کیهان هاآرتص:در آتش غزه مى سوزیم(خبر ویژه) یک روزنامه صهیونیستی پیش بینی کرد: کم کم دود رنگی سخنان سیاستمداران اسرائیل درباره پیروزی در غزه قاطعانه محو خواهد شد و دستاوردهای حقیقی این جنگ را خواهیم دید. هاآرتص می نویسد: با پایان جنگ و آشکار شدن میزان کشتار و ویرانی برای جهانیان، ممکن است که- درس عبرتی هم برای افکار عمومی اسرائیل باشد. در این زمان خواهیم دانست که رفتار ما در این منطقه غلط، غیراخلاقی و غیرعاقلانه بوده و پیاپی آتش آن ما را می خورد. دیوید گروسمن نویسنده مقاله تاکید می کند: کل حکومت اسرائیل خود را به خواب زده زیرا شدیدا نیازمند رها شدن و شفا یافتن از مرض شکست در لبنان است اما شاید همزمان وقت رسیدگی به حساب کسانی هم برسد که گاه و بیگاه اسرائیل را از غرور قدرت پر می کردند. هاآرتص در مقاله دیگری نوشت: کجا رفت آن رهبر قدرتمندی که قرار بود از دل جنگ غزه متولد شود؟ امروز کسی نمی تواند حدس بزند که آیا رهبری جدید اسرائیل در این جنگ متولد شد؟ یا نقشه سیاسی تغییر یافت؟ یا هیچ کدام؟ روزنامه معاریو هم در تحلیل مشابهی تاکید می کند: خواهیم دید که همه می گویند اسرائیل به دستاورد نظامی دست نیافته است و آتش بس یکجانبه شکستی برای سران سیاسی است و انتقال سلاح به درون نوار غزه متوقف نخواهد شد و گلعاد شالیط اسیر اسرائیلی به حال خود رها شده است ولی آنگونه که انتظار می رفت این جنگ نتوانست یک رهبری شاخص برای اسرائیل خلق کند. رویتر:اوباما در قبال ایران یک راه بیشتر ندارد(خبر ویژه) خبرگزاری رویتر با اشاره به آغاز به کار باراک اوباما و درگیری او با مشکلات بی شمار نوشت: ایران مهم ترین موضوع سیاست خارجی دولت آمریکا خواهد بود. رویتر تصمیم گیری درباره سیاست های کلان در ایران را برعهده رهبری دانسته و می نویسد: آیت الله خامنه ای اعلام کرده است که فقط در صورت تغییر سیاست های آمریکا در قبال ایران می توان در مورد از سرگیری روابط صحبت کرد. خبرگزاری رویتر تاکید کرد: براساس اظهارات صاحب نظران و کارشناسان مسائل سیاسی در مورد نحوه ارتباط اوباما و ایران، چندین سناریو مطرح است، نخستین مسئله، بحث دغدغه های ایران است، مهم ترین مسئله مورد اختلاف میان ایران و واشنگتن، برنامه هسته ای ایران است. این در حالی است که ایران می خواهد آمریکا این کشور را به عنوان یک قدرت منطقه ای بشناسد. رویتر در پایان نوشت: اوباما در نخستین تجربه خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا با مشکلات فراوانی روبرو است مانند مناقشه خاورمیانه، مسائل اقتصادی و جنگ عراق و افغانستان. در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد: اغلب رسانه های ایران آغاز به کار اوباما در آمریکا را نادیده گرفتند و مردم تهران نیز درباره گرم شدن روابط ابراز بدبینی کردند. ایرانیان در کوچه و بازار هم می گویند امکان تغییر در روابط وجود ندارد. اوباما همچون سلف خود می خواهد ایران فناوری هسته ای و غنی سازی را متوقف کند. اما صدراعظم آلمان از زاویه فشارهای گذشته به موضوع پرداخت. مرکل گفت: ما در اروپا چندین بار با ایران گفت وگو کردیم اما متاسفانه در این مدت ناچیز بسیار ناموفق بودیم. مرکل بدون