قدسحسن کامران، نماینده اصفهان در مجلس، دیروز باز هم نسبت به برخی رفتارهای مالی در مجلس اعتراض کرد. به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، وی با انتقاد از تغییر و تحولاتی که در چند هفته اخیر در شکل داخلی ساختمان مجلس و در برخی نقاط آن انجام شده است، گفت: پیشتر ساختمان مجلس یک سر در داشت که در گذشته به بهانه تعریض خیابان آن را خراب کردند، اما سیستم اداری و مسؤولان کارپرداز مجلس به جای آن دیوار شیشه ای ساختند و پس از ورودی مجلس و پیش از سیستم اداری بانک مجلس، دیوار چوبی نصب شد که منقوش به عکس کوروش بود. وی افزود: در یک هفته دوباره این دیوار چوبی را برداشتند و قرار است به جای آن دیوار شیشه ای نصب کنند.وی گفت: از هیأت رئیسه و رئیس مجلس انتظار داریم هزینه این کارها را از جیب مبارک کسانی که این گونه بیت المال را به هدر می دهند، بگیرند. عملکرد سفارتخانه های ایران در خارج زیر ذره بین نمایندگان مجلس قدس- گروه سیاسی: شنیده شده، روش اداره برخی سفارتخانه های ایران در کشورهای دیگر مورد انتقاد برخی نمایندگان مجلس قرار گرفته است. براساس این خبر و به گزارش خبرنگار ما، حضور نیافتن سفیر در برخی کشورها و رکود کاری در برخی از سفارتخانه ها مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گرفته است. گفته می شود، در برخی از کشورها نیز از گزینش افراد جوان و بی تجربه در امر دیپلماسی به عنوان سفیر، انتقاد شده است. مطهری خبر داد ؛ ورود جریان سوم با 2 نامزد قدس- گروه سیاسی: علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس گفت: تعدادی از اصولگرایان مجلس در ساز و کاری جدید دو نامزد برای انتخابات آینده ریاست جمهوری انتخاب می کنند که یکی از آنها رئیس جمهور و دیگری معاون اول وی خواهد بود.وی گفت: بر اساس این ساز و کار اصولگرایان همزمان از هر دو حمایت می کنند. مطهری تصریح کرد: بدین ترتیب جریان سومی وارد عرصه انتخابات می شود که البته هیچ کدام از این دو نامزد، رئیس جمهور کنونی نیستند.وی گفت: یکی از این افراد در طرح پیشنهادی ما ولایتی است. کمکهای یهودیان ایرانی به غزه فرستاده شد قدس - گروه سیاسی: سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان در مجلس در حاشیه نشست علنی دیروز مجلس گفت که کمکهای مالی یهودیان ایرانی همپای برادران مسلمان به غزه فرستاده شد. ناطق نوری: نمی خواهم درباره دولت وحدت ملی صحبت کنم فارس- حجةالاسلام والمسلمین ناطق نوری درباره دولت وحدت ملی گفت: نمی خواهم درباره دولت وحدت ملی صحبت کنم.حجةالاسلام والمسلمین ناطق نوری در جمع خبرنگاران درباره مسایل انتخاباتی و وضعیت جریان اصولگرا گفت: بنده در مورد مسایل انتخاباتی صحبتی نمی کنم. استیضاح کرباسچی به خاطر انتقاد از خاتمی و حمایت از کروبی عصرایران- برخی اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران، طرح استیضاح دبیرکل این حزب را دنبال می کنند.گویا در جلسه اخیر شورای مرکزی کارگزاران، اظهارات کرباسچی برخلاف مصوبات حزبی مبنی بر حمایت از خاتمی یا نامزد نهایی ائتلاف اصلاح طلبان ارزیابی شده است. همچنین در این جلسه، میان حامیان کروبی و خاتمی نیز بگومگوی تندی درگرفته است. حامیان خاتمی در حزب کارگزاران در این جلسه به دنبال گذراندن مصوبه ای بوده اند تا اعلام کنند کرباسچی نمی تواند به عنوان دبیرکل حزب مواضع را اعلام کند و مواضع کارگزاران تنها از سوی مرعشی که سخنگوی حزب است، اعلام شود که در نهایت این پیشنهاد مصوب نشد. نامه 200 نماینده در تقدیر از تحرکات دانشجویی فارس- 200 نماینده مجلس در تقدیر از حرکت دانشجویان در حمایت از مردم غزه، نامه ای را به دانشجویان نوشتند. طرح مجلسیها برای معاون اول رئیس جمهور عصرایران- تعدادی از نمایندگان مجلس در حال تهیه طرحی هستند تا بتوانند بر معاون اول رئیس جمهور نظارت کنند.