندگان مجلس فرصت خوبى براى حرکت هماهنگ تر به منظور خدمت رسانى بیشتر به مردم است. على لاریجانى با اشاره به خصوصیات دینى ممتاز دولت نهم تاکید کرد: بحمدالله رئیس جمهور و وزراى دولت از آراستگى دینى خوبى برخوردارند و براى خدمت به مردم حریص بوده و تلاش زیادى دارند تا کارهاى کشور سریع تر انجام شود. لاریجانى با ارج نهادن روحیه خدمتگزارى دولت در سفرهاى استانى و کاهش مشکلات مردم تاکید کرد: مردم از این جهت خوشحال اند که حرکت کلى دولت، پیگیرى آرمان هاى امام(ره) و انقلاب بوده و از این جهات دولت نهم نمره خیلى خوبى مى گیرد. رئیس مجلس شوراى اسلامى تصریح کرد: باید به تعاطى فکرى میان مجلس و دولت اهمیت بدهیم و نگذاریم برخى اختلافات سطحى و کوچک در برداشت از قوانین به حذف و نفى یکدیگر منجر شود. وى به برخى انتظارات مجلس از دولت اصولگرا اشاره کرد و گفت: توقع داریم که دولت بیش از پیش نمونه قانونگرایى و محل تمرکز و اهمیت به قانون باشد. لاریجانى نیل به اهداف سند چشم انداز بیست ساله و رشد تولید در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بایستى با کمک یکدیگر براى کنترل تورم و تسریع صادرات و سرمایه گذارى برنامه ریزى جامعى داشته باشیم. رئیس مجلس شوراى اسلامى در ادامه تاکید کرد: مجلس در کنار دولت است و آماده ایم در برخى زمینه هاى اولویت دار همچون مسائل انرژى و آموزش و پرورش کمک کار دولت بوده و با توجه به اهمیت ثبات در سیاست هاى سرمایه گذارى، صادرات و واردات، کشور را به نقطه تعالى برسانیم. وى در ادامه نظارت قوى را کمک کننده بخش اجرایى کشور دانست و تاکید کرد: مجلس شوراى اسلامى با اهتمام به امر نظارت و با توجه به مجموعه تنگناهاى اجرایى در صدد است همکارى با دولت را تسریع کرده تا شاهد پیشرفت کشور باشیم. دیوان محاسبات کشور:نامه رحمانى فضلى به داودى تحریف شده است معاون حقوقى، امورمجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور درواکنش به مطالب مندرج در برخى روزنامه ها راجع به نامه رئیس دیوان به معاون اول رئیس جمهورى اعلام کرد که ادبیات به کار رفته در متن نامه با آنچه در رسانه ها منتشر شده، کاملا متفاوت و تحریف شده است. عبدالرضا رحمانى فضلى رئیس دیوان محاسبات کشور اخیرا در نامه اى به معاون اول رئیس جمهورى، خواستار رعایت ضوابط اجرایى قانون بودجه ۱۳۸۷ کل کشور از سوى مدیران شده بود. رونوشت این نامه به رئیس مجلس، معاون برنامه ریزى و نظارت راهبردى رئیس جمهور و نیز کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ارسال شده که روز یکشنبه متن این نامه با تغییر مفاد آن از سوى پایگاه خبرى( تحت مدیریت احمد توکلى) الف منتشر شد. فریدون همتى معاون پارلمانى دیوان محاسبات روز گذشته درگفت و گو با ایرنا تاکید کرد: نامه اخیر دیوان محاسبات در راستاى اهداف نظارتى دیوان بوده و براى مراجع ذیربط قانونى از جمله معاون اول محترم رئیس جمهور، ریاست محترم مجلس شوراى اسلامى، معاونت نظارت راهبردى ریاست جمهورى و کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شده است. همتى تصریح کرد: دیوان در رسانه اى کردن این نامه نقشى نداشته و ارسال آن نیز در راستاى رویه هاى معمول و سیاست هاى جدید پیشگیرانه با دستگاهاى هر سه قوه بویژه قوه مجریه به اقتضاى عملیات گسترده اجرایى که برعهده دارد، بوده است. معاون پارلمانى، امور مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: در مسیر بهره بردارى از این مکاتبه امانت دارى صورت نگرفته و به رسانه ها کشیده شده است این موضوع خارج از اراده دیوان محاسبات بوده است. وى تصریح کرد: ادبیات بکار رفته در متن نامه یا آنچه در رسانه ها آمده است کاملا متفاوت است. همتى افزود: دیوان محاسبات مطابق روال همیشگى و با نگاه پیشگیرانه و صیانت از مدیران به عنوان سرمایه هاى ارزشمند نظام و تسریع در پیشرفت فعالیت و پروژه ها قدم به قدم خود را در کنار مدیران مى بیند و معتقد است اگر مسایل و نارسایى ها دراجراى صحیح و درست قانون به موقع یادآورى و تذکر داده شود قطعا از بروز انحراف و پیش آمدن مغایرت که در قانون به عنوان تخلف تعریف شده است، جلوگیرى مى شود. وى توضیح داد: پیشگیرى از درمان بسیار با اهمیت تر بوده و در کاهش هزینه ها نقش بسزایى دارد. این رویکرد در دنیاى امروز مد نظر خبرگان کلیه علوم قرار داشته و همواره تلاش مى کنند تا با اتخاذ تدابیرى علاج واقعه را قبل از وقوع بنمایند. معاون دیوان محاسبات تصریح کرد: بررسى هاى دیوان حاکى از آن است که چنانچه در گذشته به صورت جدى بر روى پیشگیرى اهتمام لازم مى شد امروز شاهد بروز بسیارى از تخلفات و در نتیجه اتلاف منابع زیادى نمى بودیم. معاون پارلمانى دیوان محاسبات کشور یادآور شد: بر اساس اصل ۵۵ قانون اساسى و قوانین دیوان محاسبات و قانون محاسبات عمومى یکى از وظایف اصلى دیوان محاسبات کشور به عنوان تنها دستگاه