قباد طالبانی، پسر ارشد رییس جمهوری عراق و نماینده منطقه کردستان این کشور در آمریکا از تلاش برای تشکیل یک "لابی کردی" خبر داد. وی روز شنبه در جمع خبرنگاران در اربیل گفت: از طریق تشکیل این لابی کردی درصدد تاثیرگذاری برسیاستهای واشنگتن در قبال قضیه کردها هستیم. وی افزود: باید قضیه کردها را از طریق توسعه روابط باآمریکا یا لابیهای کرد به مردم آمریکا رساند و برای تشویق شرکتهای آمریکایی به منظور سرمایهگذاری در منطقه کردستان تلاش کرد. قباد طالبانی گفت : متاسفانه در بین شرکتهای خارجی که اکنون در منطقه کردستان سرمایهگذاری میکنند، شرکتهای آمریکایی وجود ندارد. پسرجلال طالبانی رییس جمهوری عراق همچنین خواستار استقرار پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه کردستان عراق شد. نماینده منطقه کردستان درآمریکا ابراز عقیده کرد: وجود پایگاه نظامی آمریکا ضمانتی است تا بار دیگر منطقه کردستان در معرض ظلم قرار نگیرد!