کیهان نارگیل(گفت و شنود) گفت: یکی از روزنامه نگاران فراری و مقیم انگلیس که قبل از انقلاب هم سردبیر روزنامه صهیونیستی آیندگان بود با پاچه خواری از اقدام دولت انگلیس در راه اندازی شبکه تلویزیونی فارسی زبان بی بی سی حمایت کرده است. گفتم: چرا نکنه؟! گفت: سردبیر چند روزنامه زنجیره ای توقیف شده نیز که حقوق بگیر بی بی سی است از راه اندازی این شبکه حمایت کرده و این اقدام دولت انگلیس را ستوده است. گفتم: پاچه خواری آنها برای دولت انگلیس غیرمنتظره نیست ولی برای این پاچه خواری چه توجیهی دارند؟ گفت: هر دو ادعا می کنند که از نقطه بالاتری به ماجرا می نگرند!! گفتم: به یارو گفتند از روی درخت بیا پائین، پرت میشی دست و پات میشکنه! جواب داد؛ نکنه حسودی می کنید که در سطح بالاتری از شما قرار گرفته ام. بهش گفتند؛ پس حالا که رفتی اون بالا، چند تا نارگیل بنداز پائین که بالاتر بودنت فایده ای هم داشته باشه! 5میلیون تومان می دهم امضای استیضاح کردان را پس بگیر!!(خبر ویژه) نمایندگان اصولگرای حامی دولت نسبت به اقدام عجیب و رسوای مدیرکل پارلمانی دولت در مجلس واکنش نشان دادند. به گزارش خبرنگار ما در حاشیه جلسه علنی دیروز شنیده شد که عباسی مدیرکل پارلمانی دولت مبالغی را تحت عنوان کمک به مساجد میان نمایندگان خصوصاً استیضاح کنندگان کردان توزیع می کرده و از آنها دو رسید دریافت می نموده است؛ رسید اول بابت مبالغ دریافتی و رسید دوم نیز نامه انصراف از استیضاح کردان بوده است. این اقدام ناپسند با واکنش قاطع یکی از نمایندگان تهران که حامی دولت اصولگرا نیز می باشد روبرو شد، این در حالی است که یک روز قبل نیز حیدرپور نماینده مردم شهرضا به این ماجرا اعتراض شدیدی کرده بود. حیدرپور در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفت: عباسی مدیرکل پارلمانی دولت در مجلس روز گذشته نزد من آمد و رسیدی مربوط به کمک 5 میلیونی به مساجد را برای امضاء ارائه کرد و بعد از امضای دو برگه رسید به وی گفتم چرا باید دو رسید امضاء کنم که گفت معمولا دو رسید دریافت می کنیم. مجدداً به دفتر دولت رفتم و پرسیدم چرا دو رسید از بنده گرفته اید که در جواب گفت ما یک رسید دریافت می کنیم. اگر کاغذ دیگری را امضاء کرده اید دست عباسی است وقتی به عباسی مراجعه کردم با بی تابی گفت «اشتباه کرده ام، مرا حلال کنید»... رسید را از او پس گرفتم و بعد از مشاهده کاغذ دوم، دیدم کاغذی را از من امضاء گرفته اند که خطاب به لاریجانی از امضای خود برای استیضاح کردان انصراف داده ام؟! حیدرپور با اشاره به درخواست تذکر از تریبون مجلس و موافقت لاریجانی گفت: «حمید رسایی نماینده تهران نزد من آمد و از بنده خواست که از تذکر دادن منصرف شوم و گفت این تذکر به صلاح مجلس نیست و به ضرر دولت است و یک کپی از نامه را از بنده برای ارائه به رئیس جمهور دریافت کرد و اظهار داشت که از رئیس جمهور می خواهم به عباسی و مسئول وی -رحیمی معاون حقوقی و مجلس رئیس جمهور- در این رابطه تذکر دهد»!! پاچه خواری سلطنت طلبانه برای رسانه کودتاچیان(خبر ویژه) مسعود بهنود روزنامه نگار سلطنت طلب مقیم انگلیس که سابقه دیرینه همکاری با رادیو بی بی سی را هم در پرونده خود دارد، ضمن نگارش مقاله ای ستایش آمیز و آگهی گونه برای تلویزیون بی بی سی، ارادت ویژه خود نسبت به دولت انگلیس را نشان داد. در این مقاله که برای سایت زنجیره ای گویانیوز