بصیرت: در گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران برای شانزدهمین بار بر صلح آمیز بودن و انحراف نیافتن مسیر فعالیتهای ایران تأکید شده است. محمد البرادعی در گزارش اخیر خود آورده است که آژانس قادر بوده است به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده در ایران ادامه دهد. وی در عین حال از کشورهای عضو شورای حکام خواسته است که موافقت کنند، آژانس رونوشتهایی از اسناد مطالعات ادعایی را در اختیار ایران قرار دهد. البرادعی همچنین در گزارش خود نوشته است: هم اکنون 3936 سانتریفیوژ در نطنز مشغول غنی سازی اورانیوم هستند.افزون بر این، 1476 سانتریفیوژ دیگر در مرحله خلا یا انجام تستهای خالی (به اصطلاح خشک) بدون مواد اتمی هستند و 125 سانتریفیوژ دیگر نصب شده اما هنوز به کار نیافتاده است، همچنین ایران به روی تأسیسات اراک، گنبدی ساخته است که نظارت بر این تأسیسات را با ماهواره غیرممکن می کند. در همین حال علی اصغر سلطانیه گفت که گزارش جدید آژانس دربردارنده نکات جدیدی نیست. سلطانیه درباره یکی از موضوعات این گزارش که در آن قید شده است ایران با برپایی جلسه ای در مورد مطالعات ادعایی موافقت نکرده است، نیز گفت: از نظر ما مطالعات ادعایی و موضوع لپ تاپ «کذا» پایان یافته است زیرا براساس مدالیتی توافق شده در سال 2007 بین ایران و آژانس، جمهوری اسلامی ایران کاملاً به تعهدات خود عمل کرده و در هفت جلسه و با ارائه 117 صفحه توضیحات اثبات کرده است که این ادعاها ساختگی است.