برای نخستین بار فرماندهان ارتش آمریکا اذعان کرده اند که بعد از گذشت چهار سال از جنگ عراق نمی توانند وارد جنگ دوم و دیگری در هر نقطه ای شوند.به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه البیان، ژنرال های آمریکایی در اظهارات مختلفی اعلام کرده اند، با وجود اینکه بعد از گذشت چهار سال از جنگ عراق نیروهای ارتش و تفنگداران دریایی آمریکا تبدیل به نیروهای متبحر در برابر اقدامات خشونت آمیز شده اند، اما این نیروها قادر به آغاز جنگ دوم در نقطه دیگری در هیچ نقطه دیگری از جهان نیستند.فرماندهان ارتش آمریکا اعلام کردند: نیروهای مسلح آمریکا امروز با خطر بزرگتری روبرو هستند. در صورتی که بخواهیم وارد جنگ دیگری شویم، باید از نیروهای بیشتر و بودجه بیشتری استفاده کنیم.ژنرال جیمز کانوی در نشست کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا گفت: ما در حال حاضر در جهت آموزش بهتر نیروها در برابر اقدامات شورشیان در جهان تلاش می کنیم و نیروهای آمریکایی تنها در خصوص نحوه رویارویی در برابر شورشیان آموزش دیده اند نه در برابر جنگ های کلاسیک.پیتر شومیکر دومین مقام ارشد ارتش آمریکا نسبت به آموزش و تجهیز نیروهای آمریکایی و نوع استراتژی ارتش و آمادگی آن در درگیری های بسیار شدید ابراز نگرانی کرد.ژنرال استفان سبکس یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا نیز گفت: ما نمی توانیم بگوییم که نیروهای مبارز ارتش آمریکا آماده رویارویی با درگیری های بسیار شدید هستند.وی افزود: آن دسته از نیروهای اضافی ما که در درگیری ها شرکت نکرده اند از نقص ریشه ای در آموزش ها رنج می برند. این ژنرال آمریکایی ادامه داد: این امر به منزله آن است که ما نمی توانیم از این نیروها در درگیری های بسیار شدید استفاده کنیم.وی خاطرنشان کرد: ما موفقیت زیادی در تجهیز و آموزش یگان های نظامی که به مناطق درگیر اعزام می کنیم بدست آورده ایم اما آنها قادر به رویارویی با درگیری های نه چندان شدید هستند.ژنرال های آمریکایی از توضیح خطرات ناشی از وقوع جنگ دیگر در منطقه ای دیگر در جهان خودداری کرده و افزودند: گزارش نظامی در این خصوص محرمانه است.منابع مسئول آمریکا اعلام کرده اند که رویارویی نیروهای آمریکایی در هر درگیری دیگر در هر نقطه ای از جهان بسیار کند خواهد بود و تلفات جانی زیادی در میان نیروهای نظامی به جا خواهد گذاشت.