بر اساس برخی گزارش ها، جمهوری اسلامی ایران موفق شده است با راه اندازی وتزریق گاز به 1500 سانتر یفیوژ، عملاً به فناوری تولید سوخت هسته ای درمقیاس صنعتی دست یابد. اما برخی منابع دیگر اعلام کرده اند ایران با نصب، راه اندازی و تزریق گاز به 3 هزار سانتریفیوژ منتظر استحصال محصول غنی شده است و درعین حال 3 هزار دستگاه سانتریفیوژ دیگر نیز نصب شده که به زودی راه اندازی و تزریق گاز به آنها هم آغاز می شود.