بصیرت:نشریه فلسطینی"المنار" به نقل از منابع آگاه فاش کرد که برخی سران عرب در دیدارهایی با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به آنها گفتند که «ما با شما هستیم؛ وقت کافی دارید... جنگ را ادامه دهید و این بار ما را ناامید نکنید.» به گزارش فارس، به گفته این منابع، دولت آمریکا نیز از تل‌آویو خواسته است که جنگ را با یورش زمینی، تشدید حملات و بمباران دهد زیرا جهان منتظر است تا نتیجه این جنگ و طرف پیروز آن را ببیند. بنا بر این گزارش، دولت بوش همچنین گفته است که تل‌آویو نباید این جنگ را همانند جنگ دوم لبنان تمام کند. نبود فشارهای سیاسی کافی بر رژیم صهیونیستی و عدم موفقیت حملات هوایی، این رژیم را به آغاز جنگ زمینی گسترده علیه نوار غزه کشانده است. این منابع همچنین گفتند که اسرائیل به مدت دوسال نیروهای خود را آماده جنگ جدیدی کرده تا ابهت ارتش خود را که در جنوب لبنان از دست داده بود، دوباره احیا کند.