نظارتى قوه مقننه در امر رسیدگى و نظارت بر حسن اجراى قانون بودجه است. همتى افزود: بر اساس قوانین موضوعه و رویکرد جدید مدیریت، دیوان محاسبات بنا دارد به منظور پیشگیرى از بروز تخلفات خود را در کنار مدیران و تمام کسانى که در مسیر عملیات مالى قرار دارند، ببیند و با اطلاع رسانى به موقع و ارایه مشورت هاى فنى و حقوقى در راستاى سیاست پیشگیرانه بعد نظارتى را تقویت کند. وى تاکید کرد: در فرآیند بودجه از مرحله بررسى و تصویب در مجلس و سپس در مرحله اجرایى شدن قانون بودجه از تبادل موافقت نامه ها تا پایان عملیات مالى نیاز داریم در کنار دست اندرکاران این مشورت ها و راهنمایى و تذکرات را در صورت انحراف از مسیر قانون داشته باشیم تا از پیش آمدن تخلفات مالى براى مدیران که سرمایه ها ارزشمند کشور هستند پیشگیرى کنیم. وزیر دفاع خبرداد تجهیز جنگنده هاى ایران به سامانه پیشرفته جنگ الکترونیک به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعى وزارت دفاع، سردار مصطفى محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانى نیروهاى مسلح در آیین بهره بردارى از این طرح ها با ابراز خرسندى از پیشرفت هاى سریع، مبتکرانه و هوشمندانه صنایع الکترونیکى و مخابراتى اظهار کرد: در سال نوآورى و شکوفایى متخصصان متعهد و خلاق صنعت دفاعى با شعار ما مى توانیم توانستند تمام نیازمندى هاى جدید نیروهاى مسلح را در حوزه حساس و مهم الکترونیک، اپتوالکترونیک، میکرو الکترونیک، مخابرات، اپتیک و لیزر و سیستم هاى جنگ الکترونیک و ضد جنگ الکترونیک تامین کنند. وى با بیان اینکه صنایع دفاعى ما امروز صنایعى کارآمد، پیشرفته و کاملا بومى شده است، افزود: از آنجا که امروز و در آینده تهدیدات بر محور سامانه هاى هوشمند و الکترونیکى استوار است، وزارت دفاع سرمایه گذارى گسترده اى را در این زمینه انجام داده که حاصل آن را در این پروژه ها مى توان مشاهده کرد. نجار یکى از اصول مهم دکترین دفاعى جمهورى اسلامى ایران را هوشمندسازى تجهیزات نیروهاى مسلح برشمرد و افزود: در چارچوب این دکترین قادریم با اقتدار، تهدیدات و جنگ الکترونیکى دشمنان را بى اثر سازیم. وى در تشریح یکى از پروژه هاى افتتاح شده اظهار کرد: سامانه برج مراقبت سیار، یک سامانه پیشرفته است که داراى قابلیت گیرندگى تعیین موقعیت ماهواره اى (GPS) اعلام حریق، برق اضطرارى با استفاده از باترى و شارژر، کنترل ارتباطات صوتى، هواشناسى با نمایش گر دیجیتالى، پردازش شرایط جوى و حمل و نقل آسان است. وزیر دفاع با بیان اینکه ساخت و تولید رادیوهاى هوایى و زمینى از پیچیدگى و حساسیت خاصى برخوردار است، اعلام کرد: با ساخت فرستنده - گیرنده هاى هوایى، هواپیماهاى جنگنده، ترابرى و بالگردهاى کشورمان به سامانه هاى پیشرفته جنگ الکترونیکى مجهز مى شوند و این سامانه ها با استانداردهاى نظامى هوایى جهان مطابقت دارد. وى گفت: تولید سامانه هاى رادیو زمینى اقدامى موثر در جهت ایجاد ارتباطات زمین به هواست که در برج هاى مراقبت پروازى، مراکز کنترل هوایى و رادارى کارآیى دارد. وزیر دفاع هم چنین از راه اندازى شبکه جدید فرماندهى و کنترل بیسیم هاى HF پرتوان که قادر است ارتباطات مخابراتى نظامى پرظرفیت، امن و پایدار را در کلیه سطوح استراتژیک فراهم کند، خبر داد و افزود: از دیگر پروژه هاى افتتاحى راه اندازى خط تولید انواع بى سیم هاى زمینى جدید با توان ضد جنگ الکترونیک است که ارتباطات نظامى را در مقابله با تهدیدات دشمن، کاملا امن مى کند. سردار نجار در پایان تصریح کرد: امروز با قاطعیت اعلام مى کنیم که صنایع الکترونیک وزارت دفاع موفق به طراحى و ساخت محصولات غیرقابل شکستى شده که نتیجه آن برقرارى ارتباطات امن و پایدار براى نیروهاى مسلح است. جمهوری جهت اطلاع ***از کرج خبر می رسد بی بندوباری در باغ های اطراف این شهر بطور گسترده ای تحت عنوان جشن های عروسی یا جشن تولد به صورت پارتی های شبانه باوضعیت بسیار نامناسب بطور مختلط با لباسهای مبتذل و خوردن مشروبات الکلی برگزار می شود و به علت عدم برخورد جدی و قاطع مسئولین ذیربط رو به افزایش می باشد. همین گزارش حاکی است نیروی انتظامی کرج در موارد بسیاری وارد عمل شده و باغ های شناسایی شده را در مواردی چندین بار پلمپ نموده است حتی یکی از این باغ ها هشت بار سابقه پلمپ از سوی نیروی انتظامی دارد ولی به اشاعه فساد و فحشا ادامه داده است . انتظار مردم کرج از دستگاه قضایی برخورد جدی و قاطعانه با متخلفین و جلوگیری از اشاعه فساد و فحشا است . ***نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا که برای بررسی اختلاف صدا و سیما با فدراسیون فوتبال به ایران آمده در موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها نیز دخالت کرده است . سوزوکی بعد از مذاکره با مدیران فدراسیون فوتبال ایران گفت : « باید شرایط قابل قبولی فراهم شود تا بانوان بتوانند در استادیوم های ورزشی حاضر شده و بازی ها را از نزدیک ببینند و فدراسیون فوتبال نیز باید از نظر امنیتی امکانات لازم را برای آنها فراهم کند » . وی افزود : « نکته بسیار خوبی که امروز شنیده ایم این است که باشگاه های فوتبال در ایران تیم زنان نیز دارند و بی تردید در آینده مسابقاتی در سطح حرفه ای برای بانوان ایرانی برگزار می شود » . باتوجه به مخالفت مراجع عظام تقلید با ورود زنان به ورزشگاه ها مسئولان ورزشی کشور نباید به عناصر خارجی اجازه دخالت در این موضوع را بدهند. ***آیت الله محی الدین حائری شیرازی در جمع دست اندرکاران صنعت گردشگری استان فارس در یکی از هتل های شیراز در سخنانی با تاکید بر ضرورت احیا هویت ملی و مذهبی گفت : بزک کردن یک خانم برای استفاده در بخش اطلاع رسانی به گردشگران در هتل ها در شان ملت ما نیست . وی گفت : در فرودگاه دبی زیر عکس مستهجن یک خانم نوشته شده بود « اینجا دبی است » ولی شما از همین خانم استفاده کرده اید درحالی که آنها فقط عکسش را زده اند! امام جمعه شیراز با انتقاد از برخی بی حجابی ها در هتل ها و مراکز گردشگری گفت : این امر از ضعف و کوچکی اندیشه و عدم تسلط شما به مبانی هویت ملی و دینی کشورتان است که این گونه از زن بهره می گیرند. ***مصاحبه خبرگزاری فارس با هوشنگ امیر احمدی که اقدامی خلاف انتظار از یک خبرگزاری اصولگرا بود واکنش پایگاه خبری تحلیلی شهاب نیوز که از منتقدان دولت است را برانگیخته بطوری که نوشته است : « هوشنگ امیر احمدی فردی که تا یکی دو سال پیش راست یا دروغ از سوی حامیان آقای احمدی نژاد « دلال رابطه با آمریکا » و « عامل سیا و موساد » خوانده می شد; روز یکشنبه یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری فارس انجام داد و در آن به نحو بی سابقه ای به سید محمد خاتمی و دولت های گذشته حمله و از محمود احمدی نژاد تعریف و تمجید کرد. » . شهاب نیوز افزوده است : « تعاریف و تمجیدات هوشنگ امیراحمدی از آقای احمدی نژاد درحالی است که اگر او این اظهارات را درباره یک نفر دیگر مثلا درباره سید محمد خاتمی یا آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرده بود موج بزرگی از حملات رسانه های حامی دولت نهم به راه می افتاد و مطمئنا کار به یک بحران سیاسی تمام عیار می رسید. همانطور که در سال 1382 انتشار اخباری در زمینه دیدار امیر احمدی بایکی از دیپلمات های دولت پیشین در آمریکا باعث تظاهرات کفن پوشان در قم شد و برخی رسانه ها این دیدار را نشانه ای از ارتباط آن دیپلمات با سیا و موساد و علامتی از غربزدگی دولت و سرسپردگی به شیطان بزرگ خواندند » . این پایگاه خبری همچنین نوشت : « در شرایطی که دیگر تلاش برای رابطه با آمریکا باعث تظاهرات کفن پوشان نمی شود و رفت و آمدهای مکرر « دلال رابطه با آمریکا » و « عامل سیا و موساد » به ایران نشانه ای از « سرسپردگی » یا « عدول از ارزش های مقدس انقلاب » نیست ; خبرگزاری فارس متن مصاحبه ای با امیر احمدی را برروی خروجی خود قرار داد که حاوی حمله بی سابقه وی به دولت های گذشته و دفاع بی سابقه تر او از آقای احمدی نژاد است » . قسمت هائی از مصاحبه فارس با هوشنگ امیراحمدی دیروز در ستون جهت اطلاع منعکس شد. ایران دیگه چه خبر؟ چرخش آشکار موضع مک کین در قبال مذاکره با ایران دست آخر این که روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشى به بررسى اظهارات اخیر مک کین درباره گفت وگو با ایران پرداخته و آن را نشانه تغییر موضع وى در این زمینه دانسته است. کاندیداى جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهورى امریکا در اظهاراتى که نشان دهنده فاصله گرفتن از سیاست دولت جورج بوش رئیس جمهور امریکا و تغییر موضع قبلى اش است گفته: به وزیر امور خارجه اش اجازه خواهد داد درباره برنامه هسته اى ایران با تهران گفت وگو کند. این روزنامه افزوده: مک کین در گذشته مذاکرات با ایران در سطح عالى را رد کرده بود. اعطاى جایزه به کم مصرف هاى بنزین، راهکار مخاطبان «ایران» خبر اول این که پس از آن که ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در طرحى خواستار خرید بنزین مازاد مصرف کنندگان شده است، ۳۶/۱۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجى «ایران» اعطاى جایزه ویژه به افرادى که بنزین کمترى مصرف مى کنند را راه حل عملى این طرح دانسته اند. همچنین ۳۰/۲۰ درصد از مخاطبان «ایران» خرید بنزین به نرخ آزاد ۴۰۰ تومان را راهکار این طرح برشمرده اند. از میان ۱۸/۲۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجى، خرید بنزین با نرخ بالاتر از نرخ بنزین آزاد را به عنوان راه حل این طرح برگزیده اند و در نهایت نیز ۱۵/۳۸ درصد از مخاطبان تخفیف در قیمت فعلى بنزین (۱۰۰ تومان) را براى این طرح پیشنهاد داده اند. تلاش ناکام طیف غیرقانونى تحکیم براى تجمع در دانشگاه تهران خبر دیگر این که