قدساخبار کوتاه بازداشت یک ملی مذهبی به اتهام تبلیغ علیه نظام ایرنا- یک منبع قضایی اعلام کرد:«عماد بهاور» از فعالان گروه غیر قانونی موسوم به نهضت آزادی به اتهام تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده است و بازداشت این فرد هیچ ربطی به فعالیتهای انتخاباتی وی نداشته است. گروهک «ریگی» مولوی عبدالحمید را تهدید کرد ایرنا- گروهک تروریستی ریگی، با انتقاد از اظهارات امام جمعه اهل سنت زاهدان در محکومیت اقدام تروریستی این شهر، در بیانیه ای به وی مدعی شد که دیگر بیانات شما تأثیری بر مردم ندارد. اتهامات رکسانا به ایران؛ زیر فشار اعتراف گرفتند الف- رکسانا صابری که پس از محکومیت به جاسوسی سرانجام با صدور حکم دو سال تعلیقی، از زندان آزاد و بدون هیچ مشکلی از کشور خارج شد، در مصاحبه تندی علیه ایران مدعی شد اعترافاتش زیر فشار بوده است. رضایی: شهریور با اوباما ملاقات می کنم ایرنا- محسن رضایی در گفتگو با شبکه پرس تی وی گفت: اگر روند تغییر به خوبی پیش برود در اجلاس شهریور ماه سازمان ملل با آقای اوباما ملاقات می کنم. دختر 9 ساله وزیر ترکیه خواهان عزل پدرش شد ایرنا- «هاجر»دختر 9 ساله «احمد داود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از «رجب طیب اردوغان» خواست، پدرش را از سمت وزارت عزل کند. روزنامه آکشام دیروز با درج این خبر افزود: «هاجر» از سفرهای پی در پی پدرش و این که مشغله زیاد کاری مانع حضور پدرش در خانه می شود، شاکی است. یک معجزه در وزارت آموزش و پرورش! مهر- علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در اولین گردهمایی رؤسای اداری و ارزشیابی سازمانها و مناطق تابعه و مسؤولان فناوری اطلاعات آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر برگزارشد با اشاره به کسری بودجه این وزارتخانه در سال گذشته و پرداخت نشدن معوقات فرهنگیان گفت: معجزه ای صورت گرفت تا توانستیم معوقات فرهنگیان را بدهیم و گرنه من در حسابهای معمولی هم باز مانده ام. دانشگاه امیرکبیر: سخنرانی کروبی غیرقانونی بود مهر- مدیرکل روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر گفت: سخنرانی اخیر کروبی در مسجد دانشگاه غیرقانونی بود. دستپاچگی ما یا شیطنت آلمانها؟! تابناک- رادیو دولتی آلمان با رد سخنان حمید بهبهانی، وزیر راه کشورمان مبنی بر نهایی شدن قرارداد پروژه راه اندازی قطار سریع السیر تهران - مشهد، به نقل از سخنگوی دفتر مهندسی اشلگل - طرف قرارداد با ایران - گفت: گفتگوها در این باره، در مراحل مقدماتی است. انتقاد رئیس سازمان انتقال خون به سریال فاکتور 8 فارس- رئیس سازمان انتقال خون گفت: سریال فاکتور 8 مافیای دارو را خشن، آدم کش و گانگستری نشان داد در حالی که مافیای دارو بسیار زیرکانه و نرم رفتار می کند. ابوالقاسمی افزود: سریال فاکتور 8 هم نقاط مثبت داشت و هم نقاط منفی، اما نقاط منفی آن به مراتب بیشتر بود. احمدی نژاد: به آنها حق می دهم! قدس- گروه سیاسی: رئیس جمهوری دیروز در یادداشتی در سایت شخصی خود، با بیان اینکه «شایعه سازان و تخریب گران را به خوبی می شناسم»، ادامه داد: می دانم که چرا تا این حد از این دولت کینه دارند و عصبانی هستند و البته به آنها حق می دهم! صادقانه