بر اساس این طرح، معاون اول رئیس جمهور مانند رئیس جمهور از مجلس رأی اعتماد می گیرد. همچنین در صورت تثبیت نهایی این طرح، نمایندگان می توانند معاون اول رئیس جمهور را مورد سؤال قرار داده و او را استیضاح کنند. پایگاه خبری صهیونیستی: روزنامه توقیف شده ایرانی حامی «اسرائیل» بود جهان- یکی از رسانه های صهیونیستی، روزنامه توقیف شده کارگزاران را در تیتر خود «حامی اسرائیل» نامید.پایگاه خبری «آروتز شوا» در خبری درباره توقیف این روزنامه آورده است: یکی از مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که روزنامه کارگزاران به دلیل چاپ مقاله ای که چهره مثبتی از اسرائیل در آن نشان داده شده بود، توقیف شده است. مصاحبه با خواننده لس آنجلسی با اسم مستعار! تابناک- یکی از روزنامه های کشور به مصاحبه با یکی از خوانندگان لس آنجلسی اقدام کرد.این مصاحبه که با موضوع ترک اعتیاد انجام شده بود، با شخصی به نام محمود اقبالی، مدیر مؤسسه «آینه» انجام شده است که با مراجعه به سایت «آینه» و سایت «بهبودی» مشخص شد که مدیر «آینه» نه محمود اقبالی بلکه همان داریوش اقبالی، خواننده لس آنجلسی است.این خواننده در مصاحبه خود با این روزنامه، به صراحت از اعتیاد خود در گذشته سخن گفته است. موش و گربه بازی اماراتیها برای ایرانیان تابناک- با استقرار ناوها و ناوچه های آمریکایی در خلیج فارس در روزهای اخیر، برخی گشتهای دریایی اماراتی با حمایت نیروهای آمریکایی، به محدوده آبهای سرزمینی ایران تجاوز کرده و برخی قایقهای کوچک صیادی مستقر در نزدیکی جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک را به جرم ورود به آبهای امارات بازداشت و به امارات منتقل کرده اند. برخی منابع خبری نیز از ترفندهای دیگر اماراتیها برای اهانت به ایرانیان و تحت فشار قرار دادن صیادان ایرانی خلیج فارس خبر می دهند، به گونه ای که تعدادی از گشتهای اماراتی، با متوقف کردن لنجها و قایقهای صیادی ایرانی در قایقهای متوقف شده، مواد مخدر جاسازی کرده و پس از آن، سرنشینان قایق را به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر به امارات جریمه، بازداشت و روانه زندان می کنند. خواسته احمدی نژاد از متحصنان مهرآباد فرارو- داوود احمدی نژاد، برادر رئیس جمهور با حضور در جمع متحصنان در فرودگاه مهرآباد، خواستار پایان تحصن شد .حاضران در این تحصن از داوود احمدی نژاد پرسیدند: آیا با حرکتهای نمادین می توانیم از حماس و مقاومت دفاع عملی کنیم؟ چرا متقاضیان را به سرزمین اشغالی اعزام نمی کنید؟ احمدی نژاد در واکنش به اعتراضات پرسید: از شما سؤال دارم، هدف شما از این کار چه بوده است؟ اگر هدف شما ایجاد آگاهی و هوشیاری بود که تصور می کنم به آن رسیدید، اما اگر هدف شما این باشد که هر آنچه ما می گوییم باید بشود. آیا این حق را می دهید که دیگران نیز خواسته هایشان را به شما تحمیل کنند؟ مگر مسؤولان نظام و رئیس جمهور از شما پیش روتر نیستند؟جمهوری اسلامی ایران دارای حساب و کتاب است و رسالت شما آگاهی و هوشیاری بود که انجام دادید. خوش چهره: سخنان باهنر «سهم خواهی» است فرارو- محمد خوش چهره، چهره اصولگرای منتقد دولت، سخنان اخیر باهنر را در خصوص انتخابات آینده دوپهلو دانست و تأکید کرد: با سابقه ای که از برخی افراد وجود دارد، این سخنان بیشتر در راستای «سهم خواهی» از دولت است. خاتمی معطل «میرحسین» نیست رجانیوز- یدا... طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی کارگزاران در پاسخ به این که آیا خاتمی منتظر تصمیم نهایی میرحسین برای کاندیداتوری است، با رد این مطلب گفت: میرحسین موسوی نسبت به دوره های گذشته انتخابات ریاست جمهوری قوی تر اعلام حضور کرده، اما این به معنای نامزدی وی نیست. جایزه یک میلیون دلاری برای کشتن «مبارک» فرارو- دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی از تعیین جایزه یک میلیون دلاری برای کشتن رئیس جمهور مصر خبر داد.