توجه به گزارش های آژانس درباره عدم انحراف برنامه هسته ای ایران، گفت: «به اعتقاد من، مسلم است تا زمانی که ایران اینچنین مبهم و ناشفاف به برنامه هسته ای اش ادامه دهد و خواستار نابودی اسرائیل باشد، مسلماً، لحظات و نکاتی وجود خواهد داشت که ما براساس آن خواهیم گفت نمی توانیم با هم کنار بیاییم اما، در هر حال، من معتقدم که باید تلاش خود را انجام دهیم.» غیرت اروپا پس از 22 روز بالاخره به جوش آمد(خبر ویژه) پارلمان اروپا در اقدامی تأمل برانگیز از بسته شدن دفتر گروهک موسوم به «کانون مدافعان حقوق بشر» ابراز نگرانی کامل! کرد و به ابراز حمایت از شیرین عبادی پرداخت. این نهاد سیاسی که در طول جنایت و نسل کشی 22 روزه رژیم صهیونیستی در باریکه غزه دچار لکنت و خفقان شده بود در قطعنامه خود «آزار و اذیت و تهدید نسبت به جان شیرین عبادی»! و بسته شدن دفتر گروهک مذکور را شدیداً محکوم کرد. نویسندگان این موضع با بکارگیری کلمه غریب «یورش» در جهت مظلوم نمایی بیشتر مدعی شدند «اذیت و آزار و یورش های پیوسته به خانم شیرین عبادی، تنها امنیت و جان او را به خطر نمی اندازد بلکه زندگی همه مبارزان جامعه مدنی و حقوق بشر را نیز در معرض خطر قرار می دهد». گفتنی است برخی کشورهای اروپایی طی چند سال اخیر مبالغی را در پوشش جایزه به عبادی و همکاران وی در گروهک یاد شده داده اند و متقابلا از این گروهک در راستای پرونده سازی علیه جمهوری اسلامی ایران سود جسته اند. در حالی که در جنایت اخیر غزه، سازمان ملل و شورای امنیت آن هیچ کاری- جز صدور قطعنامه به نفع رژیم متجاوز صهیونیست و برعلیه ملت و دولت فلسطین- نکرد، عناصری چون شیرین عبادی در خدمت پرونده سازی های آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی به بهانه حقوق بشر قرار دارند. بنابر گزارش نشریات هلندی، «شورای ملی صلح» (دوقلوی همزاد گروهک کانون مدافعان حقوق بشر) توسط شیرین عبادی و با هدایت دیک چنی معاون بوش در راستای تخطئه مقاومت جمهوری اسلامی در برابر فشارها و تهدیدهای آمریکا راه اندازی شد تا به جای سرزنش دولت آمریکا، ایستادگی بر حق ملت ایران را جنگ طلبی و مخالفت با صلح جا بیندازد! رئیس نهضت آزادى پس از رفتن بوش شیر شد(خبر ویژه) رئیس گروهک نهضت آزادی در پایان عمر دولت بوش گفت: من معتقدم سیاست های او کاملا به ضرر جنبش آزادیخواهی و دموکراسی در ایران تمام شده است. ابراهیم یزدی در گفت وگو با بی بی سی اختصاص بودجه 75 میلیون دلاری برای پیشبرد دموکراسی در ایران از سوی بوش را به ضرر جنبش آزادیخواهی خواند و گفت: به همین دلیل هر حرکتی به عنوان براندازی نرم و توطئه علیه نظام تلقی می شود. وی سیاست های بوش را باعث مسدود شدن اراده رابطه میان آمریکا و ایران دانست و گفت: دولت «بوش» با نادیده گرفتن موقعیت ایران در خاورمیانه حتی به ضرر منافع آمریکا عمل کرد. هیچ برنامه کلانی در منطقه خاورمیانه بدون حضور ایران و همکاری با این کشور امکان پذیر نیست. چنین سخنانی پس از پایان دولت بوش در حالی ادا می شود که گروهک نهضت آزادی و رئیس آن از رسانه های راه اندازی شده با همان بودجه 75 میلیون دلاری برای منفی بافی و دروغ پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می