می گویم که به کینه و حسادتی که اینان از من به دل دارند افتخار می کنم و خدا نیاورد آن روزی را که این گروه اندک ولی پرهیاهو، از من و همکارانم راضی باشند. بی اعتنایی کرباسچی به «مشکل» میرحسین شبکه ایران- یک روز پس از آنکه میرحسین برای نخستین بار حضور کروبی را در کنار خود یک مشکل دانست، کرباسچی مشاور عالی شیخ اصلاحات بر حضور قاطع او «تا آخر» انتخابات تأکید کرد. اراذل و اوباش هم باید احساس پناه کنند! فارس- غلامرضا حیدری، نماینده دور دوم و سوم مردم تفرش و آشتیان در مجلس روز جمعه در نشست مجمع ادوار نمایندگان همسو با میرحسین موسوی در استان مرکزی گفت: ذهنیت رئیس جمهور باید آنقدر باز باشد که حتی معتادها و کسانی که اراذل و اوباش هستند هم احساس پناه کنند. فعال شدن مشاوران زیبایی در ستادهای انتخاباتی جهان- ستادهای انتخاباتی کاندیداها با بکارگیری مشاوران ویژه و متخصص در فن بیان، گریم و میمیک صورت، تلاش دارند تا اثر بخشی برنامه های تبلیغاتی نامزدهای خود را افزایش دهند. حضور نیافتن در مناظره به معنای بالا بردن پرچم سفید است شبکه خبر دانشجو- موسی قربانی، عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه اگر کسی ریگی به کفش نداشته باشد از مناظره فرار نمی کند، تصریح کرد: شرکت نکردن در مناظره به منزله بالا بردن پرچم سفید است. سؤاستفاده برخی نامزدها از ناآگاهی جوانان نسبت به قوانین سربازی شبکه خبر دانشجو- کرمی راد، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متأسفانه برخی از کاندیداها از بی اطلاعی جوانان از قوانین سربازی سؤاستفاده می کنند و لازم است جوانان آگاهیهای لازم را در این زمینه کسب کنند. بروجردی:ولایتی موضع گیری انتخاباتی ندارد ایلنا- بروجردی که در انتخابات ریاست جمهوری نهم سخنگوی ستاد ولایتی بود گفت: وی بنا ندارند در این انتخابات موضع گیری انتخاباتی داشته باشد. اصرار بر انجام مناظره احمدی نژاد و موسوی ایرنا- فاطمه آلیا نماینده مردم تهران درمجلس روزشنبه درنشست با دانشجویان تربیت معلم کرمان گفت: ما اصرار داریم مناظره احمدی نژاد و موسوی صورت گیرد. مهاجرانی با مأموریت ویژه وارد ایران شد جهان - گفته می شود عطاءا... مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی و از همراهان اصلی ستاد کروبی به منظور نظارت و پیشبرد دقیق برنامه های تبلیغاتی کروبی وارد ایران شد. کیهانترجمه سخنان یک منافق به زبان ساده ! (خبر ویژه) رئیس گروهک نهضت آزادی در ادامه بازی منافقانه این گروهک، به ستایش از سیاست خارجی دولت خاتمی و تخطئه سیاست خارجی دولت احمدی نژاد پرداخت.ابراهیم یزدی در گفت وگو با خبرگزاری کار (ایلنا) گفت: سیاست خارجی دولت خاتمی در خدمت افزایش اعتبار بین المللی بود اما دولت نهم حرف خودش را می زند و غربی ها هم حرف خودشان را می زنند و پیشرفتی دیده نمی شود.وی همچنین به ستایش از دکتر مصدق و حضور او در دادگاه لاهه به هنگام مبارزه ملت برای ملی کردن نفت در برابر انگلیس و آمریکا پرداخت بی آنکه توضیح دهد با چه منطقی همواره در طی 3 دهه گذشته در خدمت آمریکایی ها (بانیان کودتای 28 مرداد علیه دولت مصدق) بوده و براساس چه تناسبی سنگ مصدق را به سینه می زند.