کیهان جنگ روانى پدرخوانده ها ستاد کروبی: صغیر نیستیم! (خبر ویژه) عضو ستاد انتخاباتی کروبی، حامیان خاتمی و موسوی را متهم به جنگ روانی برای کنار زدن کروبی کرد و نوشت: آنها برای خود نوعی قیمومیت قائلند و دیگران را صغیر می پندارند. عباس عبدی که پیش از این در حزب مشارکت فعالیت داشته و اکنون در ستاد کروبی فعالیت می کند، در روزنامه اعتماد ملی نوشت: از همان روزی که آقای خاتمی انصراف داد و حتی پیش از آن عده ای از روی صداقت یا بر مبنای جنگ روانی کوشیدند که اجماع میان کروبی و خاتمی و سپس موسوی را در دستور کار قرار دهند. عده ای صادقانه فکر می کردند به نفع انتخابات است و عده ای دیگر هم آن را در جهت تخریب و جنگ روانی به کار می بردند تا به زعم خود روحیه طرفداران و نامزد مورد نظر ]کروبی[ را تضعیف کنند. در کوتاه مدت هم موفق شدند اما مشکل جنگ روانی این است که اگر بر مبنای منطقی استوار نشود، در ادامه به ضد خودش تبدیل می شود. وی از ادامه همان فشارها برای کنار رفتن کروبی خبر داده و می نویسد: غرور و قیمومیت برای خود قائل شدن ریشه صدور چنین دستورات سیاسی است. معلوم نیست چرا و به چه حقی من باید به خود حق دهم و بگویم که مثلا نامزد دیگری به نفع نامزد من کنار رود. این دستور فقط نشان از قائل شدن حق قیمومیت بر دیگران است گویی که دیگران به لحاظ سیاسی صغیر هستند. غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران و از دیگر مسئولان ستاد کروبی هم درباره اختلافات موجود به سایت «کلمه» گفت: ستاد آقای کروبی سه چهار ماه زودتر از آقای موسوی تشکیل شد حتی پیش از آن که آقای خاتمی بیاید. اگر قرار بود در اردوگاه اصلاح طلبی اختلافی نباشد پیش از آن که آقای کروبی یا خاتمی یا موسوی به صحنه بیایند و بروند یا بمانند باید فکری می شد. وی با اشاره به زحمات کروبی برای رئیس جمهور شدن خاتمی در سال 76 در حالی که خود دعوت به نامزدی شده بود، گفت متاسفانه با برخی حرکت ها، این تلاش طولانی کروبی قدر شناخته نشد. جمعی از دوستان حاضر نبودند حتی ایشان را در لیست انتخاباتی خود ]مجلس ششم[قرار دهند یا حتی در مجلس بحث این را وسط کشیدند که وی رئیس نشود و این یک بی مهری تاریخی بود. ایشان در انتخابات ریاست جمهوری قبلی هم مورد بی مهری قرار گرفت. پس اگر قرار باشد وحدتی باشد باید ببینیم کسانی که با پراکنده کاری و با عدم انسجام در واقع به اینسو و آنسو می زنند چرا اختلاف افکنی می کنند. من نام گروه یا فرد خاصی را نمی آورم ولی به هرحال اینکه از ابتدا به سمتی برویم و کاندیدایی انتخاب کنیم که می دانیم نمی ماند و بعد دوباره کاندیدایی از صحنه خارج شود، بحث های مختلف کنیم و بار دیگر به سوی کاندیدای دیگر برویم، به هرحال این تفرقه و دوگانگی واقعیت است. وی آنگاه با بیان اینکه به شخص مهندس موسوی ارادت دارم و با او بیش از آقای کروبی کار کرده ام گفت: ولی به هرحال این سؤال برای من پاسخ داده نشده که میرحسین اصلاح طلب است یا نیست؟ اصلا کلمه اصلاح طلب اصولگرا برای ما تعریف نشده، مگر دیگر اصلاح طلبان نگاه به اصول ندارند؟ کروبى از همه بهتر است... (خبر ویژه) جبهه ملی اخیراً، در یکی از جلسات خود مهدی کروبی را مناسبت ترین فرد برای انتخابات آینده تشخیص داده است. بنا بر برخی گزارش ها اعضای این جبهه در بحث های داخلی اخیر خود موسوی را به این دلیل که «در زمان جنگ با مردم برخوردهای تند می کرد» و رضایی را هم به این دلیل که «جنگ را ادامه داده است» نامناسب تشخیص داده اند اما در مورد کروبی عقیده دارند او در چند هفته گذشته «در بیانیه هایش خیلی به نظام می تازد و افشاگری می کند»! پس مناسبت ترین گزینه است. کیهان پیش از این مکرراً به آقای کروبی درباره فتنه برخی اطرافیان علیه وی که به تدریج او را به چهره ای مدافع ضد انقلاب تبدیل می کنند هشدار داده است. حزب الله نیرومندتر از دولت هاى عربى شده است (خبر ویژه) نفوذ فزاینده حزب الله لبنان در منطقه باعث نگرانی مشترک آمریکا و برخی کشورهای مرتجع شده است. آسوشیتدپرس با اشاره به این نگرانی نوشت: دو وجه از تقویت حزب الله یکی گسترش نفوذ سیاسی در داخل لبنان و دیگری نفوذ در کشورهای عربی در نگاه برخی از این دولت ها نشانه تقویت موضع منطقه ای ایران است و این در حالی است که سیاست اوباما برای تجدید مناسبات با ایران هم نگرانی آنها را دوچندان کرده است. آسوشیتدپرس از قول امل سعد قریب یک صاحبنظر لبنانی می نویسد: «گروه حزب الله اکنون در منطقه نقشی را ایفا می کند که نیرومندتر و با نفوذتر از بسیاری از دولت های عربی است.» این خبرگزاری آمریکایی تأکید می کند: سیدحسن نصرالله به خاطر مبارزه و موضع قاطع در جریان حمله 2006 اسرائیل به لبنان در افکار عمومی اعراب محبوبیت فراوانی پیدا کرده است... به نظر می رسد موفقیت حزب الله در حال تحکیم است. احتمال فراوان دارد جبهه ائتلافی شامل این گروه در انتخابات پارلمانی آینده لبنان به پیروزی چشمگیر برسد. چرا در جلسات من درگیرى نشد؟! (خبر ویژه) یک چهره اصلاح طلب که به داشتن مواضع جنجالی حتی در میان دوستان خود معروف است تلویحاً تایید کرد که درگیری ها و تشنجات ایجاد شده در جلسات سخنرانی کاندیداهای اصلاح طلب خصوصاً میرحسین موسوی کار خود آنهاست. اکبر. الف که برای انتخابات ریاست جمهوری هم کاندیدا شده بود اما رد صلاحیت شد اخیراً در جمع دوستان خود ضمن ترغیب آنها برای مصاحبه با رادیوهای بیگانه، به بیان انتقادات خود از سران جبهه اصلاحات پرداخت. وی در اظهارات خود با بیان اینکه اصلاح طلبان و حزب مشارکت از اصولگرایان خطرناک تر هستند گفته است: «اصلاح طلبان اصلاً اعتقادی به مردم ندارند و با آنها گوسفندوار رفتار می کنند. هر وقت مردم به آنها رای می دهند از آنها تمجید می کنند و هر وقت رای نمی دهند بدترین تعابیر را درباره آنها به کار می برند». وی سپس به موضوع ایجاد تشنجات و درگیری های متعدد در جلسات سخنرانی موسوی پرداخته و گفته است: «من در چند هفته گذشته در جاهای مختلفی سخنرانی داشته ام و حرف های بسیار تند و رادیکالی هم زدم اما در هیچ کدام از آنها ناآرامی و درگیری نشد اما نمی دانم چطور است که در جلسات آقایان هر دفعه درگیری و کتک کاری می شود»؟! هر چه مى کشیم زیر سر خاتمى است ! (خبر ویژه) عضو مرکزیت کارگزاران گفت تحلیل رفتن ظرفیت جبهه اصلاحات به خاطر عملکرد خاتمی است. یدالله طاهرنژاد می گوید: تحلیل رفتن ظرفیت جبهه اصلاحات به عملکرد خاتمی برمی گردد چرا که وی رای و حمایت اصلاح طلبان را می خواست و مایل بود از حضور آنها بهره برداری کند اما هیچ گاه حاضر نشد رهبری شان را بر عهده بگیرد