کردند. گروهک مذکور و شخص ابراهیم یزدی برخلاف تظاهر امروز به مخالفت با سیاست های بوش، در دوران ریاست بوش و همسو با سیاست های رژیم آمریکا مدعی شدند ایران به فناوری هسته ای نیاز ندارد و باید از آن دست بکشد و کشور را دچار تهدید و هزینه نکند! همچنین مقارن با ارزیابی محافل اطلاعاتی و سیاسی در دولت بوش مبنی بر این که علت اصلی ناکامی سیاست های ضد ایرانی آمریکا، تدبیر توأم با قاطعیت رهبری در ایران است، یزدی به طور مکرر خواستار حذف ولایت فقیه از قانون اساسی شد. از دیگرسو ادعای اخیر یزدی مبنی بر این که «هیچ برنامه ای در خاورمیانه بدون حضور ایران امکان پذیر نیست» خلاف رویه سالیان گذشته نهضت آزادی در القای قدرت ایران و تلاش برای ارعاب ملت و حاکمیت ایران است و به نظر می رسد پیش از آن که در جهت جبران خطا و پذیرش اشتباه باشد، تلاشی در جهت ساز کردن دوباره سناریوی مذاکره- نیاز امروز آمریکا پس از خفت و درماندگی کاخ سفید به ویژه طی 4 ، 3 سال گذشته- باشد. مستقیماً با اسلام برخورد نکنید(خبر ویژه) مقارن با هتاکی برخی عناصر مدعی روشنفکری علیه اسلام، نیکی کدی مورخ آمریکایی ضمن دعوت به ریاکاری و نفاق دراین باره خواستار دوری از این روند برای تغییر در ایران شد. نیکی کدی در گفت وگو با سایت ضد انقلابی روز آن لاین با وجود آن که گفت «انقلاب ایران غیرمترقبه بود و من یاد گرفته ام پیش بینی نکنم» اما در عین حال مدعی شد «من مطمئن هستم اوضاع تغییر می کند(!) مهم ترین عامل تغییر کوتاه مدت، وضعیت اقتصادی است که کمتر درباره آن بحث شده است. تاثیر این موضوع از نقطه نظرات رادیکال سیاسی-مذهبی کسانی چون سروش بیشتر است.» وی اضافه کرد: اختلاف بین مردم غالباً مذهبی ایران و روشنفکران که معمولا با دید تحقیر به مردم فقیر مذهبی می نگرند، قرن هاست که مانعی برای تغییر است و روشنفکران ایران باید به دنبال راهی برای حل این مشکل باشند؛ مثلاً زنان فمنیست ایرانی که می خواهند با زنان مذهبی کار کنند. من تردید دارم که مثلاً مسخره کردن و حمله به عقاید و رفتار افراد مذهبی در همه موارد و بروز دادن رفتارهای بی قید جنسی، بهترین راه حل باشد و همینطور تلاش برای ایجاد یک جور اتحاد سیاسی بین فقرا و نخبگان. رئیس نهضت آزادى پس از رفتن بوش شیر شد(خبر ویژه) رئیس گروهک نهضت آزادی در پایان عمر دولت بوش گفت: من معتقدم سیاست های او کاملا به ضرر جنبش آزادیخواهی و دموکراسی در ایران تمام شده است. ابراهیم یزدی در گفت وگو با بی بی سی اختصاص بودجه 75 میلیون دلاری برای پیشبرد دموکراسی در ایران از سوی بوش را به ضرر جنبش آزادیخواهی خواند و گفت: به همین دلیل هر حرکتی به عنوان براندازی نرم و توطئه علیه نظام تلقی می شود. وی سیاست های بوش را باعث مسدود شدن اراده رابطه میان آمریکا و ایران دانست و گفت: دولت «بوش» با نادیده گرفتن موقعیت ایران در خاورمیانه حتی به ضرر منافع آمریکا عمل کرد. هیچ برنامه کلانی در منطقه خاورمیانه بدون حضور ایران و همکاری با این کشور امکان پذیر نیست. چنین سخنانی پس از پایان دولت بوش در حالی ادا می شود که گروهک نهضت آزادی و رئیس آن از رسانه های راه اندازی شده با همان