تلاش عناصر طیف افراطى و غیرقانونى دفتر تحکیم وحدت براى برقرارى تجمع در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلى با عدم رغبت دانشجویان مواجه و ناکام ماند. این در حالى بود که روز گذشته و همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهور در دانشگاه تهران عده اى از عناصر طیف غیرقانونى دفتر تحکیم وحدت با توزیع تراکت و بیانیه و تحریک دانشجویان، تلاش گسترده اى براى برگزارى تجمع داشتند. هفته سخت رایس در سازمان ملل شنیدیم که خبرگزارى امریکایى آسوشیتدپرس گزارش داده: در مجمع عمومى سازمان ملل ابهت و نفوذ امریکا ضربه محکمى از روسیه، ایران و کره شمالى خورد. در این گزارش با تیتر «هفته سختى در سازمان ملل به رایس گذشت» آمده: رایس در بحبوحه بحران هاى مالى جهانى به مدت ۸ روز در نیویورک تلاش کرد که بسیارى از اهداف مهم سیاست خارجه دولت بوش را احیا کند. اما نتیجه این تلاش ها مبهم بود. این گزارش مى افزاید: «در روزى که قطعنامه ملایم ایران تصویب شد، لاوروف روى صحن مجمع عمومى رفت و نظام تک قطبى را زیرسؤال برد در حالى که تعهدها دال بر این بود که بعد از حملات ۱۱ سپتامبر وحدت جهانى ایجاد شود.» دلایل صهیونیست ها براى «مرد سال» بودن دکتر احمدى نژاد باخبر شدیم که منابع خبرى رژیم صهیونیستى گزارش داده اند: در برنامه انتخاب شخصیت سال که معمولاً هنگام آغاز سال عبرى برگزار مى شود،محمود احمدى نژاد رئیس جمهورى ایران به عنوان مرد سال انتخاب شد. برنامه «استودیوى جمعه» شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستى، در مورد دلایل انتخاب رئیس جمهورى ایران گفته: او مى خواهد واقعیت استراتژیک جدیدى را که از نظر ما احتمال آن وجود ندارد، ایجاد کند. تلویزیون رژیم صهیونیستى افزوده: احمدى نژاد در این مسیر، رئیس جمهورى سوریه را با خود همراه کرده، حزب الله را به بازوهایى تبدیل و از طریق آن، لبنان را نیروى خود کرده، حماس را به موقعیت پیشرفته اى در عرصه فلسطین رسانده، ایران را در عراق ناظر و حکم بین گروههاى شیعه قرار داده و همپیمانانى را حتى در امریکاى جنوبى تربیت مى کند. به گفته این تلویزیون، پیشرفت سریع در طرح هسته اى ایران، تحمل فشارهاى بین المللى بدون آنکه موجب شود تحریم ها علیه ایران افزایش یابد، تثبیت راه مورد نظر خود به رغم انتقادها از جمله دلایلى است که احمدى نژاد را به عنوان مرد سال مطرح مى کند. شبکه اول تلویزیون رژیم صهیونیستى نیز عمادمغنیه لبنانى را داراى ویژگى هاى مرد سال دانسته است. دستورالعمل براى مصاحبه با رئیس جمهور ایران خبر رسیده که۲ مدیر شبکه فکس نیوز با حضور در محل ساختمان صداى امریکا گفتند که پخش اظهارات احمدى نژاد از فکس نیوز، روز سیاه این شبکه بود و در تاریخ رسانه هاى ایالات متحده کسى پیدا نمى شود که مدت یک ساعت به راحتى اسرائیل را به وسیله تلویزیون هاى امریکایى زیر سؤال برده باشد، ولى احمدى نژاد با استفاده از زمان حضورش در امریکا این کار را کرد. آنها افزودند: جمع خبرنگاران حاضر در نشست با مدیران فکس نیوز نیز مى گفتند براى دادن تریبون به احمدى نژاد از این پس باید بسیار احتیاط کرد. آنها مى ترسیدند از این که احمدى نژاد شده است صداى حمایت از فلسطین، آنها مى گفتند باید ترسید از این که یک نفر که در هر فرصتى اهداف انقلاب اسلامى را فریاد مى زند. کیهان مردان مقاومت تحسین برانگیزند(خبر ویژه) رسانه های رژیم صهیونیستی در کنار عقده گشایی علیه احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و شهید عماد مغنیه فرمانده نظامی ارشد حزب الله لبنان، از این دو به عنوان چهره های بزرگ سال میلادی رو به پایان یاد می کنند. به گزارش پرس تی وی شبکه 2 تلویزیون اسرائیل احمدی نژاد را به عنوان مرد سال معرفی کرد و اگرچه گفت که «از نظر ما امکان بروز استراتژی مورد نظر احمدی نژاد وجود ندارد» اما تاکید کرد: ایران جبهه عراق را با درایت و هوشمندی هدایت می کند و حتی در آمریکای لاتین برای تکثیر متحدان می کوشد. احمدی نژاد مرد سال است چون به برنامه هسته ای کشورش در یک سال گذشته شتاب داده و فشار بین المللی را تحمل کرد بدون آن که منجر به تحریم های جدید علیه ایران شود. شبکه یک تلویزیون اسرائیل نیز عماد مغنیه را به عنوان مرد سال انتخاب کرده و افزود: «مغنیه در طول حیات خود اسرائیل را آزار داد و پس از مرگ نیز هنوز در تعقیب ما است. مغنیه طی 25 سال بیشترین خسارت و اذیت را به اسرائیل رساند.» من چیز می خورم با رژیم غذایی بقیه هم کاری ندارم(خبر ویژه) طنزنویس فراری روزنامه های زنجیره ای با توهین و لودگی از خاتمی خواست نامزد انتخابات شود. ابراهیم نبوی پس از آن که خطاب به خاتمی نوشت: «گفتی اقتصاد حالی ام نیست... بابا! تو خودت حالی ات نیست، تو اقتصاد بلدی»، اضافه کرد: درسته در دوره تو چهار تا مثل من چهار تا پس گردنی خوردیم ولی حداقل چهار تا دختر همسایه