صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۰  ، 
شناسه خبر : ۸۷۹۸۲

منشور حکمت
اگر یک سینمای اخلاقی باشد و علمی باشد، چه کسی جلویش را می گیرد؟ اما وقتی که ما می بینیم که مملکت ما از سینمایش گرفته تا مدرسه اش استعماری است؛ یعنی از خارج آوردند اینها را برای ما، تحفه هایی است که از آنجا آوردند برای فاسد کردن نسل جوان ما، همه چیزش را، اگر مسجد هم یکوقت اینطور شد، ما در آن را می بندیم. اگر مسجدی شد که این مسجد دعوتش دعوت فاسد شد، پیغمبر اکرم خراب کرد «مسجد ض رار» را، مسجدی که درست کرده بودند در مقابل پیغمبر، و تبلیغات می کردند بر ضد اخلاق و بر ضد امثال ذلک؛ پیغمبر داد خرابش کردند. اگر مسجدی باشد که مسجد ض رار باشد، مسجدی باشد که نتوانیم آن مسجد را اصلاحش کنیم، مسجدش[را] هم خراب می کنیم؛ نه اینکه سینمایش را. اینکه ما با سینمامخالفیم، با این نحو سینمایی که اینها دارند مخالفیم؛ نه با سینما اصلش باشیم. ما چی مخالفیم؟ چه کار داریم ما با سینما؟ اگر اخلاقی باشد، اگر آزادی باشد، اگر برای تربیت جوانهای ما باشد، خوب این هم یک راه تربیت است. این هم مثل یک معلم خانه، مثل مدرسه می ماند، لکن ایران وضعش وضع نمونه است. ایران از اولی که پای این چیزها، این نفتخوارها در آن وارد شد، از اولی که اینها آمدند و تفتیش کردند ایران را و شرق را مطالعه کردند و شرق را دیدند و منافع خودشان را در آنجا زیاد دیدند- و مخازنی که در آنجا هست، در شرق هست، خیلی زیاد است و اینها احتیاج به آن دارند- اینها از همان وقت شروع کردند به تبلیغات و به کارهایی؛ به اینکه ما را بد تربیت کنند، ما را استعماری تربیت کنند، عقل ما را یک عقل ناقص به بار بیاورند، نگذارند که ما رشد بکنیم، نگذارند مدارس ما انسان تربیت کند، یک آدم صحیح تربیت کند. همه چیزهایی که اینها برای ما تهیه دیدند، همه اینها برای جوانهای مامضر است. چون مضر است اینها، ما مضراتش را با آن مخالف هستیم، و هر عاقلی باید مخالف باشد. و اما اگر یک چیزی باشد که دارای منفعت باشد، منفعت عقلی و عقلایی داشته باشد، کسی مخالف با آن نیست. در هر صورت، اینها برای خاطر اینکه منافع ما را ببرند، تبلیغات کردند، و آن حرفها را زدند و الآن هم دارند می کنند و الآن هم دارند منافع ایران را می برند و می خورند و تقریباً ....
این جور نیست که اگر یک حکومت اسلامی پیدا بشود، دیگر زندگی مردم را به هم می زند؛ و توپ و تانک و این چیزها دیگر نمی خواهیم و ما می خواهیم الاغ سوار بشویم؛ حرفهای مفت است که می زنند. کجای قرآن، کجای احکام قرآن، کجای احکامی که خود روحانیون[دارند] یک همچو کلمه ای ازشان صادر شده است که ما با مظاهر تجدد مخالفیم. ما با مظاهر انحرافات مخالفیم آقا. چیزهایی که مظاهر تمدن بوده وقتی که به دست این مفسده جوها و این استفاده گرها می افتد، از آن صورتی که داشته مسخش می کنند. یک سینمایی که ممکن است مربی یک طایفه ای، مربی یک ملتی باشد، به یک صورتی درمی آورند که بچه های ما را هرزه بار می آورند؛ بچه های ما را بد بار می آورند؛ بچه های ما را فاسد بار می آورند. خوب، ما با این مخالفیم. ما با اصل سینما، اگر چیزهایی را که انجام می دهد، کارهایی را که انجام می دهد کارهایی باشد که برای ملت مفید است، بچه ما را تربیت می کند؛ رشد می دهد؛ مخالف نیستیم.

نام:
ایمیل:
نظر: