در شماره قبل کشورهایی که دارای همه ابعاد فناوری هسته ای بودند مورد بررسی قرار گرفت، در این شماره به سایر کشورها به اجمال اشاره می شود.فرانسهاین کشور جزو باشگاه هسته ای است و حدود 350 کلاهک استراتژیک (بمب های قدرتمندی که از مسافت دور پرتاب می شوند) دارد و نخستین بمب را در سال 1960 آزمایش کرد. فرانسه پس از آمریکا بزرگترین دارنده ژنراتورهای هسته ای در میان کشورهای گروه هشت است. در این کشور 95 راکتور هسته ای وجود دارد که حدود 80 درصد برق آن را تامین می کند. از سال 1993 هیچ نیروگاه جدیدی در فرانسه ساخته نشده اما این کشور در نظر دارد که یک راکتور 1600 مگاواتی را در سال 2012 مورد بهره برداری قرار دهد. فرانسه نیز دارای مجموعه های بزرگ سانتریفیوژ گازی است. تاسیسات غنی سازی تریکاکستین در فرانسه یکی از مراکز بسیار بزرگ هسته ای این کشور می باشد که افزون برتولید تسلیحات اتمی، سوخت مورد نیاز برای نیروگاههای اتمی این کشور را تامین می کند. هنداین کشور اگرچه عضو معاهده NPT نیست ولی دارای بمب اتمی است. برآوردهای غیر رسمی حاکی از وجود 54 تا 95 کلاهک هسته ای دراین کشور می باشد. هند نخستین بمب خود را در سال 1974 آزمایش کرد. هند 15 نیروگاه هسته ای در حال کار و 8 نیروگاه درحال ساخت دارد. این کشور درحال حاضر قادر به ساخت نیروگاه اتمی است و آمادگی خود را برای صادرات تکنولوژی فوق کرده است.هند در سال 1970 مطالعات بر روی غنی سازی اورانیوم به روش سانتریفیوژ را شروع کرده و از اوایل دهه 1980 به روش جداسازی لیزری روی آرود . هند یکی از بزرگترین صادر کنندگان آب سنگین در جهان نیز می باشد.پاکستاناین کشور نیز عضو پیمان NPT نیست ولی دارای بمب اتمی می باشد. گفته می شود که پاکستان بین 30 تا 50 کلاهک هسته ای دارد. نخستین بمب را در سال 1998 آزمایش کرد. پاکستان دو نیروگاه در حال کار و یک نیروگاه در حال ساخت دارد. طرحهای غنی سازی اورانیوم در پاکستان از دهه 70 با کمک متخصصین داخلی شاغل و یا مشغول به تحصیل در خارج از کشور عملی شد. مهمترین اقدامات تقلید یا سرقت طرحهای غنی سازی اورانیوم به روش سانتریفیوژ از شرکت اروپایی«یورنکو» هلند می باشد که عبدالقادرخان آن را به انجام رساند. چینی ها نیز کمکهایی شامل تسهیلات تبدیل اورانیوم به گریدهای تسلیحاتی، اطلاعات فنی مربوط به غنی سازی اورانیوم و کمک به تاسیس کارخانه غنی سازی اورانیوم فوق سانتریفیوژ در«کاهوتا» را به پاکستان نمود.کره شمالیکره شمالی نیز از جمله کشورهایی است که دارای بمب هسته ای است. تخمین زده می شود که حدود 6 بمب داشته باشد. اولین بمب خود را در سال 2006 آزمایش کرد. این کشور دو راکتور در حال ساخت دارد. گفته می شود که کره شمالی نیز دارای صنعت غنی سازی اورانیوم است.رژیم صهیونیستیاینکه رژیم صهیونیستی دارای سلاح هسته ای است برکسی پوشیده نیست اما درباره تعداد بمب های هسته ای آن اقوال مختلفی وجود دارد. گفته می شود که بیش از 200 کلاهک هسته ای دارد، از سوی دیگر این رژیم دارای راکتورهای هسته ای آب سنگین با قدرت 40 تا 150 مگاوات می باشد. درعین حال رژیم صهیونیستی دارای تاسیسات فراوری پلوتونیوم در دیمونا است.