و مسئولیت رفتار آنها را نپذیرفت. وی همچنین انصراف خاتمی را زودهنگام دانست و گفت او باید مجالی به جامعه و حامیانش می داد تا شرایط و موضع گیری تازه اصلاح طلبان شفاف تر شود. طاهرنژاد در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: حضور هم زمان موسوی و کروبی انگیزه فعالیت جدی را از فعالان حوزه اصلاح طلبی سلب می کند و حامیان اصلاحات دچار تردید در نتیجه انتخابات می شوند، لذا با ادامه این روند یا موج نهایی رای دهندگان شکل نمی گیرد و یا با تاخیر و کم اثر صورت خواهد گرفت. عضو مرکزیت کارگزاران در عین حال دلخوری های کروبی را تایید کرد و گفت: بی شک همه با اعتقاد به نقش برجسته کروبی در دوم خرداد 76، از نادیده گرفتن وی در موضع گیری های خاتمی ناخرسند هستند چرا که حذف کروبی در چنین شرایطی تنها یک اشتباه محسوب می شود. هر چه مى کشیم زیر سر خاتمى است ! (خبر ویژه) عضو مرکزیت کارگزاران گفت تحلیل رفتن ظرفیت جبهه اصلاحات به خاطر عملکرد خاتمی است. یدالله طاهرنژاد می گوید: تحلیل رفتن ظرفیت جبهه اصلاحات به عملکرد خاتمی برمی گردد چرا که وی رای و حمایت اصلاح طلبان را می خواست و مایل بود از حضور آنها بهره برداری کند اما هیچ گاه حاضر نشد رهبری شان را بر عهده بگیرد و مسئولیت رفتار آنها را نپذیرفت. وی همچنین انصراف خاتمی را زودهنگام دانست و گفت او باید مجالی به جامعه و حامیانش می داد تا شرایط و موضع گیری تازه اصلاح طلبان شفاف تر شود. طاهرنژاد در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: حضور هم زمان موسوی و کروبی انگیزه فعالیت جدی را از فعالان حوزه اصلاح طلبی سلب می کند و حامیان اصلاحات دچار تردید در نتیجه انتخابات می شوند، لذا با ادامه این روند یا موج نهایی رای دهندگان شکل نمی گیرد و یا با تاخیر و کم اثر صورت خواهد گرفت. عضو مرکزیت کارگزاران در عین حال دلخوری های کروبی را تایید کرد و گفت: بی شک همه با اعتقاد به نقش برجسته کروبی در دوم خرداد 76، از نادیده گرفتن وی در موضع گیری های خاتمی ناخرسند هستند چرا که حذف کروبی در چنین شرایطی تنها یک اشتباه محسوب می شود. دفاع از منافقین به سبک مجاهدین و مشارکت؟! (خبر ویژه) عضو مشترک حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) اعدام شماری از سران گروهک های نفاق در سال 67 و قبل از آن را نتیجه رفتار سران سازمان منافقین خواند و در عین حال برخورد متقابل جمهوری اسلامی را تخطئه کرد! به گزارش یاری نیوز تاج زاده گفت: نقش رهبری گروه هایی مانند مجاهدین خلق ]منافقین[ در چرخه خشونت بسیار مهم است. به ویژه در سال 60 که آن سازمان در مقابل اطلاعیه 10ماده ای دادستانی مبنی بر اینکه از «اسلحه» یا «فعالیت قانونی» یکی را انتخاب کنند، اولی را برگزیدند و تروریسم کوری به کشور تحمیل کردند و ملت ما تاوان آن تصمیم نابخردانه را پرداخته است. وی خواستار درس آموزی اپوزیسیون از این اتفاق شد و افزود « در سال 67 دو فاجعه رخ داد که در مورد یکی سکوت می شود و آن عملیات موسوم به «فروغ جاودان» یا «مرصاد» است. مسعود رجوی با فرافکنی و برای فرار از جوابگویی به تحلیل و تصمیم غلط خود که چرا سرنوشت سازمان را به رژیم فاشیست صدام پیوند زد و به عراق رفت و با ایران جنگید و هرگز گمان نمی کرد که بین دو کشور صلح شود زیرا نتیجه آن را سرنگونی جمهوری اسلامی می دانست، دائم مساله اعدام های سال 67 را مطرح می کند. در هر حال امام در پذیرش آتش بس و قطنامه 598 کشور را نجات داد، و رجوی با راه انداختن عملیات مرصاد بیش از سه هزار عضو سازمان تابع خود را به کشتن داد، تبلیغات وسیعی درباره آنچه در زندان ها در ایران رخ داد به راه انداخته است تا کسی دوباره تصمیم غلط و غیرانسانی خود او که مقدمه تصمیم غلط ]![ عده ای در تهران بود، از وی سوال نکند.» معلوم نیست بین این عضو سازمان مجاهدین (انقلاب) و آن منافقین ]مجاهدین ادعایی[ چه سمپاتی احساس می شود که نامبرده با وجود اذعان به رفتارهای تروریستی و جنایتکارانه منافقین، باز هم واکنش نظام جمهوری اسلامی به آن یاغیگری و وحشی گری را تخطئه می کند. آیا افراطیون مدعی اصلاح طلبی، گروه خونی مشترکی با گروه های نفاق احساس می کنند؟! دفاع از منافقین به سبک مجاهدین و مشارکت؟! (خبر ویژه) عضو مشترک حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) اعدام شماری از سران گروهک های نفاق در سال 67 و قبل از آن را نتیجه رفتار سران سازمان منافقین خواند و در عین حال برخورد متقابل جمهوری اسلامی را تخطئه کرد! به گزارش یاری نیوز تاج زاده گفت: نقش رهبری گروه هایی مانند مجاهدین خلق ]منافقین[ در چرخه خشونت بسیار مهم است. به ویژه در سال 60 که آن سازمان در مقابل اطلاعیه 10ماده ای دادستانی مبنی بر اینکه از «اسلحه» یا «فعالیت قانونی» یکی را انتخاب کنند، اولی را برگزیدند و تروریسم کوری به کشور تحمیل کردند و ملت ما تاوان آن تصمیم نابخردانه را پرداخته است. وی خواستار درس آموزی اپوزیسیون از این اتفاق شد و افزود « در سال 67 دو فاجعه رخ داد که در مورد یکی سکوت می شود و آن عملیات موسوم به «فروغ جاودان» یا «مرصاد» است. مسعود رجوی با فرافکنی و برای فرار از جوابگویی به تحلیل و تصمیم غلط خود که چرا سرنوشت سازمان را به رژیم فاشیست صدام پیوند زد و به عراق رفت و با ایران جنگید و هرگز گمان نمی کرد که بین دو کشور صلح شود زیرا نتیجه آن را سرنگونی جمهوری اسلامی می دانست، دائم مساله اعدام های سال 67 را مطرح می کند. در هر حال امام در پذیرش آتش بس و قطنامه 598 کشور را نجات داد، و رجوی با راه انداختن عملیات مرصاد بیش از سه هزار عضو سازمان تابع خود را به کشتن داد، تبلیغات وسیعی درباره آنچه در زندان ها در ایران رخ داد به راه انداخته است تا کسی دوباره تصمیم غلط و غیرانسانی خود او که مقدمه تصمیم غلط ]![ عده ای در تهران بود، از وی سوال نکند.» معلوم نیست بین این عضو سازمان مجاهدین (انقلاب) و آن منافقین ]مجاهدین ادعایی[ چه سمپاتی احساس می شود که نامبرده با وجود اذعان به رفتارهای تروریستی و جنایتکارانه منافقین، باز هم واکنش نظام جمهوری اسلامی به آن یاغیگری و وحشی گری را تخطئه می کند. آیا افراطیون مدعی اصلاح طلبی، گروه خونی مشترکی با گروه های نفاق احساس می کنند؟! دفاع از منافقین به سبک مجاهدین و مشارکت؟! (خبر ویژه) عضو مشترک حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) اعدام شماری از سران گروهک های نفاق در سال 67 و قبل از آن را نتیجه رفتار سران سازمان منافقین خواند و در عین حال برخورد متقابل جمهوری اسلامی را تخطئه کرد! به گزارش یاری نیوز تاج