ما قصد مذاکره با پلیس با وفای خود محمود عباس را داریم، در افغانستان از حامد کرزای حمایت می کنیم، عاشق حسنی مبارک در مصر هستیم، معمر قذافی را پرستش می کنیم، ما ملک عبدا... (پادشاه اردن) را دوست داریم و تمام امیرها و شاهزاده های خلیج فارس را، بخصوص آنهایی که به وسیله کارخانجات اسلحه به ما رشوه می دهند. «رابرت فیسک»، روزنامه نگار مشهور انگلیسی در مقاله ای که روز دوشنبه در روزنامه ایندیپندنت به چاپ رسید، به بررسی نگاه غرب به مسائل خاورمیانه بخصوص فلسطین و همچنین رویکرد غربیها به رهبران سیاسی کشورهای منطقه پرداخت. به گزارش خبرنگار «فردا»، رابرت فیسک در این مقاله نوشت: چقدر مسلمانان خاورمیانه مشکل سازند. ابتدا ما می خواهیم که فلسطینیان از دموکراسی حمایت کنند و بعد آنها برای حمایت از دموکراسی در انتخاباتی، حزبی مشکل ساز را انتخاب می کنند؛ حماس. بعد حماس یک جنگ کوچک داخلی را می برد و کنترل نوار غزه را در دست می گیرد و ما غربیها همچنان می خواهیم با رئیس جمهور فاقد اعتبار یعنی محمود عباس مذاکره کنیم. وی همچنین نوشت: امروز، ما قصد مذاکره با پلیس با وفای خود - آقای عباس - را داریم. محمود عباس رهبر «میانه رو» فلسطینیان (که بی. بی. سی و سی. ان. ان و فاکس نیوز از وی این طور یاد می کنند)؛ مردی که یک کتاب 600 صفحه ای در مورد قرارداد اسلو نوشته است، بدون ذکر اشغال سرزمینش. کسی که همیشه به «خروج» نیروهای اسرائیلی می گوید «نقل و انتقال»؛ «رهبری» که ما می توانیم به آن اعتماد کنیم، چون کراوات می زند و به کاخ سفید می رود و حرفهای خوب می زند.