از زمان روی کار آمدن دولت احمدینژاد، شاهد هجمه تبلیغاتی رسانههای خارجی با استفاده از تاکتیکهای مختلف تبلیغی و ایجاد فضای منفی علیه دولت نهم بودهایم. رسانههای خارجی تلاش کردند با القای ناکارآمدی دولت در عرصههای مختلف، چهرهای منفی از ایران در افکار عمومی جهان ترسیم کنند.