و پسر همسایه مون تونستن مثل آدم دست همدیگه رو بگیرن و توی خیابون راه برن... محمدجان! به حرف این بچه گاگولایی که وقتی می خوان سراغ تاریخ برن، می رن 3هزار سال قبل و وقتی سراغ جغرافیا می رن 5هزار کیلومتر اون ورتر می رن، گوش نکن. ما که می دونیم ایرونی هستیم و همسایه عراق و افغانستان و ترکیه و پاکستان. ما می دونیم واقعیت چیه. اگر هم 10سال پیش اولدرم بولدورم می کردیم و می خواستیم تو بشی رهبر اپوزیسیون، من یکی غلط کردم، گه خوردم(!) بقیه خودشون می دونن رژیم غذایی شون چیه، من می خوام تو بشی رئیس جمهور. وی همچنین نوشت: حضرت عباسی اگه سر نامزدی رضایت ندی، ممکنه یکی بره زن فرنگی بگیره یکی هم بگه دلمو به همین مهوش خانوم خوش می کنم... شاید هم دلت با ما نیست، شاید می ترسی دوباره بگی آره، 9 ماه به شکم بکشی آخرش هم بچه ناقص الخلقه به دنیا بیاد که نه قیافه اش به ملت شبیهه، نه به دولت. اگر می خوای بگی نه، همین فردا بگو نه ولی دست ما رو تو پوست گردو نذار. پایان هیاهوی ادواری ها(خبر ویژه) رئیس دفتر سیاسی گروهک نهضت آزادی با وجود ادعای سازمان ادوار تحکیم مبنی بر حمایت از نامزدی عبدالله نوری و مخالفت با خاتمی، از طرف آنها قول داد در صورت نامزدی خاتمی، از وی حمایت کنند. محمد توسلی در دیدار شماری از اعضای شاخه های جوانان احزاب گفت: «جبهه گسترده اصلاح طلبان به محملی برای گفت وگوی اصلاح طلبان تبدیل خواهد شد و می تواند با محوریت آقای خاتمی شکل بگیرد. اگر آقای خاتمی محور چنین جبهه ای شوند، حتی ادوار تحکیم که از آقای عبدالله نوری حمایت می کنند هم به این جریان خواهند پیوست.» گفتنی است در این ملاقات شماری از اعضای شاخه دانشجویی حزب مشارکت، کارگزاران، ادوار تحکیم و شماری از اعضای دفتر منحله تحکیم حضور داشتند. ادوار تحکیم، برخی اعضای سابق دفتر تحکیم هستند که نوچگی نهضت آزادی را با توجه به سوابق خود انکار نمی کنند و این در حالی است که با گرفتن ژستی پیشرو، مدعی استقلال از احزاب و جریان های سیاسی هستند. گلادیاتور پیروز در نیویورک(خبر ویژه) روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مشاهدات خبرنگار خود از دیدار رئیس جمهور کشورمان با شماری از ایرانیان مقیم آمریکا را منتشر کرد. خبرنگار وال استریت ژورنال می نویسد: احمدی نژاد در این برنامه که بالغ بر هزار میهمان ایرانی و آمریکایی در آن حضور داشتند، خیلی ساده و خودمانی بود. او در ابتدا از صلح حرف زد و گفت ملت ایران طالب صلح است. در عین حال در ادامه گفت اگر کسی حتی تصور حمله را به ایران بکند قبل از اینکه دستش، به دکمه شلیک برسد، ما بازویش را قطع می کنیم. این سخنان ابتدا با سکوت و سپس تشویق حاضران مواجه شد. وی اضافه می کند: پس از پایان سخنرانی، حضار ایستادند و او را تشویق کردند. دیدن تنوعی از ایرانی- آمریکایی ها در یک چنین مراسمی تکان دهنده بود. جمعیت های ایرانی معمولا با جامعه آمریکایی عجین شده و عمدتا حامی حکومت ایران نیستند. با وجود این برخی از حضار حتی یک روز مرخصی گرفته بودند تا از واشنگتن دی سی، مریلند و ویرجینیا خود را به این مراسم برسانند. اسماعیل 74 ساله و پزشک که یک مسیحی ایرانی و ساکن نیویورک است این را کتمان نمی کند که طرفدار رژیم نیست. «اغلب مردمی که امشب اینجا می بینید مخالف سیاست های ایران هستند، با این حال به اینجا می آیند چون می خواهند به هویت ایرانی خودشان متصل باقی بمانند.» حسین موسوی 60ساله و مهندس، به جلو خم شد و در گوشی گفت رئیس جمهور را تحسین می کنم و آرزو می کنم سیاستمداران بیشتری نظیر او بودند. من او را تحسین می کنم چون شبیه خیلی از سیاستمداران دیگری نیست که برای منافعشان، موضع خود را عوض می کنند. او صادق است و سر حرفش می ماند. در همین حال روزنامه تایمز در تحلیلی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک نوشت «ایران در حالی به سمت آمریکا هفت تیر می کشد که کابوی تنها (بوش) آماده خداحافظی است. احمدی نژاد از فرصت شاخ به شاخ شدن با بوش استفاده کرد و آمریکا را متهم به خشونت، جنگ افروزی و بی ثبات کردن اقتصاد و سیاست جهانی نمود. تایمز افزود: اگرچه بوش ایران را به تولید سلاح هسته ای و تروریسم متهم کرد اما این، آقای احمدی نژاد بود که پس از ورود به نیویورک تمامی تیترهای خبری رسانه های آمریکا را به خود اختصاص داد. احمدی نژاد در طول سخنرانی بوش لبخند می زد و برای دیگر رهبران سر تکان می داد و حتی یک بار در گفت وگو با منوچهر متکی، انگشت شست خود را به سمت پایین گرفت، نشانی که گلادیاتورها برای تمام کردن کار فرد باخته و مغلوب به کار می بردند. کوه آمریکا دوباره موش زایید(خبر ویژه) سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل قطعنامه اخیر شورای امنیت را بی خاصیت و نشانه پیروزی ایران و شکست کاخ سفید خواند. جان بولتون که به داشتن گرایش های تند صهیونیستی و