گروه بین الملل ـ سران گروه هاى مخالف دولت لبنان با ارائه طرح جدیدى هواداران خود را در جبهه مبارزاتى تازه براى ساقط کردن کابینه سنیوره سازمان دادند.به نوشته روزنامه الرأى العام، چاپ کویت گروه هاى معارض در نشستى در منزل میشل عون، رهبر مارونى هاى لبنان که با حضور ۱۱ نماینده از گروه هاى مختلف از جمله عمر کرامى، نخست وزیر اسبق لبنان و دیگر مسئولان سابق لبنان و اعضاى حزب الله از جمله محمود القماطى، مسئول اطلاع رسانى این حزب و الحاج حسین الخلیل، معاون سیاسى دبیر کل حزب الله لبنان و اعضاى حزب امل برگزار شد، اعلام کردند از روز سه شنبه مرحله دوم طرح خود را آغاز خواهند کرد. بعد از این نشست شرکت کنندگان با ارائه بیانیه اى اظهار داشتند: بعد از گذشت ۳۷ روز از تحصن مردمى گروه هاى معارض ملى در بیروت، در صورتى که دولت حاکم به حقوق مردم در تصمیم گیرى ها و تعیین سرنوشتشان پاسخ ندهد، طرح ایجاد دولتى آزاد و مستقل را در رویارویى با حزب حاکم که از حمایت گروه هاى خارجى برخوردار است، ارائه خواهند داد. در این بیانیه آمده است: بدیهى است که این دولت بعد از تظاهرات ۱۰ دسامبر ۲۰۰۶ فاقد مشروعیت و حمایت مردمى است، زیرا این دولت از سیاست ها و راه حل هایى پیروى مى کند که میثاق وحدت ملى را تهدید مى کند. بنابراین براندازى این دولت از طریق راه حل هاى مسالمت آمیز کاملاً قانونى است. آنها تأکید کرده اند که اعتراضات ما به وزارتخانه ها و اماکن عمومى کشیده خواهد شد. گروه هاى معارض در این بیانیه برخواسته هاى خود مبنى بر تصویب قانون انتخابات جدید و عادلانه، برگزارى انتخابات پارلمانى آزاد و زودهنگام با نظارت دولت ملى براساس اصول مشروع و قانونى تأکید کردند.پایگاه اینترنتى الجزیره نیز نوشته که گروه هاى معارض از دیروز تصمیم به گسترش تبلیغات و تظاهرات در راستاى براندازى دولت سنیوره گرفته اند.< علامه فضل الله: آمریکا، فرانسه و اسرائیل عوامل بحران لبنان هستندعلامه محمد حسین فضل الله از مراجع شیعه لبنان، آمریکا، فرانسه و اسرائیل را عامل بحران در لبنان دانست.به گزارش روزنامه اماراتى «الخلیج»، علامه فضل الله تأکید کرد: «در صورت ورود آمریکا و فرانسه در خط بحران لبنان انسداد افق سیاسى این کشور به شکل داخلى و منطقه اى ادامه خواهد یافت.» وى افزود: «برخلاف اعتقاد ژاک شیراک رئیس جمهورى فرانسه مشکل لبنان در کشورهاى همسایه نیست بلکه فشار آمریکا و کمک فرانسه به اسرائیل عامل ایجاد مشکل در این کشور است و پاریس و واشنگتن لبنان را به مشکلات بیشتر سوق مى دهند.»< الحص:اجلاس پاریس بدون حل بحران سیاسى لبنان بى فایده استنخست وزیر پیشین لبنان اعتقاد دارد، تا زمانى که لبنانى ها به راه حلى فورى براى حل بحران خود دست نیابند، کنفرانس اقتصادى پاریس-۳ سودى نخواهد داشت.به گزارش خبرگزارى سوریه(سانا)، «سلیم الحص» با انتشار بیانیه اى اعلام کرد: «بدون حل بحران لبنان، کنفرانس پاریس-۳ شبیه آرایش فرد بیمار در حال احتضار است و سودى در پى ندارد.» وى افزود: «نمى توان در نبود ثبات سیاسى و امنیتى به رشد و شکوفایى اقتصادى دست یافت و این چیزى است که دولت و کشورهاى شرکت کننده در این اجلاس باید آن را درک کنند.» وى خواستار ایجاد راه حلى براى برون رفت از بحران سیاسى جارى در این کشور شد و گفت: «مشکل لبنان، مشکل نظام و گسترش فساد است.»< سولانا خواستار حل مسأله اشغال کشتزارهاى شبعاشبکه تلویزیونى الجزیره گفت: «خاویر سولانا» هماهنگ کننده سیاست خارجى و امنیت اتحادیه اروپا با تأکید بر ضرورت حل مسأله کشتزارهاى شبعا پیش بینى کرد که سازمان ملل بزودى در این زمینه قطعنامه صادر کند.منطقه کشتزارهاى شبعا در مرز لبنان، سوریه و فلسطین اشغالى در سال ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستى درآمده است.< تدابیر نظامى و امنیتى در بیروت تشدید شدهمزمان با اعلام مخالفان دولت فواد سنیوره مبنى بر آغاز مرحله جدیدى از اعتصاب ها و اعتراض هاى ضددولتى، تدابیر نظامى و امنیتى نیز در شهر بیروت پایتخت لبنان تشدید شد.براساس گزارش خبرنگار ایرنا، یگان هایى از ارتش لبنان و نیروهاى انتظامى از دیروز صبح در اطراف وزارت دارایى در منطقه موسوم به «متحف» در بیروت مستقر شدند. همچنین شمارى از نیروهاى ارتش لبنان در منطقه «ریاق» در استان بقاع مستقر و برخى ایست هاى بازرسى نیز در جاده بقاع به بیروت ایجاد شدند.< فرمانده ارتش لبنان: ارتش با اخلالگران امنیت کشور برخورد خواهد کردفرمانده ارتش لبنان با تأکید بر حفاظت از مؤسسات و حمایت از تظاهرکنندگان لبنانى براى بیان نظرات خود، گفت:«ارتش با برهم زنندگان امنیت عمومى کشور، برخورد خواهد کرد.»«عماد سلیمان» در گفت وگو با روزنامه لبنانى «السفیر » خاطرنشان کرد: «ارتش تاکنون از هر تلاشى براى بیان آرا حمایت کرده و حمایت خواهد کرد.»فرمانده ارتش لبنان در واکنش به تحریکات نیروهاى مخالف دولت تأکید کرد: «ارتش لبنان هرگز اجازه حمله یا ورود به هیچ یک از سازمان ها و ادارات عمومى و همچنین هیچ یک از مؤسسات خصوصى را نخواهد داد.»