بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم حجت الاسلام کروبی درجلسه سه شنبه گذشته مجلس شورای اسلامی که با عنوان «همایش سی سال قانونگذاری» برگزار شد، در سخنانی گفت:« نماینده ای که از هیات نظارت و اجرایی و بسیج بترسد، نمی تواند نماینده استواری در دفاع از حقوق مردم باشد!» امید است که این سخنان و موضعگیری در قبال بسیج و بسیجیان سهو لسان و به صورت ناخواسته انجام گرفته باشد و ایشان به نوعی آن را جبران نموده و بسیج این شجره طیبه و میراث گران سنگ حضرت امام (ره) را از این اتهامی که بر آن وارد ساخته مبرا سازد. در طول سالهای حضور دوم خردادی ها در قدرت ، بارها در تریبون ها و مطبوعات و به ویژه روزنامه های زنجیره ای شاهد حمله گسترده و با برنامه ریزی شده به بسیج و بسیجیان بودیم. خشونت گرا، چماق به دست ، بی منطق، مخالف آزادی و ... عباراتی بود که به راحتی از سوی دوم خردادی ها به بسیج و بسیجیان نسبت داده می شد و متاسفانه افرادی مثل آقای کروبی که لیدرها و شخصیت های برجسته و محوری دوم خرداد به حساب می آمدند، در آن سالها هیچ نوع موضعگیری صریح و شفاف در قبال این جنجالها و فضاسازی علیه بسیج اتخاذ نمی کردند. همین تبلیغات سوء و ناجوانمردانه بود که بسترهایی را آماده کرد تا برخی از جریان های انحرافی و اراذل و اوباش در تجمعات اندک خود، این شعار را سر دهند که:« توپ، تانک، بسیجی دیگر اثر ندارد.» به راستی این نوع موضعگیری در قبال بسیج در کدامین اتاق فکر و از سوی چه جریان هایی طراحی شده است؟ مگر نه این است که بسیج یعنی آحاد مردم و همانهایی که طی 30 سال گذشته همواره در صحنه، بدون توقع و با تمام وجود از خود مایه گذاشته و از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کرده و در دوران دفاع مقدس به گونه ای درخشیدند که حضرت امام (ره) به عنوان بزرگ بسیجی عالم فرمودند:« من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خداوند می خواهم که در صحرای محشر من را با بسیجیانم محشور گرداند و افتخارم این است که خود یک بسیجی ام.» آیا امروز بسیج در صحنه با تمام توان در برابر فشارهای آمریکا و غرب، انواع تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم ایفای نقش نمی کند؟ آیا این اقتدار و عظمت نظام اسلامی و تبدیل ایران اسلامی به قدرت اول منطقه و ورود ایران اسلامی به باشگاه قدرت جهانی مرهون حضور آگاهانه، هوشیارانه و شجاعانه بسیج یعنی همان لشکر مخلص خدا در صحنه نمی باشد؟ نمی دانم آقای کروبی به عمق مطلبی که گفته واقف هست یا نه ؟ اما ظاهر آنچه گفته نیاز به یک عذرخواهی از تمامی بسیجیان دارد. اینکه نماینده ای می تواند از حقوق مردم دفاع کند که از بسیج نترسد، معنایی جز این ندارد که بسیج در برابر حقوق مردم ایستاده و کسی می تواند از حقوق مردم دفاع کند که از این بسیج نترسد! آیا خود آقای کروبی این نوع نگاه را قبول دارند؟ اگر ندارند، این برداشت قطعی از سخنان خویش را اصلاح نموده تا در صحرای محشر در برابر صف بسیجیان و امام بسیجیان شرمنده و خجل نباشند.