بصیرت: نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به اضافه آلمان ( 1+5 ) که روز گذشته در پاریس گرد هم آمده بودند تا آخرین تحولات برنامه هسته ای ایران را بررسی کنند بدون رسیدن به نتیجه ای خاص به کار خود پایان دادند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نمایندگان آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس به اضافه آلمان که تحت فشار دولت بوش در پاریس گردهم آمده بودند بدون رسیدن به نتیجه ای مشخص پایان یافت. در همین رابطه روزنامه اینترنشنال هرالد تریبون می نویسد : "برنار کوشنر" وزیر امور خارجه فر انسه، پس از پایان این نشست صحبتی را ارائه کرد اما این مسئله را مطرح نکرد که آیا در مذاکرات نتیجه یا راهکار جدیدی درباره پرونده هسته ای ایران ارائه شده یا خیر. کوشنر در این سخنان خود اعلام کرد که 1+5 به رایزنیهای خود در هفته های بعد برای برداشتن گام های بعدی در این مسیر ادامه می دهد. در زمان رایزنیهای 1+5، رژیم صهیونیستی همواره سعی داشته تا با تحریک آمریکا، شورای امنیت را به اتخاذ تصمیمهای سخت علیه ایران وادار کند به گزارش مهر، پیش از آغاز این نشست نیز پیش بینیها حکایت از بدون نتیجه پایان یافتن آن داشت و دلیل اصلی این امر، پایان دوره حکومت بوش در آمریکا و روی کار آمدن دولتی جدید در این کشور بود. از سوی دیگر، نشست روز گذشته در حالی برگزار شد که چند روز قبل ایران از دریافت نامه "خاویر سولانا" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد. خاویر سولانا که نماینده 6 کشور گفتگو کننده با ایران ( 1+5 ) نیز محسوب می شود، در نامه ای به "سعید جلیلی" دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان خواستار ادامه گفتگوها با جمهوری اسلامی ایران برای روشن شدن نکات اندک باقیمانده شده بود.