تدوین شده، بهنود سعی می کند با به کارگرفتن ادبیات خودمانی و صمیمانه، چهره ای کاملا وطنی! از پشت صحنه تولید برنامه در تلویزیون رسمی انگلیس به زبان فارسی- که در شرف راه اندازی است- ترسیم کند. بهنود در توجیه چگونگی راهیابی به پشت صحنه تلویزیون بی بی سی در عبارتی کوتاه و مبهم مدعی می شود «آمده ام برای یک تحلیل دو سه دقیقه ای درباره گزارش خبرنگاران بدون مرز از نقض حقوق بشر در جهان» و سپس عبارات و کلماتی از این دست را برای ستایش از گردانندگان بی بی سی به کار می گیرد: «کار با وسواس ... جوان... پرانرژی... جوشش... با زبان آشنای ما... فیلمبردار می گوید رفتیما، انگار راننده تاکسی خطی میدان امام حسین به نارمک است... همین روزها می آید به میهمانی فارسی زبانان عالم... خبر هرچه زنده تر معنادارتر، مثل رستوران ها و کپرهای ساحلی فریدون کنار و انزلی که ماهیگیران گاه آتشی می گیرانند و ماهی بی خبر را همان طور که جست و خیز می کند در تابه می اندازند... کارگردان یک بلندقامت تهرانی است، تازه از آب گذشته، تکیه کلام او هنگام پخش یکی از گوشه های هفت جوش لهجه های تهران است... همه چیز دگرگون شده در این 50 سال ]فعالیت بی بی سی[ جز یکی، همان که درس اول حرفه بود و هست. جمله ای معروف است در رسانه ها: راست بگوییم، آن را درست بگوییم و دقیق و...»! گفتنی است بهنود از جمله روزنامه نگاران درباری بود که با شبکه رسانه ای دولت انگلیس در طول دهه ها همکاری کرده و این خدمتگزاری صادقانه! همچنان ادامه دارد. ارتباط سلطنت طلبان با رژیم انگلیس به ویژه پس از کودتای 28مرداد 32 تقویت شد و از جمله انگلیسی ها شبکه های رسانه ای و تبلیغاتی را برای استخدام شماری از روزنامه نگاران ایرانی به کار گرفتند. به تازگی اسناد مشارکت فعال بی بی سی در کودتای 28مرداد از طریق سرویس دهی به سیستم جاسوسی این کشور و هماهنگی و علامت دهی به عوامل کودتا فاش شد. کولایی: بهتر است خاتمی نیاید(خبر ویژه) کولایی با کاندیداتوری محمد خاتمی در انتخابات سال آینده مخالفت کرد. وی که به سوالات پایگاه اینترنتی نوروز ارگان حزب مشارکت پاسخ داده درباره کاندیدا شدن خاتمی گفت: «به نظر من آمدن ایشان کمکی به پیشرفت برنامه اصلاحات در شرایط کنونی در کشور نمی کند. ما نباید برای از میان بردن این سرمایه عظیم اجتماعی اصرار بورزیم، بلکه باید با هشیاری و تدبیر گزینه های دیگری را که با ساختارهای موجود سیاسی - اقتصادی سازگاری بیشتری دارند، مورد بررسی قرار دهیم.» وی البته تاکید کرده است که این دیدگاه در حزب مشارکت در اقلیت قرار دارد و اکثریت حزب به دنبال متقاعد کردن خاتمی برای حضور در انتخابات است. این در حالی است که برخی اعضای تندرو حزب مشارکت تا امروز اصرار داشتند دعوت از خاتمی نه فقط عقیده اجماعی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین بلکه دیدگاه اکثریت اصلاح طلبان است. کولایی در جای دیگری از این مطلب بر لزوم کاندیداتوری کسی تاکید کرده که «امکان برقراری ارتباط سازنده با مجموعه های کنونی را داشته باشد.» وی همچنین خواستار تداوم مذاکرات با کروبی شده است. مگر آنها به قول خودتان اپوزیسیون نبودند؟!