هفته نامه آمریکایی تایم در گزارشی نوشته است: دولت بوش که گویی با هیچ چالش جدی برای ایجاد امنیت در عراق و مقابله با شورشیان و درگیریهای فرقه ای مواجه نبوده، اکنون مهار ایران را نیز به فهرست خود اضافه کرده است.تایم روز پنجشنبه با اشاره به آدم ربایی آمریکاییها در اربیل عراق می نویسد: حمله آمریکا به کنسولگری ایران در اربیل و دستگیری پنج مقام ایرانی، نشان دهنده اقدامات جدی آمریکا برای مقابله با نفوذ ایرانیان در عراق است که البته این کار تنها باعث ناراحتی ایرانیان نشده است.به گزارش ایرنا، به نوشته این هفته نامه،جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی اخیر خود در مورد طرح جدید واشنگتن در قبال عراق هشدار داده بود بدون «توجه» به ایران نمی توان در عراق ثبات ایجاد کرد البته برخی اقدامات بوش حاکی از آن است که منظورش از «توجه» به ایران تعامل دیپلماتیک با این کشور نیست که گروه تحقیقات عراق نیز خواستار آن شده بود.تایم می نویسد: برخلاف همراهی مقامهای آمریکایی با رهبران سنی عراقی و برخی حکومتهای همسایه آن کشور در زدن اتهام مداخله ایران در امور عراق، احزاب شیعه و کرد عراق که بخش عمده دولت عراق را در اختیار دارند چنین دیدگاهی نسبت به تهران ندارند و هر دو طی سالها تبعید و جنگ با حکومت صدام رابطه ای بسیار نزدیک با ایران ایجاد کرده اند.به نوشته این هفته نامه، بنابر این اصلاً نباید تعجب آور باشد که کردها با خشم بسیار زیادی نسبت به حمله آمریکا به دفتر ایرانیان در منطقه خود اعتراض کنند.این هفته نامه تصریح دارد: واکنشهایی که مقامات عراقی نسبت به حمله آمریکا به اربیل نشان داده اند می تواند نشان دهنده واکنشهایی باشد که آمریکا در صورت تشدید عملیات خود علیه ایران در خاک عراق، با آن مواجه می گردد.تاریخ اخیر نیز نشان دهنده آن است که دلیل اندکی وجود دارد که کردها و شیعیان عراق از اقدامات آمریکا علیه نفوذ ایرانیان در عراق حمایت کنند.