صادق شهبازی در جمع دانشجویان متحصن در فرودگاه مهرآباد گفت: همان طور که جایزه یک میلیون دلاری برای فردی که فرمانده ارتش، رئیس موساد و وزیر جنگ صهیونیستی را ترور کند تعیین کرده ایم، همین جایزه را برای ترور «حسنی مبارک» تعیین می کنیم.گفتنی است، منبع ارزی این جوایز از سوی تشکلهای مردمی و جریانهای مستقل و غیردولتی دانشجویی پیش بینی شده است. اندرکرامات صدای آمریکا! ایرنا- شبکه تلویزیونی صدای آمریکا روز شنبه مدعی شد که سیمای ایران با پخش تصاویر فلسطینیان شهید و مجروح، به ترویج خشونت می پردازد! صدای آمریکا اشاره نکرد که آیا رژیم صهیونیستی که مرتکب این جنایات می شود و واقعیت این تصاویر را رقم می زند، ترویج خشونت می کند یا نه؟ ضعف دموکر اسی! ایرنا- محمدرضا خاتمی، عضو ارشد جبهه مشارکت گفت: انتخاب احمدی نژاد از سوی مردم در انتخابات گذشته، نشان دهنده ضعف دموکراسی ایران است. محمدرضا خاتمی در گفتگو با روزنامه «اعتماد» و در تفصیل توهین خود به شعور مردم ایران این سؤال را مطرح کرده که چرا اصلاح طلبان پایه های دموکراسی را در کشور آنچنان محکم نکردند که کسی که به اصلاحات اعتقاد ندارد، در رأس قدرت اجرایی قرار گیرد. وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش مدعی شده: در جریان اصلاحات، حداقل 10 نفر وجود دارند که می توانند بر احمدی نژاد در انتخابات آتی پیروز شوند.البته برادر رئیس جمهور سابق توضیح نداده که چرا با وجود این همه افراد توانمند در جبهه اصلاحات، حزب متبوعش کماکان بر حضور سه باره محمد خاتمی به عنوان نامزد نهایی اصلاح طلبان پس از 8 سال تکیه بر مسند ریاست جمهوری اصرار دارد. اعدام عضو فرقه ضاله به جرم زنا با محارم فارس- یک مرد بهایی به جرم تجاوز به عنف و زنای با محارم به دلیل شکایت شاکی خصوصی، به دار مجازات آویخته شد. حکم اعدام هوشنگ خداداد، یکی از پیروان فرقه ضاله بهاییت به جرم تجاوز به عنف و زنای با محارم به اجرا درآمد.بر اساس اخبار کسب شده از دفتر جمعیت مردمی مبارزه با بهاییت، وی که از پیروان فرقه بهاء و دارای شماره تسجیل (بهایی گری) 13292 بوده، چندی پیش پس از آن که دختر خودش را مورد تجاوز جنسی قرار داد، بر اساس شکایت دخترش در تربت حیدریه زندانی و سپس به دار مجازات آویخته شد. گفتنی است، «عبدالبهاء» در فصل هجدهم یکی از کتابهای این فرقه گمراه با نام «گنجینه حدود و احکام»، تنها ازدواج با «زن پدر» را حرام دانسته است! 2 کشتی ایرانی هنوز در گروگان دزدان دریایی است قدس- گروه سیاسی: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر دیروز به بررسی موضوع تهدید شناورهای ایرانی در خلیج عدن از سوی دزدان دریایی پرداخت.در این نشست گفته شد که دزدان دریایی تاکنون به شش فروند نفتکش ایرانی حمله کرده اند و هم اکنون نیز دو کشتی کشورمان همچنان در گروگان آنان هستند. پیام فرمانده سپاه به متحصنان فرودگاه مهرآباد ایسنا- سردار سرلشگر پاسدار جعفری در پیامی در پاسخ به نامه متحصنان فرودگاه مهرآباد که خواستار اعزام به غزه بودند، از آنان درخواست کرد، به تحصن پایان بخشند. نسل کشی در غزه با اورانیوم ضعیف شده جهان- پزشکان نروژی به خبرنگار شبکه پرس تی وی گفتند که در بدن برخی مجروحان حمله زمینی آثاری از اورانیوم ضعیف شده یافته اند. واکنش وزارت علوم به بیانیه طیف علامه دفتر تحکیم