ضدایرانی شهرت دارد، به فاکس نیوز گفته است: ایران اکنون در حال پیروز شدن است و آمریکا در حال شکست. بولتون همچنین می گوید: در قطعنامه روز شنبه شورای امنیت فقط به 3 قطعنامه بی خاصیت قبلی اشاره شده و گفته شده بود ما خیلی جدی هستیم. همین! این در واقع یک شکست دیپلماتیک برای ماست چون اروپایی ها دیگر حاضر نیستند فشار سخت تری به ایران وارد کنند. این نومحافظه کار آمریکایی درباره تاکید ایران بر مذاکره براساس احترام متقابل هم می گوید: این بخشی از تهاجم نرم آنهاست که می خواهند ما را خلع سلاح کنند همان طور که دیپلمات های آنها به طور کارآمد در 5 سال گذشته اتحادیه اروپا را خلع سلاح کردند. سفارتخانه های اروپایی فعالیت انتخاباتی را کلید زدند(خبر ویژه) سفارتخانه های غربی از هم اکنون درباره انتخابات سال آینده ریاست جمهوری ایران فعال شده اند. در این زمینه برخی گزارش ها حاکی از آن است که سفارت فرانسه در تهران اقدام به پرسش های انتخاباتی از مراجعان و متقاضیان ویزا می کند. یکی از مراجعان به سفارت فرانسه که جهت شرکت در کنفرانسی علمی عازم آن کشور است به البرز نیوز گفت: پس از تکمیل مدارک و مراجعه به بخش صدور روادید از من سؤال شد که چه کسی رئیس جمهور آینده ایران است؟ وقتی در جواب گفتم من نمی دانم، این کارمند سفارت فرانسه پرسید اگر کروبی و خاتمی هر دو در انتخابات حاضر شوند به چه کسی رأی می دهی؟ او در ادامه پرسید: تصور کن احمدی نژاد با لاریجانی و قالیباف رقابت کند فکر می کنی مردم به کدامشان رأی می دهند؟ یکی دیگر از مراجعه کنندگان به سفارت فرانسه هم گفت که از او در باره میزان احتمالی مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری آینده سؤال شده است. او افزود: من پاسخ دادم معمولا در ایران از انتخابات به خصوص انتخابات ریاست جمهوری استقبال خوبی می شود و آنگاه کارمند سفارت پرسید: حتی اگر چند قطعنامه شدید علیه شما صادر شده باشد و دایره تحریم ها تنگ تر شود باز هم مردم شرکت می کنند؟ یکی دیگر از این مراجعه کنندگان هم می گوید که پس از پاسخ به سؤالی درباره میزان درآمد و این که چرا مردم ایران اینقدر کم حقوق می گیرند در برابر این پرسش قرار گرفته که در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 به هاشمی رفسنجانی رأی داده یا احمدی نژاد!؟ و اگر دوباره این دو نفر رقابت کنند به چه کسی رأی خواهد داد. گفتنی است در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری و پس از اعلام نتایج نهایی، روزنامه گاردین انگلیس فاش کرد سفارت این کشور در تهران ماه ها در عرصه انتخابات فعال بوده اما در پیش بینی خود به طور غیرمترقبه ای شکست خورده است. با این نامزدبازی استقلال حرفه ای چه می شود؟!(خبر ویژه) کاریکاتوریست خارجه نشین روزنامه های زنجیره ای توقیف شده، هم قطاران خود را از آزمودن آزموده و هزینه کردن خود برای سیاستمداران در انتخابات برحذر داشت. نیک آهنگ کوثر نوشت: اگر بلایی که امروز سر روزنامه نگاری آمده، به خاطر هم ناف بودنش با سیاست است، چنین کارهایی چه به قصد همدلی سیاسی و یا دعوت به کاندیداتوری و... خرابترش می کند. دقت کنید! روزنامه نگاری که می خواهد عملکرد سیاستمداران را گزارش کند، چگونه می تواند استقلالش را از کسانی که تا به این حد حمایتشان کند حفظ نماید؟ وی اضافه کرد: باز هم می گویم. حضور سیاسیون در مطبوعات فضا را سال هاست که مغشوش کرده و روزنامه نگاران ناخواسته یا خواسته ابزار سیاسیون می شوند. باید از یک نقطه خودمان را از این بازی دور کنیم. حالا دیگه ساز مخالف با لس آنجلسی ها می زنین؟(خبر ویژه) «لس آنجلس نشین» خواندن عناصر تحریم کننده انتخابات از سوی حزب مشارکت با انتقاد سایت ضدانقلابی گویانیوز مواجه شد. گویانیوز با پیش بینی ورود قریب الوقوع سیدمحمد خاتمی به عرصه انتخابات به نیابت از حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب، به تحلیل اخیر خبرنامه داخلی حزب مشارکت اشاره می کند و می نویسد: شگفت انگیز در این تحلیل، لس آنجلس نشین خواندن تحریم کنندگان انتخابات است. لس آنجلس نشین ها هم ایرانی اند و مگر قرار نبود ایران برای همه ایرانیان باشد. بسیاری از آنها در انتخابات ها رای خود را به نفع اصلاح طلبان به صندوق ریخته اند. این سایت لائیک خواستار سلوک، جذب و همدلی حزب مشارکت با تحریمی ها شد. گفتنی است لس آنجلس آمریکا مرکز فعالیت عناصر ضدانقلاب فراری به ویژه سلطنت طلبان است. علاقه(گفت و شنود) گفت: یکی از مدعیان اصلاحات که مدتی است به خارج از کشور گریخته با زبان طنز از سردمداران اصلاحات گله کرده است که چرا می گویند در دوران اصلاحات به فکر اقتصاد کشور نبوده اند. گفتم: یعنی منظورش این است که اصلاح طلبان به فکر معیشت مردم بوده اند؟! گفت: نه بابا! می گوید درست است که جبهه اصلاحات برای معیشت مردم کاری نکرده است ولی در عوض دستاوردهای فراوان دیگری داشته است. گفتم: چه دستاوردی؟ گفت: ایشان می گوید حداقل دستاورد دوران اصلاحات این بود که دختران و پسران همسایه می توانستند با خیال راحت دست یکدیگر را بگیرند و در خیابان ها پرسه بزنند! گفتم: از شخصی پرسیدند در میان عبادت ها به کدامیک بیشتر علاقه داری؟ جواب داد؛ روزه، پرسیدند چرا؟ گفت؛ خب! معلومه، چون روزه تنها عبادتی است که می شود آن را خورد! قدس نمایندگان، پولدار شدند! قدس - گروه سیاسی: یکی از نمایندگان استان خراسان در مجلس که نخواست نامش فاش شود، گفت: از سوی مجلس به هر یک از نمایندگان رقمی بین 110 تا 120 میلیون تومان اختصاص پیدا کرده تا برای رهن خانه هزینه کنند. این نماینده افزود: همچنین زمزمه هایی نیز برای پرداخت رقمهایی به عنوان هزینه تبلیغات به نمایندگان شنیده می شود. پرواز احمدی نژاد با هواپیمای اورهال شده رجانیوز- مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از سفر اخیر رئیس جمهوری به نیویورک با هواپیمای اورهال شده از سوی متخصصان ایرانی خبر داد. وی افزوده شدن این هواپیماها به ناوگان هوایی را یادگاری احمدی نژاد خواند. بازگشایی مرز خسروی برای اعزام زائران به عتبات عالیات کرمانشاه- خبرنگار قدس: مرز خسروی برای اعزام زائران به عتبات عالیات بزودی بازگشایی می شود. در نشستی به همین منظور و بر اساس نامه های دبیر شورای امنیت، معاونت نیروی انتظامی و وزارت کشور به استانهای کرمانشاه، خوزستان و ایلام، تصمیم گرفته شده بزودی سه هزار زائر از مرزهای خسروی و چزابه به عتبات عالیات در عراق اعزام شوند. مستند دفاع مقدس از نگاه محسن رضایی واحد مرکزی خبر - محسن رضایی با اشاره به پخش مستند دفاع مقدس از تلویزیون گفت: پس از بیست سال از پایان جنگ، این نخستین بار است که دوستان هنرمند ما در صدا و سیما توانستند تصویر جامع و جمع بندی شده ای از هشت سال دفاع مقدس ملت ایران را به تصویر بکشانند. جسارت روزنامه آمریکایی به رئیس جمهور ایران آریا - روزنامه «دالاس مرنینگ نیوز» در واکنش به سخنان احمدی نژاد مقاله ای به دور از ادبیات رسانه ای نوشت. در این مقاله به قلم «پاتریک کلویتر» و «مک کینی» در جواب سخنان رئیس جمهور ایران که اظهار داشته بود، امپراتوری ایالات متحده در حال سقوط است، نوشته شده: به نظر می آید، ایالات متحده باید استراتژی جدیدی نسبت به رئیس جمهور ایران در پیش بگیرد و آن، بی توجهی به آن است. کشور ایران از لحاظ سیاسی، اقتصادی و تورم و اعتیاد در حال سقوط است و رئیس جمهور این کشور با تحریک حس ناسیونالیسم مردم ایران، سعی در پوشش شکستهای خود دارد. ادعای جدید غرب؛ کشتی هسته ای ایران آریا - سایت «رایت پرسپکتیو» در بخش بین الملل خود در مقاله ای، پرسش مضحکی را مطرح می کند. نویسنده این سایت آمریکایی ادعا می کند، کشتی ایرانی دزدیده شده از سوی دزدان دریایی خلیج عدن، به احتمال زیاد حامل تجهیزات هسته ای بوده است. زیرا دزدان دریایی که در این چند روز داخل کشتی بوده اند، دچار عوارضی شبیه به قرار گرفتن در معرض تشعشعات هسته ای شده اند! خبرنگار یا ارباب رجوع! ایرنا- خبرنگار سابق برخی از روزنامه های دوم خردادی که در پوشش ارباب رجوع با احمدی نژاد در نیویورک دیدار داشت، مطالبی را با نام مصاحبه با رئیس جمهوری بر روی وبلاگ شخصی خود قرار داده که در برخی رسانه های داخلی نیز بازتابهای متفاوتی داشت. این شخص که پس از اوج گرفتن بدنامی اش از کشور گریخت و در سالهای گذشته به آمریکا پناه برد، در سفر احمدی نژادبه نیویورک، با ایجاد سر و صدا خواستار ملاقات با وی شد که سرانجام توانست مانند بسیاری دیگر از هموطنان مقیم آمریکا و پس از انجام مراحل متعارف به عنوان ارباب رجوع با دکتر احمدی نژاد دیدار کند، اما چند روز بعد از آن در اقدامی غیراخلاقی، مطالبی را در قالب پرسش و پاسخ با عنوان مصاحبه با رئیس جمهوری اسلامی ایران روی وبلاگش قرار داده و مدعی شد، به عنوان خبرنگار یک روزنامه انگلیسی زبان با دکتر احمدی نژاد مصاحبه کرده است. آمدن استاندار تهران به وزارت کشور منتفی شد تابناک- در حالی که حکم وزیر کشور به نام استاندار تهران برای جانشینی وزیر کشور و معاونت سیاسی این وزارخانه صادر شده است، شنیده ها حکایت از آن دارد که موضوع آمدن دانشجو، استاندار تهران به ساختمان بلند میدان فاطمی تاکنون منتفی شده است. هدیه خواننده معروف صهیونیست به پاپ! جهان- «مدونا»، خواننده صهیونیست و پاپ آمریکایی که به تازگی پنجاه ساله شده است، پس از برگزاری کنسرت خود در رم در دیدار با پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیکهای جهان، یکی از ترانه های معروف خود را به وی تقدیم کرد. مدونا پس از این دیدار، به خبرنگاران در واتیکان گفت: پاپ مانند پدر من است. پاپ پدر همه ماست! مدونا از خوانندگانی است که در زمان جنگ تحمیلی اعلام کرده بود، به شدت به صدام، دیکتاتور پیشین عراق علاقه مند