با نادیده گرفتن گزارش اخیر البرادعی گروه هشت علیه ایران بیانیه صادر کردگروه هشت دیروز در بیانیه پایانی خود بدون کوچکترین اشاره ای به حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تهدید کرد که در صورت عدم تعلیق غنی سازی به اقدام های جدیدی متوسل خواهد شد.به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبران کشورهای عضو این گروه با اغماض صریح از آن بخش از گزارش اخیر محمد البرادعی مبنی بر این که هیچ خلافی در برنامه های هسته ای ایران مشاهده نشده است از این که جمهوری اسلامی ایران تاکنون تعهدات خود را تحت قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل محقق نکرده، ابراز تاسف می کنیم.در این اعلامیه ادعا شده است: ما از اتخاذ اقدام های بیشتر در صورتی که ایران به تعهدات خود پایبند نباشد، حمایت خواهیم کرد.رهبران این گروه (انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، روسیه و آمریکا) همچنین از کره شمالی خواستند تا آزمایش موشک های هسته ای خود را متوقف کند و همه برنامه های هسته ای خود را کنار بگذارد.آنها همچنین گفتند: کره شمالی باید به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) و پایبندی کامل به آن، پادمان های آژانس و اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد بازگردد.رهبران گروه هشت در این بیانیه با اشاره به حملات جدید در دارفور نسبت به بحران بوجود آمده ابراز نگرانی عمیق کرده و اعلام کردند که از تلاش ها برای پیگرد عاملان این شورش ها حمایت خواهند کرد.