ایسنا- روابط عمومی وزارت علوم با صدور اطلاعیه ای با غیرقانونی خواندن طیف علامه دفتر تحکیم وحدت، بیانیه اخیر این طیف درباره غزه را محکوم کرد. در این اطلاعیه آمده است: چگونه می توان در قبال این موضع صهیونیستی و قرائت استکباری از این جنایت فجیع ضدبشری، سکوت کرد و آن را محکوم نکرد. زائران، تنها به مرز مهران و شلمچه نروند فارس- رئیس پلیس مهاجرت و اتباع خارجی با اشاره به ایام محرم و مسافرت به عتبات عالیات گفت: زوار عتبات عالیات که به صورت انفرادی قصد سفر دارند، از مرزهای مهران و شلمچه رفت و آمد نکنند. کیهاندبیرکل کارگزاران حامیان خاتمى را غافلگیر کرد (خبر ویژه) حمایت دبیرکل کارگزاران از نامزدی کروبی و انتقاد جدی و مستند وی از عملکرد خاتمی منجر به اختلاف در درون این حزب شده است. به گزارش عصر ایران، اگرچه حمایت از نامزدی کروبی در کارگزاران طرفدارانی دارد، اما طیف حامی خاتمی درصدد استیضاح کرباسچی هستند و در جلسه اخیر حزب هم انتقاداتی را- به خاطر سرپیچی وی از مصوبه حزب درباره حمایت از خاتمی- خطاب به او مطرح کرده اند. گفته می شود بگو مگو و مجادله تندی هم بین طرفداران خاتمی و کروبی رخ داده اما با وساطت محمد هاشمی و حسین مرعشی، بحث فروکش کرده است.در همین حال روزنامه اعتماد ملی روز شنبه ضمیمه ای را به مدیریت تیم گرداننده نشریه توقیف شده شهروند امروز منتشر کرد و از جمله مصاحبه ای را با کرباسچی منتشر ساخت که در آن مصاحبه، کرباسچی به صورتی بی سابقه به تخطئه خاتمی و عملکردش پرداخته بود. دبیرکل کارگزاران با انتقاد از عدم حمایت خاتمی از وی به هنگام زندان افتادن، تاکید کرده بود که در دومین دوره نامزدی خاتمی در سال 80 به مخالفت با وی پرداخته و رای نداده است.کرباسچی به جلسه ای اشاره کرد که با حضور خاتمی و برخی حامیان وی در آن ایام برگزار شده بود. وی با بیان اینکه انتقادهایی را در آن جلسه مطرح کرده، گفت: این صحبت ها و انتقادها آقای خاتمی را گله مند کرد و جلسه پایان تلخی پیدا کرد و دیگر آن جلسات ادامه پیدا نکرد. جلسه به ناهار هم نرسید و نیمه کاره ماند. لحن من در آن جلسه حاکی از اعتقادم به مخالفت با کاندیداتوری آقای خاتمی بود که باعث ناراحتی ایشان شد.کرباسچی رفتار خاتمی را به دور از سیاست ورزی مدرن دانست و گفت: اصلا در کجای دنیا و در کدام سیاست ورزی مدرن و کدام حزب جدی سیاسی شما سراغ دارید که ماهها بنشینند و مدام بحث کنند که فلان فرد می آید یا نمی آید و ندانند که او کاندیدا خواهد شد یا نه؟ و بعد هم بنشینند و فال حافظ بگیرند که کاندیدا می شویم یا نمی شویم!وی اضافه کرد: من کاری ندارم که تردیدهای ایشان چه قدر جدی است. حرفم این است که این نوع سیاست فردی با کار جمعی سازگار نیست. اگر تصمیمات ایشان جمعی و نه فردی است بفرمایند این «جمع» کیست که ما نمی شناسیم؟ این جمع- مشارکت یا مجاهدین یا مجمع روحانیون یا همبستگی یا کارگزاران- بالاخره تا یک ساعت یا صد ساعت می نشینند و بحث می کنند و در نهایت به جمع بندی می رسند که کاندیدا شدن آقای خاتمی صلاح است یا نیست. بالاخره این مسئله پس از یک یا 5 روز در نهایت باید به یک تصمیم جمعی برسد... بالاخره دیگران هم می خواهند برنامه ریزی کنند که نامزد شوند یا از فلان فرد حمایت کنند یا نکنند. نباید این قدر فردمحور بود نباید این قدر با وضعیت و انتخاب دیگران تحقیرآمیز برخورد کرد. اینکه به جز یک کاندیدا بقیه را تحقیر کنیم و بین زمین و آسمان معلق نگه داریم با هیچ اصول انسانی و سیاسی همخوانی ندارد. بالاخره یا شما نامزد می شوید یا نمی شوید. امام زمان که قرار نیست به ایشان نامه بنویسد و بگوید کاندیدا شوید یا نشوید.وی تصریح کرد: من از این حیث عملکرد آقای کروبی را مدرن تر و حرفه ای تر می دانم تا آن عملکرد و سیاست ورزی که متکی بر فال حافظ است. اقدام غافلگیرکننده خبرنگار شبکه ایرانى (خبر ویژه) خبرنگار فلسطینی الاصل شبکه العالم، شنبه شب در آستانه آغاز حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نیروهای مهاجم را غافلگیر کرد و خبر آغاز حمله را مخابره نمود. ارتش رژیم صهیونیستی درپی این غافلگیری، علیه خضر شاهین اعلام جرم کرد و دستور بازداشت وی از سوی پلیس صادر شد.روزنامه صهیونیستی جروزالم پست بدون این که نام خبرنگار را منتشر کند، گزارش داد: ماموران پلیس اسرائیل درپی یک خبرنگار خارجی وابسته به یک شبکه تلویزیونی ایران هستند که از دستور سانسور نظامی اخبار مربوط به حمله زمینی اسرائیل به غزه سرپیچی کرده است. وی متهم است قبل از آن که ارتش اجازه انتشار علنی اخبار مربوط به حمله زمینی به نوار غزه را صادر کند اقدام به گزارش آن کرده است.اما شبکه العالم، هویت خبرنگار خود را شاهین خضر اعلام کرده و گزارش داد که وی در ساعت 18 و 15 دقیقه شامگاه شنبه، مخاطبان العالم را از هجوم ارتش رژیم صهیونیستی باخبر کرده است.اقدام خبرنگار العالم که به طور مستمر و لحظه ای گزارش تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی را مخابره می کرد موجب نگرانی صهیونیست ها از آگاهی مبارزان فلسطینی از این تحرکات و کسب آمادگی برای مقابله با نظامیان صهیونیست شده بود. رژیم صهیونیستی با برقراری سانسور خبری، بشدت مراقبت می کند که اخبار تحرکات ارتش این رژیم در نوار غزه و درگیری های میان نظامیان آن با نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین بدون هماهنگی منتشر نشود.خضر شاهین که برای شبکه خبری العالم کار می کند؛ ساکن شهر قدس اشغالی و از فلسطینی های سرزمین های اشغالی سال 1948 است که دارای شناسنامه اسرائیلی است.شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی با هدف تحریک تندروهای صهیونیست به ترور و تعرض به خضر شاهین با پخش تصاویر گزارشات این خبرنگار العالم اعلام کرد: این شخص همان کسی است که در جنگ دوم لبنان(جنگ 33 روزه) از نقاط اصابت موشک های حزب الله گزارش تهیه می کرد و برای دشمنان اسرائیل کار می کند.در واکنش غافلگیرکننده رزمندگان حماس، دست کم 9 نظامی صهیونیست کشته و 30 تن از آنها زخمی شدند و شماری از متجاوزان هم به اسارت درآمدند. همچنین چند تانک متجاوزان منهدم شد. پست تر از قاتلان مردم غزه به روایت تحلیلگر اسرائیلى (خبر ویژه) یک تحلیلگر منتقد اسرائیلی با اذعان به وحشیانه بودن جنایات رژیم صهیونیستی، در عبارتی تکان دهنده تاکید کرد: آنان که در ماجرای غزه هر دو طرف را محکوم می کنند، پست تر از خود قاتلان فلسطینیان هستند.میشل وارشاوسکی در مقاله ای که از سوی «سازمان وحدت یهودی فرانسه برای صلح» منتشر شد، می نویسد: سرانجام روزی خواهد آمد که باراک، اولمرت، لیونی و اشکنازی را همچون دیگر جنایتکاران جنگی در برابر یک دادگاه عدالت بایستانند و از آنها بخواهند پاسخگوی جنایاتی که مرتکب شده اند باشند. وظیفه ما آگاه کردن جهان در قبال این جنایت است اما علاوه بر اینان نوع دومی از جنایتکاران هم وجود دارند که احتمالا می توانند از قرارداده شدن در برابر دادگاهها فرار کنند. اینها دست های خودشان را مستقیما به خون مردمان نمی آلایند؛ اما برای قاتلان، مشروعیت روشنفکرانه فراهم می آورند. اینها، در واقعیت امر، یگانی از دولت و ارتش آدمکشان را تشکیل می دهند.وی با اشاره به برخی روشنفکرنمایان صهیونیست (نظیر عاموس ازد و یهوشا) و توجیهات آنها برای هر جنایتی که اسرائیل مرتکب می شود، می نویسد: کار آنها این است که برای تهاجم اسرائیل از خودشان منطق ببافند و گریه و زاری به راه اندازند که ما پاک و معصوم بودیم اما چه می توان کرد، طرف مقابل ما را ناچار به وحشی گری ساخت! از حمله راکتی به سدیروت می گویند انگار همه چیز با این راکت ها شروع شده است. آنها و امثال آنها از یاد می برند که یک سال و نیم است اسرائیل وحشیانه، یک میلیون و نیم انسان را در محاصره کامل قرار داده است، با محروم کردنشان از حق برخورداری از ابتدایی ترین ضرورت های زنده ماندن. اینها بایکوت کردن دولتی را که مردم فلسطین، در یک انتخابات آزاد و دموکراتیک برگزیدند به یاد نمی آورند. اینها فراموش کرده اند که اسرائیل، به زور، غزه و کرانه رود اردن را از یکدیگر جدا کرد تا بتواند مردمان غزه را به جرم انتخاب کردن نمایندگان خود، در قرنطینه بگذارد و تنبیه شان کند.این منتقد اسرائیلی می افزاید: توجیه کنندگان، شروع به پس و پیش کردن ترتیب زمانی وقایع می کنند و بعد می گویند خشونت از هر دو طرف به کار رفته است. بله 3 غیرنظامی اسرائیلی در جنوب کشته شده اند اما کی؟ بعد از آن که نیروی هوایی ما در بمبارانی از پیش طراحی شده بیش از 300 فلسطینی را کشتند.وارشاوسکی همچنین با اشاره به مواضع مشابه برخی کشورهای اروپایی و عربی می نویسد: اروپا، برای این که به مردم دنیا نشان دهد دچار دغدغه خاطر است، به صورتی سمبلیک، بعدا، یک کمک انسان دوستانه به مردم غزه تقدیم خواهد کرد. اما در این فاصله زمانی، برنارد کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه، رسما حمایت خود را از عملیات اسرائیل اعلام می کند. من نمی توانم جلوی خاطرات خودم را بگیرم و به یاد ماجرایی نیافتم که خوانده ام «هیئت نمایندگی صلیب سرخ، به دیدار اسیران اردوگاه مرگ نازی رفته بود تا برای آنها شکلات و بیسکویت ببرد»!وی اضافه کرد: کوشنر البته یک فضای مناسب، و یک «عذر موجه» هم دارد؛ رژیم های عربی، مخصوصا رژیم حسنی مبارک، از تجاوز اسرائیل به غزه، حمایت می کنند. آنها هم می خواهند شکلات و بیسکویت برای کودکان غزه بفرستند. البته به جز کودکانی که در بیمارستان «شفا»، دروغکی مرده اند!گفتنی است طیفی گسترده از رسانه های غربی وابسته به صهیونیسم بین المللی- و همچنین شماری از عناصر نفوذی در عرصه روزنامه نگاری و وب نگاری ایران- به موازات جنایات رژیم صهیونیستی سعی کرده اند، مقاومت ملت فلسطین را بانی جنایت های اخیر معرفی کرده و به تبرئه جنایتکاران بپردازند.پست تر از قاتلان مردم غزه به روایت تحلیلگر اسرائیلى (خبر ویژه) یک تحلیلگر منتقد اسرائیلی با اذعان به وحشیانه بودن جنایات رژیم صهیونیستی، در عبارتی تکان دهنده تاکید کرد: آنان که در ماجرای غزه هر دو طرف را محکوم می کنند، پست تر از خود قاتلان فلسطینیان هستند.میشل وارشاوسکی در مقاله ای که از سوی «سازمان وحدت یهودی فرانسه برای صلح» منتشر شد، می نویسد: سرانجام روزی خواهد آمد که باراک، اولمرت، لیونی و اشکنازی را همچون دیگر جنایتکاران جنگی در برابر یک دادگاه عدالت بایستانند و از آنها بخواهند پاسخگوی جنایاتی که مرتکب شده اند باشند. وظیفه ما آگاه کردن جهان در قبال این جنایت است اما علاوه بر اینان نوع دومی از جنایتکاران هم وجود دارند که احتمالا می توانند از قرارداده شدن در برابر دادگاهها فرار کنند. اینها دست های خودشان را مستقیما به خون مردمان نمی آلایند؛ اما برای قاتلان، مشروعیت روشنفکرانه فراهم می آورند. اینها، در واقعیت امر، یگانی از دولت و ارتش آدمکشان را تشکیل می دهند.