بودجه 75 میلیون دلاری برای منفی بافی و دروغ پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می کردند. گروهک مذکور و شخص ابراهیم یزدی برخلاف تظاهر امروز به مخالفت با سیاست های بوش، در دوران ریاست بوش و همسو با سیاست های رژیم آمریکا مدعی شدند ایران به فناوری هسته ای نیاز ندارد و باید از آن دست بکشد و کشور را دچار تهدید و هزینه نکند! همچنین مقارن با ارزیابی محافل اطلاعاتی و سیاسی در دولت بوش مبنی بر این که علت اصلی ناکامی سیاست های ضد ایرانی آمریکا، تدبیر توأم با قاطعیت رهبری در ایران است، یزدی به طور مکرر خواستار حذف ولایت فقیه از قانون اساسی شد. از دیگرسو ادعای اخیر یزدی مبنی بر این که «هیچ برنامه ای در خاورمیانه بدون حضور ایران امکان پذیر نیست» خلاف رویه سالیان گذشته نهضت آزادی در القای قدرت ایران و تلاش برای ارعاب ملت و حاکمیت ایران است و به نظر می رسد پیش از آن که در جهت جبران خطا و پذیرش اشتباه باشد، تلاشی در جهت ساز کردن دوباره سناریوی مذاکره- نیاز امروز آمریکا پس از خفت و درماندگی کاخ سفید به ویژه طی 4 ، 3 سال گذشته- باشد. اگر خاتمى یا میرحسین بیایند یاران غار، خار راه مى شوند(خبر ویژه) مشاور رئیس دولت سابق، خاتمی و موسوی را مخیر به انتخاب میان «تصمیم» و «جنون» توصیف کرد. محمدرضا تاجیک طی مقاله ای که در سایت حامیان موسوی(کلمه) درج شده ضمن اشاره به برخی دعوت ها نسبت به این دو دغدغه هایی که آنها دارند، از حامیان می خواهند خود را جای این دو نفر بگذارند. تاجیک می نویسد: اما، از سوی دیگر، به حکم عقل و تجربه، نیک می دانستید که با آمدنت بسیاری از درهای گشوده، بسته خواهند شد؛ بسیاری از راه های هموار، ناهموار خواهند شد؛ بسیاری از تاییدها و تکریم ها، به تخریب و تضعیف تبدیل خواهند شد؛ بسیاری از درودها و سرودها، به نفرین و ناله تبدیل خواهند شد؛ بسیاری از یاران غار، به خاران راه تبدیل خواهند شد؛ بسیاری از امیدها، به ناامیدی تبدیل خواهند شد؛ بسیاری از ممکن ها، ناممکن خواهند شد؛ بسیاری از بایدها، نباید خواهند شد؛ بسیاری از زبان های بسته، باز خواهند شد؛ بسیاری از زبان های باز، بسته خواهند شد؛ در این تقاطع عقل و شرع، کجا می ایستادید؟ چه تصمیمی می گرفتید؟ به کدام سو روانه می شدید؟ چه تمهیدات و تدبیرهایی می اندیشیدید، در صورت تن دادن به احکام عقل، چگونه از خجالت شرع درمی آمدید و بالعکس؟ و در یک کلام، خدا وکیلی و وجدانا چه تصمیمی می گرفتید؟ جمهوری جهت اطلاع ***مردم آمریکا در جریان برگزاری مراسم تحلیف « باراک اوباما » رئیس جمهور جدید این کشور « جرج بوش » و « دیک چنی » معاون وی را « هو » کردند. به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی « الجزیره » « جرج بوش » رئیس جمهوری کنونی آمریکا و « دیک چنی » معاون وی هنگام ورود به محل برگزاری مراسم تحلیف اوباما از سوی مردم این کشور هو شدند. اوباما از شب چهارشنبه در کاخ سفید مستقر شد. ***بررسی های انجام شده درباره ترور قاضی « شریفی » در اهواز ابعاد جدیدی از اقدامات خائنانه باند زمین خواری در خوزستان را آشکار کرده است . متن این خبر را در صفحه 4 روزنامه امروز بخوانید . ***جدیدترین گزارش