زاده گفت: نقش رهبری گروه هایی مانند مجاهدین خلق ]منافقین[ در چرخه خشونت بسیار مهم است. به ویژه در سال 60 که آن سازمان در مقابل اطلاعیه 10ماده ای دادستانی مبنی بر اینکه از «اسلحه» یا «فعالیت قانونی» یکی را انتخاب کنند، اولی را برگزیدند و تروریسم کوری به کشور تحمیل کردند و ملت ما تاوان آن تصمیم نابخردانه را پرداخته است. وی خواستار درس آموزی اپوزیسیون از این اتفاق شد و افزود « در سال 67 دو فاجعه رخ داد که در مورد یکی سکوت می شود و آن عملیات موسوم به «فروغ جاودان» یا «مرصاد» است. مسعود رجوی با فرافکنی و برای فرار از جوابگویی به تحلیل و تصمیم غلط خود که چرا سرنوشت سازمان را به رژیم فاشیست صدام پیوند زد و به عراق رفت و با ایران جنگید و هرگز گمان نمی کرد که بین دو کشور صلح شود زیرا نتیجه آن را سرنگونی جمهوری اسلامی می دانست، دائم مساله اعدام های سال 67 را مطرح می کند. در هر حال امام در پذیرش آتش بس و قطنامه 598 کشور را نجات داد، و رجوی با راه انداختن عملیات مرصاد بیش از سه هزار عضو سازمان تابع خود را به کشتن داد، تبلیغات وسیعی درباره آنچه در زندان ها در ایران رخ داد به راه انداخته است تا کسی دوباره تصمیم غلط و غیرانسانی خود او که مقدمه تصمیم غلط ]![ عده ای در تهران بود، از وی سوال نکند.» معلوم نیست بین این عضو سازمان مجاهدین (انقلاب) و آن منافقین ]مجاهدین ادعایی[ چه سمپاتی احساس می شود که نامبرده با وجود اذعان به رفتارهای تروریستی و جنایتکارانه منافقین، باز هم واکنش نظام جمهوری اسلامی به آن یاغیگری و وحشی گری را تخطئه می کند. آیا افراطیون مدعی اصلاح طلبی، گروه خونی مشترکی با گروه های نفاق احساس می کنند؟! لطیفه هاى انتخاباتى در نشست افراطیون تحکیم (خبر ویژه) افراطیون تحکیم در دانشگاه امیرکبیر، ضمن لغو انتخابات شورای مرکزی و ابقای خود برای چند ماه دیگر، حمایت از نامزدی مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری را تصویب کردند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، در نشست این طیف غیرقانونی به خاطر «روشن شدن هرچه بیشتر فضای سیاسی و تصمیم گیری بهتر» قرار شد انتخابات شورای مرکزی به تعویق بیفتد و اعضای فعلی برای چند ماه ابقا شوند! از طرف دیگر عبدالله مؤمنی (سخنگوی ادوار تحکیم) از ستاد کروبی و آرمین سلماسی از مسئولان ستاد دانشجویی میرحسین موسوی به مناظره در جمع تحکیمی ها پرداختند. مؤمنی در این نشست گفت: «واقعیت آن است که کاندیداهای موجود حداقل های ما را هم پوشش نمی دهند اما به طور کلی فضایی وجود دارد که ایجاب می کند ما یکی از این دو کاندیدا را انتخاب کنیم. متاسفانه عملکرد گذشته این دو نامزد (کروبی و موسوی) به هیچ وجه مطلوب نیست و ما به نقطه ای رسیدیم که افرادی را که در گذشته حتی حاضر نبودیم نقدشان کنیم اینک باید انتخابشان کنیم و این نتیجه هشت سال اصلاحات نیم بند و سطحی آقای خاتمی است». اما آرمین سلماسی از ستاد موسوی گفت: من با سؤال چرا موسوی و چرا کروبی مخالفم چون فضای حاکم در این شرایط به ما نشان می دهد که علی رغم پوپولیستی بودن اقدامات احمدی نژاد، او هنوز هم رای مناسبی دارد. من شکل این مناظره را مناسب نمی بینم. وی در عین حال گفت: اکثریت احزاب قدرتمند اصلاح طلب مانند کارگزاران و مشارکت و