صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۸  ، 
شناسه خبر : ۵۲۸۶


براساس
این گزارش علی لاریجانی نیز در این کنفرانس مطبوعاتی که در پاویون فرودگاه مهرآباد به هنگام بدرقه دبیر شورای امنیت ملی عربستان برگزار شد، با اشاره به فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران گفت: ما فعالیت خود را با نظارت آژانس ادامه می دهیم و رایزنی هایمان با کشورهای مختلف ادامه دارد. وی اظهار امیدواری کرد: کسانی که میز مذاکره را ترک کرده اند به میز مذاکره برگردند، چرا که مذاکره بهترین راه حل است. لاریجانی همچنین با بیان این که برخی اخبار مبنی بر تغییر تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را تایید نمی کنم، در مورد مذاکره ایران با فرانسه و اعزام نماینده ویژه ای به ایران در ارتباط با این مسئله، گفت: وزرای خارجه ایران و فرانسه با یکدیگر مذاکره و گفتگو می کنند و قرار است روزهای آتی هیئتی از این کشور به ایران بیاید.دکتر لاریجانی همچنین درباره اجازه ندادن ایران به ورود ٨٣ بازرس آژانس انرژی اتمی، گفت: «این حق کشورهاست که در مورد ورود بازرسان به کشور خود اظهارنظر کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز براساس حق خود این اقدام را انجام داده است و مسئله چندان جدیدی نیستوی در مورد مباحث مطرح شده در ارتباط با احتمال خطر حمله آمریکایی ها به ایران نیز گفت: «این یک نوع جنگ روانی است که ایجاد کرده اند و چنین چیزی بعید است، البته نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران آمادگی هرگونه دفاع از کشور را دارندبراساس این گزارش دبیر شورای امنیت ملی عربستان نیز در پاسخ به سوالی درخصوص نظر عربستان در ارتباط با مسئله هسته ای ایران، گفت: «در واقع عربستان سعودی به استفاده از فناوری هسته ای صلح آمیز تاکید دارد و اگر شما دقت کرده باشید در آخرین اجلاس شورای همکاری خلیج فارس اعضا تصویب کردند در مورد کاربرد این انرژی صلح آمیز هسته ای در ارتباط با پزشکی و آموزش بحث و بررسی شودوی افزود: پرونده هسته ای ایران بسیار حساس است و هرچه راجع به آن کمتر صحبت شود کمتر باعث پیچیدگی این مسئله می شود.وی همچنین افزود: ما درباره مسائل مختلف از جمله عراق و لبنان نیز گفتگو کردیم و ان شاءا... وزرای خارجه دو کشور مباحث و توافقات صورت گرفته را پیگیری می کنند.لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر این که عربستان موضع چندان قاطعی درخصوص پرونده هسته ای ایران ندارد و دبیر شورای امنیت ملی این کشور نیز موضع گیری چندان محکمی در ارتباط با دفاع از پرونده هسته ای ایران نکرد، اظهار داشت: من صحبت شما را قبول ندارم. شما اگر با صحبت های دبیر شورای امنیت ملی عربستان گوش می دادید متوجه می شدید که وی گفت از فناوری صلح آمیز هسته ای دفاع کرده است و خود کشورهای خلیج فارس نیز به فناوری صلح آمیز هسته ای علاقه مند هستند.وی همچنین درخصوص آخرین وضعیت ٥ دیپلمات ایرانی ربوده شده در اربیل عراق گفت: دولت عراق اعلام کرده تلاش هایش در جهت آزادی این افراد ادامه دارد و به ما قول های مساعدی در این ارتباط داده است. لاریجانی همچنین با بیان این که مسئله لبنان مسئله بسیار پیچیده ای است ،تصریح کرد: در این مسئله باید خواست مردم لبنان در نظر گرفته شود و اجازه نداد که بیگانگان خواست شان را به مردم لبنان تحمیل کنند.
نام:
ایمیل:
نظر: