یک پایگاه اینترنتی آمریکایی به نقل از کارشناسان سیاست خارجی و مقامات اطلاعاتی سابق این کشور فاش کرد که دولت بوش با نادیده گرفتن کانالهای اطلاعاتی استاندارد، برخی تاکتیکهای تبلیغاتی را برای ساخت بهانه ای قانع کننده برای اقدام علیه ایران ادامه می دهد. به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی «راو استوری» نوشت: یک مقام اطلاعاتی سابق آمریکا گفت که به طور ویژه از اطلاعات محرمانه ای که «دیک چنی»، معاون رئیس جمهور آمریکا از «آبرام شولسکی»، مدیر سابق اداره طرحهای ویژه دریافت می کند، نگران است. وی گفت: چنی بر اطلاعات شخصی شولسکی درباره ایران تکیه می کند. شولسکی، یک نومحافظه کار برجسته و عضو پروژه «قرن جدید آمریکایی» است که ریاست اداره طرحهای ویژه وزارت دفاع را در آستانه جنگ عراق بر عهده داشت. این اداره به ساختن اطلاعاتی کمک کرد که می توانست از بهانه دولت بوش برای جنگ در عراق حمایت کند. کارشناسان مختلف سیاست خارجی که خواستار مخفی ماندن نامشان بودند، نسبت به این که هیأت مدیره دفتر ایران نیز مانند اداره طرحهای ویژه حتی به دنبال آماده کردن اطلاعاتی باشد که آمریکا را به عرصه مناقشات دیگری بکشاند، ابراز نگرانی جدی کردند. یک مقام سابق اطلاعاتی گفت: چنی به اطلاعاتی که سازمان سیا درباره ایران می دهد بی اعتماد است. این گزارشات که در هیأت مدیره دفتر ایران در پنتاگون تولید می شود، به طرز چشمگیری با تحلیلهایی که جامعه اطلاعاتی (سیا) ارایه می کند، تفاوت دارد. هیأت مدیره دفتر ایران در پنتاگون بر گزارشات ضعیف و غیرقابل حمایتی از منابع خارجی تکیه دارند. بر اساس این گزارش، چنی در آغاز جنگ عراق بر اطلاعاتی که منحصراً از اداره طرحهای ویژه وزارت دفاع بیرون می آمد، تکیه داشت. این گزارشات می گفتند عراق سلاح کشتارجمعی دارد. صحیح نبودن این مسأله بعدها مشخص شد، اما هیچ مقام از اداره طرح های ویژه و یا وزارت دفاع برای این کار که باعث جنگ میان دو کشور شد، مسؤول شناخته نشد. این پایگاه اینترنتی در ادامه این مطلب، با اشاره به گزارش روزنامه «ساندی تایمز» که در آن ادعا شده بود ایران درصدد بوده است اورانیوم 238 را از کنگو وارد کند، به نقل از یک منبع در آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت که این گزارش بسیار بعید است و در مورد آن به خوبی تحقیق نشده است. این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: تولید آن حجم از اورانیوم که آنها درباره اش صحبت می کنند، کار و زمان زیادی می برد. یک مقام نزدیک به شورای امنیت نیز گفت: ایران خود دارای معادن اورانیوم است، بنابراین چرا باید اورانیوم 238 را وارد کند، در حالی که آن را در اختیار دارد. این کار بی معناست. برخی منابع می گویند، هیأت مدیره دفتر ایران همانند پیشکسوت خود یعنی اداره طر حهای ویژه به دنبال تحریف اخبار و حتی مبنا قرار دادن اطلاعاتی در خارج است که به بهانه سازی علیه ایران در افکار عمومی می انجامد.