رسالت:حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایى 22 بهمن ماه 1385 براى نظام بینالملل و خصوصا غرب پیام مهمى داشت. در قالب این راهپیمایى تاریخى و باشکوه بسترى فراهم شد تا ملت غیور ایران راى مثبت و مساعد خود نسبت به برخوردارى از فناورى هستهاى را به جهانیان اعلام نمایند. دیروز در حالى که شعار «انرژى هستهای، حق مسلم ماست» در خیابانها و مناطق منتهى به میدان آزادى طنینانداز شده بود، مقامات کاخ سفید دریافتند که تبلیغات و القاهاى کاذب آنها در راستاى محروم ساختن ایرانیان از فناورى هستهاى فایدهاى نداشته است. حضور گسترده مردم در راهپیمایى دیروز از دو جهت بسیار قابل اهمیت بود: اول اینکه جمع «تهدیدات» و «فشارهای» دشمنان ایران در کانون خاورمیانه، فضاى سنگینى را ایجاد کرده بود. این فضاى سنگین باید به نحوى از بین مىرفت تا «تهران» فضاى مانور مناسبى را در مقابل خود مهیا سازد. حضور پرشور ملت ایران باعث شد تا پیوند میان نظام اسلامى و مسلمانان انقلابى بار دیگر در مقابل چشمان بهتزده دشمنان ایران تجلى و عینیتى وصفناپذیر یابد و فضاى مانور مطلوبى در مقابل تهران ایجاد شود.دوم اینکه از حدود شش ماه قبل واشنگتن و لندن سعى کردند در راستاى محروم ساختن ایران از فناورى هستهاى فرمول و ساختارى نامرئى ولى خطرناک را پیاده نمایند. یک تز شناخته شده در راستاى انهدام ساختارهاى سیاسى ایجاد فشار معکوس است. براین مبنا مردم یک کشور مورد هدف استراتژىهاى بیگانگان قرار مىگیرند و سپس در اثر فشار ملت بر حکومت یا دولت، آن ساختار سیاسى از بین رفته یا منزوى مىشود. این دقیقا فرمولى بود که واشنگتن در حیاط خلوت روسیه پیاده کرد و براساس آن انقلاب نارنجى در اوکراین را ایجاد کرد. استراتژیستهاى کاخ سفید واتحادیه اروپا در خلال چند ماه گذشته سعى کردند در مرحله نخست میان ملت و حکومت ایران خط تفکیکى پررنگ ترسیم کنند. در مرحله بعدى آنان با ارائه تعریفى کاذب از انرژى هستهاى سعى کردند آن را خواسته و مطالبهاى دردسرساز جلوه دهند. تلویزیونها و رادیوهاى فارسى زبان بیگانه بارها خطاب به ملت ایران از انرژى هستهاى به عنوان عاملى جهت انزواى تهران در جهان یاد کردند. در مرحله نهایى نیز سیاستمداران آمریکایى و اروپایى همراه با کانالهاى تبلیغاتى خود فشارهاى بینالمللى بر «تهران» را تشدید نمودند و با هدف بازگرداندن راى و نظر ملت از دستیابى به انرژى هستهاى و محکوم نمودن دولت ایران وارد عمل شدند. پس از تصویب قطعنامه 1737 آمریکا و اروپا اطمینان یافتند که به نقطه ایجاد انفکاک میان ملت و نظام اسلامى در ایران نزدیک شدهاند. حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایى 22 بهمن ماه همه محاسبات غرب را به هم ریخت. پاسخ قاطع و مثبت مردم به برخوردارى از انرژى هستهاى در راستاى منافع ملى و پیشرفت علمی- تحقیقاتى ایران اسلامى باعث شد تا برنامهریزى مدون و طرح ریزى شده غرب که به خیال آنها به نقطه پایان نزدیک مىشد کلا از بین برود. روز 22 بهمن امسال روز برگزارى رفراندوم هستهاى و اثبات پیوستگى ملت و نظام اسلامى با یکدیگر و در نهایت درس عبرتى براى واشنگتن و اتحادیه اروپا بود. حضورى غرورآفرین که پیکره غول تبلیغات غرب را در هم شکست.