فارغ از محتوای سخنان اخیر ابراهیم یزدی در رد یا اثبات سیاست خارجی دولت های هشتم و نهم، باید توجه داشت که نامبرده براساس اسناد لانه جاسوسی آمریکا در خدمت کامل شیطان بزرگ و سفارتخانه آن قرار داشت و حتی هم دوره ای های وی نظیر جیمز بیل در مجله تایم تصریح کرده اند که کسانی نظیر یزدی و امیر انتظام تا دلتان بخواهد آمریکایی هستند و لذا سخنان وی را باید این گونه تعبیر و تفسیر کرد که «از نگاه آمریکا، سیاست خارجی احمدی نژاد آزار دهنده و مأیوس کننده بوده است» همچنان که بوش زمانی اعلام کرد ما در دوره اصلاح طلبان توانسته بودیم تمام تأسیسات هسته ای ایران را تعطیل کنیم اما با آمدن احمدی نژاد همه چیز به هم ریخت.گفتنی است اظهارات چند ماه پیش ابراهیم یزدی درباره لزوم تغییر قانون اساسی و حذف ولایت و رهبری از آن، با ستایش سلطنت طلبان مواجه شد که معتقد بودند باید دست یزدی را به خاطر این سخنانش بوسید!حامیان کروبی:مردم فریب موسوى را نخورند! (خبر ویژه) سایت حامیان زنجیره ای کروبی هشدار داد حامیان موسوی با غلبه دادن احساسات بر شعور دنبال فریب دادن اصلاح طلبان هستند حال آن که با آمدن موسوی، خاتمی کنار زده شد.سایت تغییر که توسط شماری از روزنامه نگاران زنجیره ای حامی کروبی اداره می شود، می نویسد: نه برنامه ای و نه حرف تازه ای. حامیان میرحسین موسوی را در ضلع جنوبی میدان ولی عصر می بینیم که مردم را با دستبند و شال سبزرنگ به رای دادن به کاندیدای اصولگرایان اصلاح طلب، میرحسین موسوی، ترغیب می کنند. نه استدلالی دارند و نه منطقی برای این حمایتشان؛ «متاسفانه». و اما دلایلشان جالب توجه است: «میرحسین احتمال رای آوریش بیشتر است!»، «کروبی قدرت طلب!! است اما میرحسین نیست!»، آری؛ برای هر کدام از این استدلالها باید علامت تعجب بزرگی گذاشت به اندازه بیست سال سکوت. باید تاسف خورد به حال کسانی که استدلالی برای حمایتشان از یک کاندیدا ندارند و وقتی بی پاسخ می مانند به هجویات روی می آورند. ای کاش می دانستند میرحسین برای آن آورده شد که خاتمی نیاید.«تغییر» اضافه می کند: ما نه به رنگها و نه به جوسازی که احساسات را جایگزین شعور می کند، نباید رای دهیم. ما این بار باید نشان دهیم که شعورمان بر احساسات غلبه می کند. ای کاش موسوی و حامیان محترمش به جای این اقدامات، جدا از اینکه چه کسی پیروز میدان می شود، بر انتخابات مطالبه محور تاکید می کردند تا این شیوه مدرن در همه انتخابات باب شود. تا مردم هر بار اشتباه نکنند و هربار بگویند که چه اشتباهی کردیم. ای کاش برخی از حامیان میرحسین او را آنگونه که هست می شناختند و معرفی می کردند، به جای رتوش و ارائه چهره ای غیرواقعی از او.سایت حامیان کروبی می نویسد: کروبی جز یک روزنامه و دو، سه سایت خبری امکانات کلانی ندارد، چون نه هاشمی پشت سرش است که یک شبه ستادهایش را تجهیز کنند و نه فرزندان هاشمی رفسنجانی. نه بیش از بیست سایت خبری دارد و نه چندین روزنامه دارد که با هزینه جاسبی و فرزندان هاشمی رفسنجانی اداره شوند. حال این تبلیغات گسترده میرحسین موسوی در سطح شهر تهران، باعث شده که در نگاه نخست تصور غلطی در ذهنها به وجود بیاید. نباید تصور کرد که میرحسین که در این بیست سال سکوت اختیار کرده، فرشته نجاتی است که ناگهان از آسمان بر سر ملت ما فرود آمده است. باید پرسید که کجا بوده؟ و چه شد که وقتی خاتمی اعلام کاندیداتوری کرد، موسوی احساس خطر کرد؟ اگر او رای بیاورد باید به این نتیجه رسید که لیاقت ما دیکتاتوری و فریب خوردن در مقابل مردم فریبی است. کیف صداى مشارکت از کجا پر و چگونه کوک مى شود؟! (خبر ویژه) مدیرمسئول روزنامه صدای عدالت در واکنش به خبر ویژه کیهان ادعا کرد این روزنامه صرفاً ارتقای کیفی پیدا کرده و صدای مشارکت نیست.مصطفی کزازی با ارسال توضیحی تصریح کرد بعد از انصراف آقای خاتمی، سیاست های خود را بر دفاع از آقای موسوی تنظیم کردیم و ا ین به معنای صدای مشارکت و اجاره روزنامه نیست.برخلاف این ادعا، صدای عدالت طی چند شماره اخیر با تیتر یک کردن کسانی چون سعید حجاریان و محمدرضا خاتمی نشان داده که تبدیل به «صدای مشارکت» شده است و این واگذاری خود به حزب مشارکت آن قدر آشکار است که روزنامه مذکور ضمن تیتر یک کردن محمدرضا خاتمی (دبیرکل سابق حزب مشارکت) و درج عکس وی در نیمی از صفحه اول(روز چهارشنبه) می نویسد: بسیاری معتقدند «اگر روزی او رئیس جمهور نشود، خیلی حیف است.» !درج چنین رپرتاژ آگهی هایی برای شخصی که تمام معروفیت خود را صرفاً از برادری با رئیس جمهور سابق دارد و در محافل سیاسی جدی گرفته نمی شود، لابد از سر محبت صرف به میرحسین موسوی بوده است! ضمن اینکه ستون های اصلی روزنامه مذکور را وابستگان و نزدیکان حزب مشارکت پر کرده اند که این هم لابد در راستای همان ارتقای «کیفی»- و نه ک یفی-! بوده است.این نکته بامزه نیز شایسته یادآوری است که روزنامه زنجیره ای- اجاره ای صدای عدالت 26 فروردین ماه امسال در اقدامی دور از انتظار - به همراه روزنامه زنجیره ای مردم سالاری- به فحاشی شبه نقادی علیه مصاحبه ای از رئیس جمهور پرداخت که اساساً انجام نشده بود!ماجرا از این قرار بود که در آن روز رئیس جمهور قرار بود با سیما مصاحبه کند اما به دلایلی مصاحبه مذکور به تعویق افتاد. با این وجود روزنامه های زنجیره ای مذکور براساس گارد همیشگی که کاری به مواضع طرف مورد حمله ندارند و صرفاً به سیاه پردازی می پردازند، به تخطئه مواضع اعلام شده از سوی رئیس جمهور در شب گذشته!؟ پرداختند و از جمله صدای عدالت در سخن روز صفحه اول خود مطلبی تحت عنوان «رئیس جمهور، رسانه و 6 سؤال اساسی» را به چاپ رساند که احتمالاً آن اقدام هم در راستای ارتقای کیفی بوده است!هاشمى دنبال تغییر مدیریت است با هر نامزدى که شد (خبر ویژه) دبیرکل کارگزاران گفت: چیزی که برای هاشمی رفسنجانی در انتخابات اصل است، تغییر در مدیریت است و لذا تا امروز وی موضع خود را درباره حمایت از کروبی یا موسوی یا حتی رضایی مشخص نکرده است.کرباسچی همچنین درباره نظرسنجی ها گفت: به نتیجه نظرسنجی ها اعتماد ندارم. در انتخابات سال 84، با وجود نظرسنجی هایی که می گفتند معین 17 میلیون رأی دارد، وی از کروبی عقب ماند و در حالی که در نظرسنجی ها از بقیه عقب تر بود، آرای بالاتری را کسب کرد.وی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه «معتقدم خاتمی اگر به نفع کروبی کار می کرد و از اول سمت کروبی می آمد بهتر بود»، تکرار دوم خرداد را ناممکن دانست و گفت: دوم خرداد 76 به تاریخ پیوسته و دیگر تکرار هم نمی شود.