اواسط جلسه پس از این که دهنمکی عنوان کرد که "همهی ما اخراجی هستیم" یکی از حضار به تنهایی اقدام به تشویق او کرد که با خندهی دیگر حاضران همراه شد؛ پس از آن دهنمکی گفت: "همین یک نفر هم من را قبول داشته باشد برایم بس است." مسعود دهنمکی در جلسهی پرسش و پاسخ فیلم "اخراجیها" که در دانشگاه تهران برپا بود اعلام کرد: قصد داریم با اضافه کردن 40 دقیقه به فیلم اخراجیها، پاتکی به پخشکنندگان نسخهی قاچاق این فیلم بزنیم. به گزارش ایسنا در این جلسه که بعدازظهر امروز، سهشنبه، در تالار فردوسی دانشکدهی ادبیات دانشگاه تهران برپا بود، وی با انتقاد از کسانی که بدخواه فیلم بودند و نگذاشتند اخراجیها به آن رکورد افسانهای برسد، اظهار داشت: الان از سر تدوین مجدد این فیلم آمدم و اگر ارشاد اجازه دهد 40 دقیقه به آن اضافه خواهیم کرد و از شنبه شاهد اتفاقات جدیدی خواهیم بود. وی تاکید کرد: البته این خبر را در جمع خودمانی شما دادم و اگر رسانهای شود آن را تکذیب خواهم کرد. دهنمکی در ادامه با بیان اینکه امروز برای اولین بار هنگام نمایش فیلم در جمع شما احساس خوشحالی کردم، اظهار داشت: واکنشها نشان میدهد شما همهی مضامین فیلم را گرفتهاید و از اینکه به دیالوگهای جدی هم واکنش نشان دادید احساس رضایت میکنم. وی در پاسخ به سوالی دربارهی داوریهای جشنوارهی فیلم فجر گفت: ترجیح میدهم راجع به جشنواره صحبت نکنم. استقبال مردم گویای همه چیز است و در این مدت بیش از 30 دانشگاه اقدام به نمایش فیلم کردهاند و حتی در استادیوم آزادی هم میگویند ایول ایول. دهنمکی راجع به پایانبندی فیلم و رفتن مجید با قمه به سمت تانک اظهار داشت: مجید آنقدر جگر داشت که آنگونه جلوی تانک برود. در سال 67 هم مجیدی که من میشناختم با قمه جلوی عراقیها میجنگید. وی دربارهی مدت زیاد این فیلم در تدوین اولیه گفت: میخواستم همه چیز را در این یک فیلم بگویم و به خاطر همین مدتش 140 دقیقه شد که بعد از ارایه به جشنواره آن را کم کردیم و ترجیح دادم اخراجیهای 2 را بسازم که با این بحثی که پیش آمد اخراجیهای 5/1 را همین روزها آماده خواهم کرد. دهنمکی در پایان این جلسه که نزدیک به 30 دقیقه طول کشید با عذرخواهی از اینکه زود جلسه را ترک میکند، اظهار داشت: باید سر تدوین بروم و امیداورم تا صبح نسخهی جدید فیلم آماده شود. در پایان جلسه، لوح تقدیری از طرف بسیج دانشجویی دانشکدهی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به دهنمکی اهدا شد. در حاشیه: - هنگام بالا رفتن دهنمکی به روی سن حاضران در جلسه در حالی که او را تشویق میکردند میگفتند: "ایول ایول، داش مسعود و ایول" - اواسط جلسه پس از این که دهنمکی عنوان کرد که "همهی ما اخراجی هستیم" یکی از حضار به تنهایی اقدام به تشویق او کرد که با خندهی دیگر حاضران همراه شد؛ پس از آن دهنمکی گفت: "همین یک نفر هم من را قبول داشته باشد برایم بس است."