وی با اشاره به برخی روشنفکرنمایان صهیونیست (نظیر عاموس ازد و یهوشا) و توجیهات آنها برای هر جنایتی که اسرائیل مرتکب می شود، می نویسد: کار آنها این است که برای تهاجم اسرائیل از خودشان منطق ببافند و گریه و زاری به راه اندازند که ما پاک و معصوم بودیم اما چه می توان کرد، طرف مقابل ما را ناچار به وحشی گری ساخت! از حمله راکتی به سدیروت می گویند انگار همه چیز با این راکت ها شروع شده است. آنها و امثال آنها از یاد می برند که یک سال و نیم است اسرائیل وحشیانه، یک میلیون و نیم انسان را در محاصره کامل قرار داده است، با محروم کردنشان از حق برخورداری از ابتدایی ترین ضرورت های زنده ماندن. اینها بایکوت کردن دولتی را که مردم فلسطین، در یک انتخابات آزاد و دموکراتیک برگزیدند به یاد نمی آورند. اینها فراموش کرده اند که اسرائیل، به زور، غزه و کرانه رود اردن را از یکدیگر جدا کرد تا بتواند مردمان غزه را به جرم انتخاب کردن نمایندگان خود، در قرنطینه بگذارد و تنبیه شان کند.این منتقد اسرائیلی می افزاید: توجیه کنندگان، شروع به پس و پیش کردن ترتیب زمانی وقایع می کنند و بعد می گویند خشونت از هر دو طرف به کار رفته است. بله 3 غیرنظامی اسرائیلی در جنوب کشته شده اند اما کی؟ بعد از آن که نیروی هوایی ما در بمبارانی از پیش طراحی شده بیش از 300 فلسطینی را کشتند.وارشاوسکی همچنین با اشاره به مواضع مشابه برخی کشورهای اروپایی و عربی می نویسد: اروپا، برای این که به مردم دنیا نشان دهد دچار دغدغه خاطر است، به صورتی سمبلیک، بعدا، یک کمک انسان دوستانه به مردم غزه تقدیم خواهد کرد. اما در این فاصله زمانی، برنارد کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه، رسما حمایت خود را از عملیات اسرائیل اعلام می کند. من نمی توانم جلوی خاطرات خودم را بگیرم و به یاد ماجرایی نیافتم که خوانده ام «هیئت نمایندگی صلیب سرخ، به دیدار اسیران اردوگاه مرگ نازی رفته بود تا برای آنها شکلات و بیسکویت ببرد»!وی اضافه کرد: کوشنر البته یک فضای مناسب، و یک «عذر موجه» هم دارد؛ رژیم های عربی، مخصوصا رژیم حسنی مبارک، از تجاوز اسرائیل به غزه، حمایت می کنند. آنها هم می خواهند شکلات و بیسکویت برای کودکان غزه بفرستند. البته به جز کودکانی که در بیمارستان «شفا»، دروغکی مرده اند!گفتنی است طیفی گسترده از رسانه های غربی وابسته به صهیونیسم بین المللی- و همچنین شماری از عناصر نفوذی در عرصه روزنامه نگاری و وب نگاری ایران- به موازات جنایات رژیم صهیونیستی سعی کرده اند، مقاومت ملت فلسطین را بانی جنایت های اخیر معرفی کرده و به تبرئه جنایتکاران بپردازند. تجلیل از اسرائیلیات کارگزاران (خبر ویژه) یک پایگاه خبری صهیونیستی از تخطئه مقاومت ملت فلسطین توسط روزنامه توقیف شده کارگزاران ستایش کرد و این روزنامه را حامی اسرائیل خواند. به گزارش «جهان»، پایگاه خبری آروتزشوا با اشاره به انتشار خبر توقیف «کارگزاران» به خاطر تخطئه حماس و مقاومت اسلامی فلسطین نوشت: روزنامه مذکور حامی اسرائیل بود.کارگزاران با انتشار بیانیه عناصر نفوذی و جاعل که خود را به عنوان دفتر تحکیم جا می زنند، مدعی شده بود مقصر فجایع غزه، حماس است. این روزنامه ادعا کرده بود اعضای حماس خود را در کودکستان ها و مدارس مخفی کرده و باعث کشته شدن کودکان می شوند! نقطه پایان گروهکى بى رحم و شیطانى (خبر ویژه) یک روزنامه آمریکایی با فرقه خواندن گروهک تروریستی منافقین نوشت: «آنها پس از سقوط حامی خود در عراق، در سرگردانی به سر می برند». به نوشته کانزاس سیتی استار «بسیاری از رهبران فعلی دولت عراق، درست در زمانی که مجاهدین(منافقین) با صدام همدست بودند، در ایران در تبعید به سر می بردند. یکی از اعضای فرقه مستقر در پادگان اشرف که قبلا فرمانده تانک هم بوده می گوید آمریکا نمی تواند ما را همین طوری رها کند. ایران پشت در منتظر است».