کرباسچی گفت: هیچ اختلافی با کارگزاران ندارم و قطعاً بعد از انتخابات در حزب کارگزاران خواهم بود. کسب رأى به هر قیمت! (خبر ویژه) در حالی که حضور جلف تعدادی از زنان بی بندوبار در میتینگ های انتخاباتی مهندس موسوی تعجب توأم با تأسف قاطبه مردم شریف و با شخصیت را برانگیخته و خبر تن دادن موسوی به هنجارشکن های اخلاقی این عده در مقابل رأی احتمالی آنها توجیه دیگری نمی یابند، یکی از روزنامه های طرفدار مهندس موسوی در خبر کوتاهی به نقل از وی آورده است «اینجانب به ارزش های اسلامی پای بند هستم و این قبیل تحرکات را اقداماتی در جهت تخریب می دانم و با آن مخالفم»!!این سرهم بندی و توجیه در حالی است که فیلم های موجود از مراسم میتینگ انتخاباتی مهندس موسوی نشان می دهد که این بی بندوباری ها که حتی نقل آن نیز اشاعه فساد و فحشاء است در حضور خود مهندس موسوی صورت پذیرفته و می پذیرد و تعجب آور است که روزنامه یاد شده چگونه انتظار دارد این ننگ را با نقل یک جمله «مخالفم» مهندس موسوی پاک کند!؟گفتنی است که تصاویر این هنجارشکنی ها در سایت های اینترنتی متعلق به ستاد آقای مهندس موسوی منتشر می شود و از هنجارشکن های مورد اشاره با عنوان هواداران آقای موسوی یاد می شود. بنابراین اگر آنگونه که روزنامه مزبور نوشته است آقای مهندس موسوی حمایت این افراد بی بندوبار را اقدامی تخریبی علیه خود می داند اولا؛چرا هنگام حضور آنان در میتینگ انتخاباتی خود و رقص و پایکوبی زنان بدحجاب و بی بندوبار به آنان اعتراض نمی کند؟ ثانیاً؛ چرا در روزنامه های وابسته به ستاد انتخاباتی خود و مخصوصاً روزنامه متعلق به خود کمترین تعریض نسبت به آنان ندارد. ثالثاً؛ چرا با صراحت اعلام نمی کند که با زنان بی بندوبار و اقدامات زننده و مشمئزکننده آنان مخالف است؟! و بالاخره بدنیست مدیرمسئول روزنامه یاد شده، فیلم یا CD میتینگ های انتخاباتی ایشان را مشاهده کرده و سپس در پی تطهیر آقای مهندس موسوی برآید. خدمتگزاران سلطنت پهلوى انتخابات ایران را دموکراتیک نمى دانند (خبر ویژه) گروهک جبهه ملی با صدور بیانیه ای مدعی فقدان آزادی در انتخابات شد و آن را غیر دموکراتیک خواند.این گروهک ضمن سیاه نشان دادن اوضاع داخلی و بین المللی ادعا کرد: اینک انتخاباتی جریان یافته است که به هیچ روی با انتخاب ریاست جمهوری به معنای واقعی و صحیح و منطبق با دموکراسی حتی با قانون اساسی جمهوری اسلامی هم مطابقت ندارد زیرا کسی منتخب ملت قلمداد نخواهد شد. در میان هفتاد میلیون جمعیت ایران تنها چهار تن برگزیده شورای نگهبان اند که اصلح از همگان تشخیص داده شده اند و چنان وانمود شده است که تنها و تنها چهار نفر شایسته حکومت کردن هستند و این مقام، محصور و محدود به این نفرات است که یکی از آنها باید زمام مقدرات را رقم زند. این نامزدها که امروز سخنان فریبنده در وعده دادن و انتقاد کردن از ارزشهای حکومت حاضر بر زبان می رانند، از اوضاعی بدگوئی می کنند که خود در جای جای آن شرکت داشته و برای یک بار هم اشاره به کاستی ها و کجرویهای بارز نکرده اند.