سازمان انرژی اتمی ایران بر مبنای سند چشم انداز توسعه و قانون دستیابی به فناوری هسته ای صلح آمیز مصوب خرداد1384 و ملاحظات قانون برنامه چهارم توسعه، در افق بلندمدت موظف به تولید 20هزار مگاوات انرژی الکتریکی از طریق نیروگاه های هسته ای است تا این میزان انرژی را در اختیار شبکه سراسری توزیع برق قرار دهد.