(خبر ویژه) اظهارات وزیر اطلاعات دولت سابق اگرچه مورد استقبال مطبوعات و رسانه های زنجیره ای واقع شد اما همزمان، شگفتی ناظران سیاسی را برانگیخت. علی یونسی در گفت وگو با «ایلنا»، با اشاره به سخنان آیت الله جنتی مبنی بر اینکه شورای نگهبان با وزارت کشور و اطلاعات دولت سابق مشکل داشت، گفته بود: «وزارت اطلاعات در دولت گذشته تنها درصدد عمل به قانون بود و جز این هم چاره ای نداشتیم. نمی توانستیم اظهارات افراد و گزارشاتی که به وزارت اطلاعات می رسید را مصداقی برای اطلاعات خود بدانیم و طبق آن، گزارش های غلط به نهادهای مسئول بدهیم. اخباری که به وزارت اطلاعات می رسید صرفاً اخبار خامی بود که نمی شد آن را در اختیار نهادهایی مانند شورای نگهبان قرار داد. به همین دلیل آقایان انتظار داشتند همه اخبار غیررسمی را در اختیار آنها بگذاریم که چنین کاری از نظر قانونی غیرممکن بود. باید صحت یا عدم صحت اخبار رسیده به وزارت اطلاعات به تایید می رسید آنگاه بعد از اینکه حقانیت خبر به اثبات می رسید و بعد از مطالعه و بررسی کارشناسانه در صورت استعلام در اختیار نهادهایی همچون شورای نگهبان می گذاشتیم. اگرچه بررسی و ارزیابی کارشناسی اطلاعات خام جمع آوری شده اقدامی ضروری و لازم است اما باید توجه داشت که آقای یونسی چند ماه پیش طی گفت وگویی خبر داد که؛ برخی احزاب حامی دولت وقت نظیر جبهه مشارکت هم می خواستند در حکومت حاضر باشند و هم رفتار اپوزیسیونی را ادامه دهند و ما بارها به آنها تذکر دادیم. طبیعی است که این سخنان به عنوان یک خبر، پس از ارزیابی لازم از سوی وزیر اطلاعات دولت سابق عنوان شده اما در ازای آن، مقابله جدی با عملکرد اپوزیسیونی برخی احزاب مدعی حمایت از دولت- به دلیل میزان نفوذ و سیطره آنها- انجام نگرفت و طبیعی بود که شورای نگهبان و سایر نهادهای نظارتی بار کوتاهی های مسئولان وقت دولتی- نظیر وزارت کشور و برخی عناصر ناهمگون با بدنه سالم وزارت اطلاعات- را به دوش کشند. سیمای کودک مست کرد!(خبر ویژه) سیمای جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر دیروز در اقدامی بی سابقه پس از انقلاب در یکی از پربیننده ترین برنامه های کارتونی کودکان، آموزش کامل تولید مشروب الکلی را به تصویر کشید. ساعت 16.30 دقیقه بعدازظهر دیروز در کارتون پرمخاطب «پت و مت» در شبکه دوم سیما، در اقدامی تعجب برانگیز، یک بار چگونگی فرآیند تولید شراب از ابتدای کار یعنی از چیدن انگور، و بار دیگر آوردن دستگاه تقطیر و گرفتن «عرق» تا مصرف آن و متاسفانه حتی به هم زدن گیلاسهای مشروب و سپس مست شدن دو شخصیت کارتونی محبوب بچه ها نشان داده شد. تنی چند از هموطنان دیروز بلافاصله طی تماس با تحریریه کیهان، نسبت به پخش این انیمیشن بشدت اعتراض کردند و با تقبیح این عمل ناشایست، خواستار عذرخواهی رسمی مسئولان عالی صداوسیما و برکناری عاملان پخش این برنامه شدند. خبرنگار ما در تماس با مرکز پیام روابط عمومی صداوسیما (162)، مطلع شد که مردم هوشیار کشورمان در تماسهای مکرر با این مرکز نیز اعتراضهای شدید خود را اعلام کرده اند. مرکز 162 به خبرنگارکیهان گفت: گزارش کامل این اتفاق و تماسهای فراوان مردم نگران را برای مقامات بالای سازمان ارسال کرده اند. گفتنی است در فهرست ریز برنامه های اعلام شده کودک و نوجوان از سوی صداوسیما در بعدازظهر روز گذشته برنامه پت و مت وجود نداشت. باید دید چه کسانی خارج از برنامه، این انیمیشن را در کنداکتور پخش قرار داده اند. ایران را ول کن، بوش را بچسب!