گفتنی است عناصر سابقاً سلطنت طلب که سر و سری هم از دیر باز با محافل آمریکایی داشته اند، گروهک ورشکسته جبهه ملی را مدیریت می کنند. این طیف کسانی هستند که در روزگار اختناق پهلوی جرأت هیچ اعتراضی را نداشتند و به تدریج پس از کودتای 28 مرداد 1332 جذب رژیم کودتایی شدند تا آنجا که در آستانه پیروزی انقلاب، شاپور بختیار برای نجات رژیم رو به سقوط، نامزد نخست وزیری شد. اما کاری از پیش نبرد. مدعیان ملی گرایی البته به برکت پیروزی انقلاب، زبانشان هم باز شد و پس از آن مدعی دموکراسی و انتخابات و حقوق بشر شدند و در استمرار خدمات سابق، تبدیل به تخریب کنندگان جمهوری اسلامی شدند. زبان صهیونیست ها در کام اعتماد! (خبر ویژه) روزنامه زنجیره ای اعتماد ارگان مطبوعاتی جریان اصلاحات در ادامه همراهی های این جریان با محافل صهیونیستی علیه جریان مقاومت در منطقه، ادعاهای واهی مجله اشپیگل علیه حزب الله لبنان را ترجمه و منتشر کرد.روزنامه اعتماد که سابقا به طور مستقیم تولیدات بنگاه سخن پراکنی بی بی سی را منتشر می کرد، این بار با هفته نامه آلمانی اشپیگل همراه شد تا حزب الله لبنان را متهم به ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان کند.گفتنی است هفته نامه اشپیگل که براساس اسناد منتشره از سوی لابی های صهیونیستی اداره می شود، اخیرا طی مقاله ای مفصل ادعاهایی واهی علیه حزب الله لبنان مطرح کرد تا بدین وسیله موجبات پیروزی جریان موافق صهیونیست ها (14 مارس) را در انتخابات هفتم ژوئیه فراهم آورد. به دنبال انتشار این سیاه نامه سراسر تهمت و افتراء، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان آن را آخرین جنگی دانست که صهیونیست ها علیه جریان مقاومت به راه انداخته اند. وی تاکید کرد که مجله اشپیگل درصدد است با ایجاد فتنه و آشوب به درگیری داخلی در لبنان دامن زند و این کشور را در آستانه انتخابات وارد هرج ومرج کند.جالب اینکه «رائیل بلمار» رئیس کمیته رسیدگی کننده به پرونده رفیق حریری از این اتهام اشپیگل ابراز بی اطلاعی کرده و گفته بود، ما نمی دانیم که آنها چگونه این اتهام را مطرح کرده اند!اگر بلمار نمی داند که این اتهامات از کجا آمده اند، لابد مسئولان روزنامه اعتماد خبر دارند که به این سرعت اقدام به ترجمه و انتشار گزارش بی پایه اشپیگل کرده اند!پس از باز نشر این کذب نامه در ارگان مطبوعاتی جریان اصلاحات، پس از بی بی سی، اشپیگل را نیز باید در زمره حلقه های متصل به روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان قرار داد. جمهوری اسلامی***گروهک تروریستی ریگی با انتقاد از اظهارات امام جمعه اهل سنت زاهدان در محکومیت اقدام تروریستی این شهر در بیانیه ای خطاب به وی اعلام کرد دیگر بیانات شما تاثیری بر مردم ندارد. مولوی « عبدالحمید اسماعیل زهی » امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفته بود : عده ای وحشی و از خدا بی خبر با هتک حرمت خانه خدا انفجار بمب و کشتار نمازگزاران مسلمان قصد ایجاد ناامنی دارند اما ما در کنار برادران شیعه ایستاده ایم و اجازه ناامنی و ایجاد تفرقه را به این افراد وحشی نمی دهیم . وی در بخش دیگری از سخنان خود گفته بود : عاملان این جنایت در واقع حزب الشیطان هستند و در مسیر شیطانی حرکت می کنند و با انجام این جنایات تنها آتش جهنم و قهر الهی را برای خودشان خریده اند.