است. درخواست ابراهیم یزدی از مشارکت و مجاهدین انقلاب جهان- دبیرکل نهضت آزادی در دیدار با سران حزب مشارکت، مدعی شده آمریکا بر براندازی جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد و بر همین اساس، از عناصر این دو تشکل سیاسی خواسته که مواضع تندتری علیه نظام ایران در پیش بگیرند. ابراهیم یزدی پس از 3 ماه اقامت در آمریکا تأکید کرده است: اصلاح طلبان باید با استفاده از نظرات اعضای جدا شده از دولت نهم، به موضوع گرانیها دامن بزنند تا زمینه فشارهای بین المللی فراهم شود. در این جلسه، همچنین مقرر شد که بحث نظارت بین المللی بر انتخابات ایران در ماه های آینده با شدت پیگیری شود. انتقاد مشاور رئیس جمهور از طهماسب مظاهری ایرنا- مشاور اقتصادی رئیس جمهور با بیان این که رئیس کل جدید بانک مرکزی باید خانه تکانی کند، تأکید کرد: در صورت انجام نشدن این کار، سیاستهای بانک مرکزی دوباره با شکست روبرو می شود. مرتضی تمدن در خصوص عملکرد طهماسب مظاهری در بانک مرکزی گفت: سیاستهای انقباضی مظاهری در بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی و کاهش تورم، همراه با موفقیت کامل نبود. تعارف احمدی نژاد به لاریجانی برای نامزدی! ایرنا- یکی از نمایندگان حاضر در نشست دیروز دولت و مجلس، از تعارف آقای احمدی نژاد به لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و همچنین احتمال امضای یک میثاق نامه میان دولت نهم و مجلس هشتم خبر داد. سید حسین نقوی حسینی به نقل از محمدرضا رحیمی، معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهوری گفت: رئیس جمهوری در سخنان خود در این نشست، از حضور داوطلبان در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده و از علی لاریجانی خواست که در این رقابتها حضور یابد. دستگیری احمد باطبی شبکه خبر دانشجو - برخی گزارشها از دستگیری احمد باطبی، در جریان حضور احمدی نژاد در نیویورک حکایت می کند. احمد باطبی، از متهمان غائله کوی دانشگاه که از کشور گریخته است، برای شرکت در نشست مطبوعاتی احمدی نژاد، کارت خبرنگاری دریافت کرده که هنگام ورود به سازمان ملل از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و مأموران او را به بیرون سازمان ملل هدایت می کنند. عناصر ضد انقلاب از این اقدام پلیس آمریکا به شدت عصبانی شده اند. سوء استفاده تروریستها از شبکه مخابرات داخلی کشور شبکه خبر دانشجو- گروهک تروریستی منافقین با سوءاستفاده از شبکه مخابرات داخلی، پیامکهای ضدانقلابی خود را برای کاربران داخلی می فرستد. صرامی، معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این پیامکها گفت: این افراد با مراجعه به برخی سایتها، فهرستی از شماره تلفنهای مورد نظر خود را ثبت و پیامک مورد نظر خود را به آن می فرستند. رد شایعه به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی بانک ملی شبکه خبر دانشجو - بانک ملی ایران با تکذیب ادعای برخی سایتهای داخلی مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط این بانک، اعلام کرد: سیاست بانک ملی در مورد اسرائیل غاصب، همان سیاست جمهوری اسلامی ایران است. یکی از پایگاه های خبری داخلی در گزارشی مدعی شده بود که بانک ملی ایران اسرائیل را به رسمیت شناخته است و گواه این مدعا را نیز وجود نام این رژیم در بخش ثبت نام آنلاین کاربران سایت بانک ملی در امارات متحده عربی عنوان کرده است. بانک ملی ایران با پوزش از مردم اعلام کرده است: این مورد صرفاً یک اشتباه نرم افزاری بوده و علت آن نیز خرید نسخه ثبت نام آنلاین کاربران در امارات عربی از یک شرکت خارجی است که اسامی کشورهای مختلف بصورت پیش فرض در آن وجود دارد، بنابراین گزارش نام رژیم اشغالگر قدس از نسخه مربوط حذف شده است. فرستادن نامه دعوت به مناظره به حراست عدالتخواهی- پس از حدود دو ماه پیگیری جنبش عدالتخواه دانشجویی برای برگزاری مناظره ای علمی میان مسؤول و یا نماینده کارگروه تحول اقتصادی با اقتصاددانان، سرانجام دبیرخانه کارگروه تحول اقتصادی با ارجاع نامه به حراست برای بررسی پیشینه جنبش عدالتخواه، در پاسخی شفاهی از خودداری اعضای کارگروه تحول اقتصادی برای برگزاری هر گونه مناظره خبر داد. بازی رایانه ای «300» هم ساخته شد فارس- کمپانی آمریکایی «براش اینترتیمنت»، در حال ساخت بازی کامپیوتری جدیدی برگرفته از فیلم«300» است که بزودی منتشر می شود. هک 100 سایت وهابی از سوی هکر ایرانی ایسنا- یک هکر ایرانی با نام dnjournal 2005 با نفوذ به حدود یکصد سایت گروه های وهابی، صفحه اصلی آنها را تغییر داد.در این مجموعه هک، تصاویری شامل صورتی که با پرچم ایران و نشان مراکز هسته ای پوشیده شده در کنار پرچم شکسته رژیم اشغالگر قدس و عبارت Persian Gulf نمایش داده می شود.این هکر با فرستادن ایمیلی، اعلام کرده که سایتهای یادشده در مقابله با حمله به سایتهای شیعی هک شده اند.