(خبر ویژه) یک روزنامه انگلیسی با حمله به عملکرد 8 ساله بوش نوشت: تخصص بوش در تقویت اقتدار ایران است. گاردین تأکید کرد: حمله آمریکا به خاک سوریه که به روش بزن و فرار کن انجام شد، بیانگر ورشکستگی راهبرد جنگ با تروریسم دولت بوش است و از سوئی نیز موید این حقیقت است که تخصص جرج بوش در مقتدر ساختن ایران است. تعامل آمریکا با عراق تائیدی بر این مدعاست. گاردین افزود: رویکرد سیاسی مبتنی بر مطرود ساختن، از یک سو موجب ضایع شدن تلاشها برای دست یابی به صلح در منطقه است و از سوئی دیگر سبب تحکیم اقتدار روابط ایران و سوریه شده است. گاردین می افزاید: حمله آمریکا به داخل خاک سوریه، جلوه ای از ضعف آمریکاست. عقب نشینی آمریکا از عراق قابل پیش بینی است. بر این اساس آمریکا تعجیل می ورزد تا توافقنامه امنیتی را تا قبل از به پایان رسیدن سال و مهلت قانونی حضور نیروهایش در عراق به امضا برساند، اما دست یابی به این توافق نیازمند ملزومات سیاسی است بهانه تراشی آمریکا برای توجیه تجاوز نظامی اش به خاک سوریه دال بر اینکه یک پایگاه القاعده را هدف قرار داده است، مضحک به نظر می رسد.بوش ظرف هشت سال گذشته، برای چندمین بار کورکورانه به خیال آنکه درست عمل می کند، به تنهائی وارد عمل شد. بازهم برای چندمین بار اقدامات او نتیجه ای جز بی ثباتی، به هم ریختن اوضاع و به بار آوردن فاجعه ای دیگر نداشت.بوش با این شیوه رهبری، برنامه جنگ با ترور را تا سطح یک بازی مرگبار تبهکاران در شب تنزل داده است. نگرانی کویت قابل درک است!(خبر ویژه) یک روزنامه کویتی با سکوت در قبال انتشار خبر بکارگیری بمب های اتمی کوچک در جریان حمله آمریکا به عراق و آثار ضدمحیط زیستی آن، به شانتاژ علیه نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت! روزنامه الرأی ادعا کرد: نیروگاه بوشهر برای منطقه خلیج فارس می تواند فاجعه زیست محیطی غیرقابل جبران باشد و همچنین آب های منطقه را در معرض آلودگی قرار دهد. این روزنامه کویتی همچنین نوشت: ما فقط 277 کیلومتر با ایران فاصله داریم و در معرض خطر بزرگی هستیم. این روزنامه، البته اشاره ای به حملات شبه اتمی آمریکا به خاک عراق در جوار مرزهای کویت نکرد اما به شیوه آمریکایی ها مدعی شد چون ایران نفت و گاز دارد نباید سراغ فناوری هسته ای برود. ایران دیگه چه خبر؟ مشاجره لفظى دو نماینده مجلس دست آخر این که مصداق قرار دادن آیه اى از قرآن کریم در نطق پیش از دستور دیروز «مصطفى کواکبیان» نماینده سمنان اعتراض احمدى بیغش نماینده شازند را به دنبال داشت. کواکبیان در نطق پیش از دستور خود آیه کریمه اى را مصداق مشکلات مردم از جمله حوزه انتخابیه خود بیان کرد. محمود احمدى بیغش نماینده شازند نیز به این بخش از سخنان کواکبیان اعتراض کرد و گفت: کلام خداوند مورد تمسخر گرفته شد و هیچ کس حرفى نزد و واکنشى نشان نداد. نباید اجازه دهید کلام خدا در صحن مجلس شوراى اسلامى مورد تمسخر قرار گیرد. این تذکر احمدى بیغش مورد اعتراض کواکبیان قرار گرفت و این موجب درگیرى لفظى بین این دو نماینده در پایان جلسه علنى مجلس شد. راهکارهاى مصون ماندن ایران از بحران مالى و اقتصادى خبر اول این که بیش از نیمى از خوانندگان روزنامه ایران معتقدند راهکارهاى مصون ماندن ایران از بحران مالى و اقتصادى باید اولویت اول کارگروه بررسى بحران اقتصادى غرب باشد. براساس نظرسنجى «ایران» ۵۱‎/۷۹ درصد از مخاطبان گزینه راهکارهاى مصون ماندن ایران از بحران مالى و اقتصادى و ۲۷‎/۸۹ درصد گزینه استفاده از این