اداره فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان که به تازگی منتشر شده است با تایید تصمیم های دیگر دولت های اروپایی سازمان تروریستی منافقین را گروهی نامید که هم چنان به فعالیت های تروریستی مشغول هستند. در این گزارش که به تازگی در سایت این اداره قرار گرفته است شورای ملی مقاومت به عنوان شاخه سیاسی این گروه فعالیت های گسترده تبلیغاتی انجام می دهد و اقدام به جمع آوری پول و منابع مالی به صورت سازمان یافته می کند و تعداد اندکی را نیز با استفاده از شیوه های تبلیغاتی با خود همراه کرده است . در این گزارش ضمن اشاره به خودسوزی اعضا فریب خورده این سازمان تروریستی آمده است : افراد فریب خورده این سازمان در زمانی که مریم رجوی ـ همسر رئیس این گروه ـ به جرم خرابکاری و فعالیت های غیرقانونی توسط پلیس فرانسه دستگیر شد مجبور به خودسوزی شدند. ***دولت باراک اوباما فعالیت کمیسیون نظامی زندان گوانتانامو را به حالت تعلیق در آورد. تلویزیون سی ان ان اعلام کرد : دولت جدید امریکا دستور تعلیق پرونده های موجود در کمیسیون نظامی زندان گوانتانامو را برای مدت 120 روز صادر کرده است . 245 زندانی در گوانتانامو باقی مانده اند و 21 نفر تاکنون محاکمه و 60 نفر نیز تبرئه شده اند که قرار است آزاد شوند . باراک اوباما پس از آنکه رسما قدرت را به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا به دست گرفت همه قوانین دوران جرج بوش را که هنوز تصمیم نهایی درباره آنها اتخاذ نشده است تا زمان بررسی محتوای سیاسی آنها به تعلیق درآورد. قدس اخبار ویژه تدوین قانون منع به کارگیری القاب دکتر و مهندس مهر- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرحی برای جلوگیری از استفاده القاب دکتر و مهندس، در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد.علی عباسپور تهرانی فرد دیروز در نشست مطبوعاتی، از تدوین قانون به کارگیری القاب در این کمیسیون خبر داد. برلوسکنی 600 هزار دلار رشوه داده است شبکه خبر- همسر سابق وزیر المپیک ایتالیا، از نخست وزیر این کشور، 600 هزار دلار رشوه دریافت کرده است.به گزارش پایگاه اینترنتی «تایمز»، وکیل دفتر نخست وزیری ایتالیا با بیان این مطلب به دادگاه گفت: دیوید میلز، همسر سابق وزیر المپیک، از این رشوه برای پرداخت وام که خانه همسرش ضامن آن بود، استفاده کرده است. تلویزیون چین پخش زنده سخنان اوباما را قطع کرد واحد مرکزی خبر- تلویزیون چین که سخنان اوباما در مراسم ادای سوگند را مستقیم پخش می کرد به محض اشاره بحث انگیز وی به مکتب کمونیسم سخنرانی وی را قطع کرد.به گزارش بی بی سی، اوباما در بخشی از فاشیسم و کمونیسم انتقاد کرد و همین امر سبب شد تا چین پخش مستقیم سخنان وی را قطع کند. نمایش پرچم ایران در مراسم سوگند اوباما واحد مرکزی خبر- درتصاویری که شبکه تلویزیونی فاکس نیوز از مراسم رژه پس از ادای سوگند ریاست جمهوری اوباما نشان می داد برای لحظاتی پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست افراد شرکت کننده در رژه نشان داده شد. انتشار خاطرات هاشمی رفسنجانی ایسنا- دفتر نشر معارف انقلاب که تاکنون 25 جلد کتاب مربوط به آیة ا... هاشمی