مجاهدین با ایشان همراه هستند. این علاوه بر خوش تیپ بودن آقای موسوی است(!) مؤمنی در این نشست اظهار داشت؛ من فکر می کنم ما به عنوان کسانی که چند دوره از حضور و شرکت در انتخابات خودداری کرده ایم، اگر در انتخابات حضور یابیم، محل سؤال است. اما خوشبختانه مردم تا حالا ما را پیرامون این مسئله که چرا در انتخابات شرکت می کنیم، مورد پرسش قرار نداده اند. وی افزود: حامیان موسوی فقط می گویند رای آوره یا می گویند خوش تیپه. ما در این انتخابات از شخص حمایت نمی کنیم، از برنامه های آقای کروبی حمایت می کنیم. در شرایط فعلی امکان معرفی کاندیدای مدافع اصلاحات ساختاری نیست. آرمین سلماسی از ستاد موسوی هم با بیان اینکه «مسئولیت کمیته صیانت از آرا در ستاد آقای موسوی برعهده فرزند آقای هاشمی رفسنجانی است» تصریح کرد: من مسئله تقلب سازمان یافته را رد می کنم و به لحاظ منطقی امکان تقلب وجود ندارد اگرچه امکان تخلف هست. در این جلسه برخی اعضای تحکیم با اشاره به مواضع تحریمی قبلی خواستار این شدند که حمایت از نامزد خاص به طور نامحسوس باشد اما در طرحی که تصویب شد بر حمایت از کروبی تاکید شد. جمهوری اسلامی جهت اطلاع ***محمدرضا باهنر دیروز در نشست جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان گفت : ما به این جمع بندی رسیده ایم که باید زمینه ادامه خدمت دولت آقای احمدی نژاد را فراهم کرده و در این رابطه تلاش کنیم . به گزارش خبرگزاری فارس وی در پاسخ به سئوالی درخصوص مشکل تورم گفت : بخشی از تورم وارداتی بخشی ساختاری و بخش دیگر ناشی از سیاست هاست و نباید همه را مربوط به سیاست های دولت نهم بدانیم . باهنر در پاسخ به سئوال دیگر درباره نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی درخصوص داوطلبان مطرح ریاست جمهوری گفت : ایشان دل خوشی از احمدی نژاد ندارند و تا آنجا که میدانم به وی رای نخواهد داد. قدس اخبار ویژه آزادی جوان سمنانی به دستور احمدی نژاد مهر- جوان 19 ساله ای که به دلیل پرداخت نکردن دیه تصادف 2 سال در زندان به سر می برد با دستور مستقیم رئیس جمهور آزاد شد . نامه درخواست آزادی این جوان 19 ساله روز پنجشنبه هنگام استقبال مردمی از رئیس جمهور به احمدی نژاد رسانده شده بود و وی پس از مطالعه این نامه دستور آزادی این جوان را صادر کرد. دیه این جوان را دولت پرداخت کرده است. شینهوا از احتمال انصراف کروبی خبرداد شبکه خبر دانشجو- خبرگزاری شینهوا گزارش داد: مهدی کروبی نامزد اصلاح طلب ریاست جمهوری ایران به صورت تلویحی در استان اردبیل اشاره کرد که ممکن است در دور دوم احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به نفع میر حسین موسوی از رقابتهای انتخاباتی کنار برود. واکنش دولت آبادی به سخنان سروش رجانیوز- محمود دولت آبادی نویسنده ایرانی درباره سخنان اخیر سروش علیه خود گفت: من ترجیح می دهم سکوت کنم چون اولاً شأن و اعتبار من فراتر از این است که بخواهم نسبت به هر حرکت و سخنی موضع گیری داشته باشم و از سوی دیگر، این اتفاق نشان دهنده یک سری نکات بود که واکاوی آنها در مجال امروز و فردا نمی گنجد. این بررسی باید زمانی بعد از انتخابات صورت بگیرد. یعنی زمانی که تب و تاب ها فروکش کرده و حاشیه ها به کنار رانده شوند. چادر انتخابی من سنتی نیست ایسنا- زهرا رهنورد در همایش دختران نسل سومی های یاریگر میرحسین در پاسخ به پرسش یک دختر معترض که از او پرسید چرا هی چادر از سرتان لیز می خورد، گفت: با وجود این که سؤال شما اصلاً دانشگاهی نبود، اما من جواب می دهم. چادر انتخابی من سنتی نیست، بلکه همان چادری است که روز 17 شهریور از سر زنان به خاک و خون خفته انتخاب شد و پرچم آزادی و ایمان من است اما لباس اسلام شکل خاصی ندارد، بلکه محتوا دارد. چرا این همه سبز؟ عصرایران- روزنامه وطن امروز، در ستون «سایه روشن» خود از دکور و مجری برنامه انتخاباتی شبکه یک سیما که آخر شب از این رسانه پخش می شود، ایراد گرفت. این روزنامه افزوده است: همه عناصر دکور این برنامه انتخاباتی که از شبکه یک پخش می شود، همرنگ و متناسب با یکی از شیوه های تبلیغاتی یک نامزد اصلاح طلب در استفاده از «رنگ» برای جلب مخاطب است. گفتنی است رنگ سبز به عنوان رنگ اختصاصی کمپین انتخاباتی مهندس موسوی انتخاب شده است. داماد احمدی نژاد در ایسنا؟! خبرآنلاین- ابوالفضل فاتح، رییس ستاد تبلیغات موسوی در خاطرات روزانه اش نوشته است:در پیامکی آمده بود که امروز داماد آقای احمدی نژاد به ایسنا رفته است. این در حالی است که بودجه خبرگزاری ایسنا را تا یک سوم تقلیل داده اند. محمدعلی فارسی فیلم انتخاباتی رضایی را می سازد فارس- محمدعلی فارسی مستندساز جنگ و خالق آثار مهاجران و غواصان، فیلم انتخاباتی محسن رضایی را می سازد. او یک مستند 30 دقیقه ای را درباره رضایی میسازد. انتقاد آیةا... سبحانی از عرضه برخی کتابها حوزه نیوز- آیةا... سبحانی در نشست استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه با انتقاد از عرضه برخی کتابها در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در این نمایشگاه، کتاب «احمد طالب» را پخش کردند، گرچه جلوی آن گرفته شد. پیامدهای فیلم اهانت آمیز در تبریز شبکه خبر دانشجو- در همایش دانشجویی حامیان موسوی در هتل شهریار ائل گلی تبریز، تعدادی از حامیان موسوی با توجه به انتشار فیلم اهانت آمیز نسبت به هموطنان آذری، به شعار دادن علیه خاتمی پرداختند و جلسه را بر هم زدند. گفتنی است، در این فیلم محمد خاتمی، مجید انصاری، اسحاق جهانگیری و برخی دیگر از بزرگان دوم خرداد در یک میهمانی محفلی به بیان جوک و مطالب طنزآمیز مرتبط با یک قوم ایرانی می پردازند و در قطعاتی از این فیلم که روی اینترنت قرار داده شده است، رئیس جمهور سابق با بازگویی خاطره ای، حاضران را به خنده انداخته و با لهجه ای نامناسب به لطیفه گویی می پردازد. کرباسچی: به هر که جز کروبی رأی بدهید، تأسف می خورید رجانیوز- کرباسچی، مشاور ارشد کروبی پنجشنبه شب در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس گفت: به هرکس، جز کروبی رأی بدهیم ضرر می کنیم و چهار سال دیگر تأسف می خوریم. میر حسین پای هر صندوق یک نماینده دارد قم- خبرنگار قدس: محتشمی پور، عضو مجمع روحانیون مبارز از انتخاب 50 هزار نماینده از سوی میر حسین موسوی برای حضور در پای صندوقهای رأی خبرداد. حسین مرعشی:شاید احمدی نژاد هم منتقد دولت شود! کلمه- حسین مرعشی، سخنگوی کارگزاران و حامی موسوی در کرج گفت: بعید نیست با شروع تبلیغات رسمی، احمدی نژاد هم منتقد جدی دولت خودش شود و حتی روی دست دیگر نامزدها بزند.