بحران به عنوان یک فرصت براى اقتصاد کشور را انتخاب کرده اند. همچنین ۱۰‎/۷۶ درصد از مخاطبین گزینه پیش بینى آینده اقتصاد جهان با توجه به بحران فعلى و ۹‎/۵۶ درصد گزینه بررسى ریشه هاى بحران در غرب را، انتخاب خود قرار داده اند. جوسازى رسانه هاى غربى براى جلوگیرى از صدور پیام انقلاب خبر دیگر این که جانشین فرمانده نیروى مقاومت بسیج با تکذیب نقل قولهاى اخیر رسانه هاى غربى از سخنان وى، هدف این جنجال ها را جلوگیرى از صدور پیام انقلاب به ملتهاى منطقه و جهان دانسته.سردار حسین همدانى با تکذیب آنچه که به نقل از وى ارائه سلاح به ارتش هاى آزادى بخش منطقه نامیده شده است، تأکید کرده : همگان مى دانند که اگر ایران در کشورها و ملتهاى آزاده و منطقه داراى محبوبیت است به همین خاطر همین پیام هاى صلح دوستانه و بر مبناى کرامت انسانى است و به همین خاطر دشمنان تلاش مى کنند این وجهه را در میان مردم تخریب کنند و لذا از جعل اخبارى نظیر کمک تسلیحاتى ایران به گروه هاى مخالف بهره مى گیرند. جانشین فرمانده نیروى مقاومت بسیج همچنین گفته گروه هایى با عنوان ارتش هاى آزادى بخش در منطقه وجود ندارند. ضعف اطلاعاتى واشنگتن شنیدیم که سخنگوى پایگاه پنجم نیروى دریایى امریکا با اعتراف به ناتوانى اطلاعاتى امریکا گفته: واشنگتن از طریق گزارش هاى خبرى متوجه شد که ایران در بندر جاسک مقر عملیات دریایى احداث کرده است. این سخنگو در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط افزوده: ایران درباره تأسیس مقر عملیات دریایى جدید خود در جاسک، هیچ اطلاعى به امریکا نداده است. این مقام نظامى امریکایى در چارچوب جنگ روانى با کم اهمیت دانستن احداث این منطقه دریایى مدعى شده: احداث مقر عملیات دریایى ایران در بندر جاسک هیچ تأثیرى در مأموریت هاى نیروى دریایى امریکا در خلیج فارس ندارد. سردر گمى اصلاح طلبان باخبرشدیم که روزنامه لبنانى الاخبار با اشاره به تشتت و پراکندگى در اردوگاه اصلاح طلبان نوشته: نامزدى مهدى کروبى دبیر کل حزب اعتماد ملى آنها را بشدت آشفته و سردرگم کرده است. در این گزارش که به قلم «محمدشمص» مدیر سابق دفتر شبکه تلویزیونى المنار در تهران نوشته شده آمده: اصلاح طلبان هنوز به یک نامزد مشخص در انتخابات ریاست جمهورى نرسیده اند بخصوص که نامزدى مهدى کروبى دبیر کل حزب اعتماد ملى آنها را بشدت آشفته و سردرگم کرده است. البته این در حالى است که محمد خاتمى رئیس جمهور پیشین نیز تأکید کرده نامزد این انتخابات نخواهد شد و نزدیکان وى معتقدند احتمال تغییر موضع خاتمى در این باره بسیار کم است؛ موضعى که اصلاح طلبان از آن ناراحتند. بنابراین گزارش، در مقابل طرفداران احمدى نژاد معتقدند که وى براى چهار سال دیگر رئیس جمهور خواهد بود. ممانعت از سفر مدیران رادیو قرآن مصر به تهران خبر رسیده که دولت مصر، از سفر مدیران و مسئولان «رادیو قرآن» این کشور به جمهورى اسلامى ایران براى مشارکت در نخستین کنفرانس جهانى رادیوهاى قرآنى و اسلامى جلوگیرى کرده. دولت مصر به رغم اعلام آمادگى ایران براى گسترش روابط دوجانبه، از سفر هیأت رسانه اى مدیران و مسئولان رادیو قرآن این کشور به ایران ممانعت کرده، در این کنفرانس جهانى، مسئولان حدود ۲۴۰ رادیوى قرآنى و اسلامى با هدف هم اندیشى و همگرایى بیشتر و استفاده بهینه از فناورى روز در راستاى تبلیغ و گسترش دین اسلام و فرهنگ قرآنى حضور مى یابند.