رفسنجانی منتشر کرده، کتاب کارنامه و خاطرات سال 1365 را با سرپرستی عماد هاشمی به زیر چاپ برد. ادعای مسؤول صدا وسیما: اولین گزارش جنگ غزه را ما به CNN دادیم عصرایران - عابدینی، مدیرکل برون مرزی سازمان صدا و سیما دیروز در مراسمی در فرهنگسرای رسانه مدعی شد که نخستین گزارش جنگ غزه را خبرنگار صدا و سیما تهیه کرده و برای پخش در اختیار شبکه CNN قرار داده است. وی همچنین در واکنش به انتقادها درباره عملکرد صدا و سیما و خبرنگار آن، خالد صادق در جنگ غزه گفت: ما نباید صدا و سیمای خود را با الجزیره ای که 24ساعت اخبار غزه را منتشر می کند و خبرنگاران متعددی دارد مقایسه کنیم. هدیه جالب صالح علا به فردوسی پور فرارو- محمد صالح علا به رسم همیشگی برنامه دو قدم مانده به صبح که تقدیم کردن اجرا به یکی از بزرگان است، اجرای دوشنبه شب را با این سخن به تهیه کننده برنامه نود تقدیم کرد: اجرای امشب را با احترام به مجری توانا، کاربلد و مفسر بزرگ ورزشی کشور عادل فردوسی پور و خانواده اش تقدیم می کنم. حمایت محمد صالح علا از عادل فردوسی پور در حالی انجام شد که برنامه 90 در هفته اخیر حال و هوایی غیر عادی داشت. ملی شدن کانال سوئز اندیشه نواب بود فردا- محمدمهدی عبدخدایی معتقد است که ملی شدن کانال سوئز ناشی از تأثیرات اندیشه نواب صفوی بوده است. عبدخدایی عضو با سابقه جمعیت فدائیان اسلام درباره شخصیت و اندیشه مرحوم نواب صفوی گفت: من حتی ملی شدن کانال سوئز را هم ناشی از اندیشه نواب صفوی می دانم. وقتی که در دانشگاه قاهره سخنرانی کرد، اوضاع را به هم ریخت. او در آنجا فریاد زد: «یا نجیب الی الکانال!» تصورش را بکنید که یک جوان 29 ساله در دانشگاه قاهره به زبان عربی سخن می گوید و فریاد می زند: «نجیب !کانال سوئز را ملی کن!» استعداد خاص و مخصوصاً حافظه خوبی داشت، اما در تحلیل مسائل، گاهی اشتباه می کرد، مثل زدن علاء در پی پیمان نظامی بغداد. تکذیب بیماری احمدی نژاد ایرنا- سعیدلو، معاون اجرایی رئیس جمهوری با رد مطلب برخی روزنامه های مخالف دولت درباره بیماری رئیس جمهور احمدی نژاد و ارتباط آن با انتخابات، به ترویج دهندگان این گونه شایعه ها توصیه کرد که منویات درونی خود را به انتخابات گره نزنند. کنسولگری آمریکا در دوبی تعطیل شد فارس- پایگاه خبری «راس بیزینس» اعلام کرد: سفارت آمریکا در امارات از تعطیلی موقت کنسولگری این کشور در دوبی به علت یک تهدید امنیتی خبر داد. ایران دیگه چه خبر؟ ایالات متحده هنوز با واقعیت هاى ایران آشنا نشده است خبر اول این که ۲۸/۱۰ درصد از شرکت کنندگان درنظرسنجى روز سه شنبه «ایران» مبنى بر پیام دستگیرى اعضاى شبکه امریکایى براندازى نرم، معتقدند که هنوز ایالات متحده با وجود گذشت ۳۰ سال از انقلاب اسلامى نسبت به واقعیت هاى ایران اشراف کامل ندارد. ۲۸/۱۰ درصد خوانندگان مى گویند ناآگاهى برخى نخبگان از شیوه هاى نفوذ اطلاعاتى دشمن موجب همسویى آنها با اهداف دشمنان مى شود.۲۳/۵۳ درصد افراد هم بر این باورند که دستگاه امنیتى کشور باید در رابطه با شیوه هاى شبکه سازى سرویس هاى اطلاعاتى بیگانه اطلاع رسانى بیشترى کند. ۲۰/۲۶ درصد مخاطبان نیز تأکید کردند که پروژه هاى امنیتى و سیاسى امریکا در قبال ایران با بن بست مواجه شده است. پیشنهاد تشکیل گروه تماس بین المللى با حضور ایران خبر دیگر این که محافظه کاران حزب آنگلا مرکل صدراعظم آلمان خواستار تشکیل یک «گروه تماس» بین المللى شامل ایران، براى تثبیت اوضاع افغانستان شده اند. کارشناسان سیاست خارجى این جناح گفته اند که افزایش شمار سربازان که اوباما پیشنهاد کرده، براى حل و فصل مسائل امنیتى رو به وخامت افغانستان کافى نیست و یک راهبرد سیاسى نیز لازم است. در این گزارش آمده: با توجه به نبود یک مجمع مشورتى بین المللى (در مورد افغانستان) یک گروه تماس بین المللى که مجوز شوراى امنیت سازمان ملل را داشته باشد، باید چنین ابتکارى را انجام دهد. آندریاس شوکنهوف، یکى از مؤلفان این گزارش گفته: «چنین ابتکارى که ایران را نیز شامل مى شود، اگر به مذاکرات مستقیم بین واشنگتن و تهران بینجامد، سودمند خواهد بود.» از کاخ نشینى تا ویلچرنشینى دیک چنى شنیدیم که دیک چنى معاون پیشین بوش رئیس جمهورى سابق امریکا در حالى که بر روى یک ویلچر حمل مى شد با کاخ سفید خداحافظى کرد. چنى در حالى که بر روى ویلچرى نشسته بود و همسرش آن را مى راند از کاخ سفید خارج شد، در حالى که این ویلچر سوارى چنى مورد توجه عکاسان حاضر در محل مراسم قرار گرفت و تعداد زیادى براى گرفتن عکس او را احاطه کردند. درباره علت ویلچرسوارى چنى در روز نقل و انتقال در کاخ سفید اعلام شد که وى هنگام اسباب کشى و نقل و انتقال از کاخ سفید دچار آسیب دیدگى شده است. سلاحى مرگبار که امریکا در اختیار رژیم صهیونیستى گذاشت باخبر شدیم که یک کارشناس و نویسنده مسائل خاورمیانه گفته: امریکا علاوه بر بمب هاى فسفرى و سلاح هاى داراى روکش اورانیم ضعیف شده، سلاحى جدید به نام «دیم» را در جنگ غزه در اختیار اسرائیل قرار داد. لیندا هرد افزوده : حقوقدانان بین المللى با این موضوع موافقند که اسرائیل حقوق بشر بین المللى، معاهده ژنو و منشور سازمان ملل که تصریح مى کند یک قدرت اشغالگر باید رفاه و امنیت مردم تحت اشغال را تأمین کند نقض کرده است. بدرقه بوش با کفش در جشن اردنى ها خبر رسیده که سندیکاهاى اصناف و احزاب مخالف دولت اردن به مناسبت رفتن جرج بوش، منفورترین رئیس جمهور امریکا از کاخ سفید در محل سندیکاهاى اصناف در شهر امان جشن «بدرقه بوش با کفش» برپا کردند. در این جشن با یاد از «منتظر الزیدى» خبرنگار عراقى که با پرت کردن کفش خود به طرف بوش، وى را از بغداد بدرقه کرد، از سیاستهاى «بوش» در کشورهاى اسلامى و عربى به شدت انتقاد شد. شرکت کنندگان در این جشن با سردادن شعارهاى ضد امریکایى و ضد اسرائیلى و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستى در غزه از مقاومت حماس حمایت کردند. شایعه بازداشت بن لادن دست آخر این که رسانه هاى فرانسوى گزارش داده اند که «اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده که اولین نام در لیست افراد تحت تعقیب سازمان هاى امنیتى و اطلاعاتى جهان و ایالات متحده امریکا است، چند روز پیش توسط نیروهاى امنیتى سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان در منطقه قبایل نشین وزیرستان در نقطه مرزى با افغانستان بازداشت شده است.»