روزنامه آمریکایی اذعان کرد: «شماری از اعضای فرقه مذکور به خاطر دست داشتن در عملیات تروریستی و بمب گذاری در داخل ایران، تحت تعقیب هستند. ح- الف عضو شورای رهبری سیاسی کمپ می گوید دولت عراق خوب برنامه ریزی کرده و می خواهد نقطه پایانی بر داستان ما بگذارد و با محدودیت هایی که اعمال می کند، نفس ما را ببرد».کانزاس سیتی استار همچنین از قول رئیس دفتر کالین پاول وزیر خارجه پیشین آمریکا، منافقین را گروهی عجیب و غریب با سرانی بی رحم و بسیار شیطانی توصیف کرد و برخی عملیات تروریستی جنایتکارانه آنها را فهرست نمود. فرعون مصر به مغالطه امویان پناه برد (خبر ویژه) دیکتاتور خائن مصر که به خاطر همدستی با سران رژیم صهیونیستی دستش به خون ملت فلسطین آلوده است، مدعی شد: حماس مسئول فجایع غزه است.حسنی مبارک که پیش از این گفته بود بدون اجازه اسرائیل نمی تواند گذرگاه ها را باز کند، این بار هم گفت: ورود هر نوع کمک از گذرگاه رفح بدون نظارت اسرائیل امکان ندارد زیرا قدرت مسلط است.سفسطه فرعون مصر در تخطئه دولت مقاومت فلسطین (حماس) که از سوی حامیان رژیم صهیونیستی برای فرار از پاسخگویی به خیانت خود صورت می گیرد، شیوه ای غدارانه در تاریخ است همچنان که در جنگ صفین پس از آن که عمار یاسر به دست سپاه معاویه به شهادت رسید و برخی از حاضران شهادت دادند که پیامبر خبر داده بود عمار به دست «فئه یا غیه» (گروه ستمگر و طاغی) به شهادت می رسد، معاویه برای جبران این رسوایی ادعا کرد چون علی علیه السلام عمار را به این جنگ آورد، خود او هم مسئول خون عمار است و من بی تقصیرم! جمهوریجهت اطلاع ***همزمان با یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و تبلیغات مسموم رسانه های وابسته به استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده از واژه های جعلی « خلیج عربی » به جای « خلیج فارس » در همین رسانه ها افزایش چشمگیری یافته است . به گزارش « تابناک » استفاده از این واژه های جعلی که در سال های اخیر همواره اعتراض و نارضایتی ایران را به همراه داشته مشتقاتی مانند « دولت های خلیج » در رسانه های جهان روند خزنده و رو به رشدی در پیش گرفته است و در این میان خبرگزاری « رویترز » بیشترین تلاش را برای تحقق این مساله داشته به گونه ای که از واژه « خلیج » و یا « خلیج عربی » بالغ بر دو هزار مورد استفاده کرده اما واژه « خلیج فارس » تنها 204 بار بکار برده است . در سایت روزنامه « واشنگتن پست » نیز در بخش تقسیمات بین المللی برای دستیابی به اخبار آن باید از مسیر جهان خاورمیانه و سپس خلیج گذر کنید تا دریابید منظور از « خلیج » همان خلیج فارس است . ضمنا در جستجوی واژه « خلیج عربی » نوزده مورد با این نام ثبت شده است . به نظر می رسد برای جلوگیری از توطئه ای که در این زمینه درحال شکل گیری است باید بیشتر حساسیت نشان داده شود. ***گمرک جمهوری اسلامی ایران طی گزارشی از افزایش 222 درصدی واردات ایران از آمریکا طی 9 ماهه سال جاری خبر داد . این گزارش همچنین افزود سهم واردات آمریکا از ایران در همین مدت نود و هفت صدم درصد بوده است . متن گزارش را در صفحه اقتصادی روزنامه امروز بخوانید. ***یک نماینده مجلس که در خبر « تابناک » به جلوگیری از پرواز اصفهان به تهران هواپیمای جمهوری اسلامی در روز شنبه متهم شده بود توضیح داد از ساعتی قبل از پرواز در پاویون حضور داشته و با اینکه هواپیما با یکساعت و نیم تاخیر از تهران به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان رسید هنگام سوار کردن مسافران به دلیل ناهماهنگی های پیش آمده وی دیر به پای هواپیما رسید و به این دلیل اعتراض کرد و باهماهنگی حراست توانست سوار هواپیما شود. وی افزود با استفاده از میکروفون داخل هواپیما موضوع را برای مسافران توضیح داده و ذهن آنها را نسبت به موضوع روشن کرده است .