قدساخبار ویژه هشدار افشار درخصوص سیاسی کردن فضای اعتکاف قدس- گروه سیاسی: علیرضا افشار، معاون وزیر کشور در نخستین اجلاس سراسری اعتکاف در مشهد با اشاره به رخدادهای پدید آمده پس از انتخابات نسبت به سیاسی شدن فضای اعتکاف و نفوذ برخی جریانها در میان معتکفین، هشدار داد. ایتالیا به 70 شرکت کننده در تظاهرات تهران روادید داد خبرآنلاین - فرانکو فراتینی وزیر خارجه ایتالیا گفت: ایتالیا تنها کشوری است که 70 ویزا برای شرکت کنندگان در تظاهرات تهران که با نتایج انتخابات ریاست جمهوری موافق نبودند، صادر کرد. علت فیلترینگ سایت فراکسیون اقلیت ایلنا- یک عضو فراکسیون خط امام(ره) از مذاکرات محمدرضا تابش دبیر کل فراکسیون خط امام(ره) با دادستان عمومی و انقلاب تهران به منظور رفع فیلتر از سایت «پارلمان نیوز» خبر داد و افزود: بسته به تحقق شروطی، امکان رفع فیلتر از این سایت وجود دارد. به گفته وی، علت فیلترینگ این سایت، فراخوان از خانواده های بازداشت شدگان مسایل اخیر برای پیگیری مطالبات از طریق مجلس بوده است. مأموران سعودی از اقامه نماز جمعه شیعیان جلوگیری کردند فارس- مأموران امنیتی سعودی برای دومین هفته پیاپی از برگزاری نماز جمعه در یکی از مساجد شیعیان در منطقه «الخبر» جلوگیری کردند. به گزارش پایگاه خبری راصد، در این عملیات، دهها خودروی گشتی امنیتی پیش از ظهر جمعه محاصره تنها مسجد شیعیان منطقه «ثقبه» در الخبر را آغاز کردند و نمازگزاران را وادار کردند به خانه های خود بازگردند. زمان بازگشایی مجدد کوی دانشگاه تهران مهر- معاون دانشجویی دانشگاه تهران از تصمیم این دانشگاه برای تعیین زمان تعطیلی و بازگشایی دوباره کوی دانشگاه تهران در ایام تابستان خبر داد. سید مهدی قمصری در رابطه با تعطیلی دو هفته ای خوابگاههای دانشگاه تهران گفت: این تصمیم از قبل گرفته شده و مقرر شده بود از 12 تیرماه خوابگاهها به مدت دو هفته تعطیل شوند. ملاقات مشایی و تابش جهان نیوز- اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس جمهور و محمدرضا تابش رئیس فراکسیون اقلیت دیدار کردند. این دیدار درباره ظرفیت اردکان در بخش میراث فرهنگی بود. توضیح فرماندار درباره وجود 4 صندوق رأی در ساختمان نیمه کاره ایرنا- ابراهیم عزیزی فرماندار شیراز گفت: صندوقهای موجود در مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی شیراز به دوره های مختلف انتخابات گذشته از جمله مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا مربوط است و هیچ ارتباطی به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ندارد. پیشتر، گزارشهایی از مشاهده چهار صندوق رای در ساختمان نیمه کاره کتابخانه مرکزی شیراز منتشر شده بود. کنگ فو ویژه آموزش وپرورش ابداع می شود پانا- رئیس فدراسیون کونگ فوی کشور از ابداع فرم جدید کنگ فو ویژه آموزش وپرورش خبر داد. حمایت کاخ سفید از دیپلماتهای همجنس باز جهان- وزارت خارجه آمریکا تلاش می کند با کشورهای اسلامی که به حقوق همجنس بازان اهمیت نمی دهند، مذاکره کند تا حقوق دیپلماتهای همجنس باز را حفظ کنند. «فیلیپ کراولی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تنها هدف ما از مذاکره با کشورهای اسلامی، تأمین حقوق دیپلماتهای همجنس بازی است که در کشورهای عربی و اسلامی خدمت می کنند! پول های ایران را از بانکهای انگلیس خارج کنید فارس- محمد صادق کوشکی، استاد دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی با اشاره به دخالتهای انگلستان در اغتشاشات اخیر گفت: مسؤولان باید پولهای موجود را از بانکهای انگلیس خارج کنند. کیهانایندیپندنت: انگلیس اگر زورش را ندارد برای چه با ایران درگیر می شود؟ (خبر ویژه)بی بی سی و بخش فارسی آن مسئول آشفتگی روابط دولت انگلیس با ایران است و لندن تاوان این آشفتگی را می پردازد.روزنامه انگلیسی ایندیپندنت ضمن درج تحلیل فوق نوشت: قدرت و اقتدار انگلیس در حال نابودی است زیرا برای پاسخ به اقدام ایران در بازداشت کارمندان سفارتش در تهران، دست به دامن اتحادیه اروپا شد. ما تاوان آشفتگی روابط با ایران را فقط به خاطر بی بی سی و بخش فارسی آن می پردازیم.این روزنامه افزود: در دنیا ما را قدرتی می دانند که تاریخ مصرفش تمام شده و فقط یک متحد وفادار به آمریکاست.گفتنی است شبکه رسانه ای انگلیس نقش فعال و گسترده ای در جریان تحریک به آشوب های خیابانی و تخریب و تشنج ایفا کرد همچنان که سفارت انگلیس در تهران به نیابت از آمریکایی ها عمل می کرد و نقش هماهنگی عناصر ضدانقلاب را برعهده داشت.اسرائیل: بزرگ ترین خطر جایگزینی آمریکا با ایران در منطقه است (خبر ویژه)معاون شورای امنیت رژیم صهیونیستی گفت: بزرگ ترین خطر برای ما این است که ایران می کوشد به عنوان یک ابرقدرت منطقه ای جایگزین آمریکا در خاورمیانه شود.به گزارش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، عران لرمن اظهار داشت: فقط برنامه هسته ای ایران مطرح نیست بلکه ایران می کوشد به رقیب اصلی ایالات متحده تبدیل شود.وی همچنین با ابراز خوشحالی نسبت به آشوب های دو هفته پیش در ایران گفت: این اتفاقات نشان داد که می توان با ایران از داخل به کشاکش و چالش پرداخت.در همین حال مایکل اورون سفیر جدید رژیم صهیونیستی در آمریکا طی سخنانی در کلرادو گفت: ما از رویکرد پرزیدنت اوباما که دست مذاکره برای مهار ایران دراز کرده پشتیبانی می کنیم ولی از جدول زمانی و موقعیتی که قرار است مذاکرات در آن انجام شود، نگرانیم.سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم در راستای حمایت از آشوبگران خواستار «قطع فروش بنزین، ممنوعیت سرمایه گذاری در بخش انرژی، ادامه فشار بر بانک های بین المللی و مؤسسات مالی جهانی برای خودداری از داد و ستد با ایران، مسدود کردن دارایی ها و خودداری از دادن تضمین های بانکی و بیمه ای» از سوی شرکت های اروپایی شده است.این پایگاه اینترنتی خواستار اجرای شیوه های فروپاشی از درون در ایران با استفاده از فشار خارجی شد.کسری بودجه و سود واریزی به حساب شرکت نفت (خبر ویژه)«شرکت ملی نفت در سال های 84 تا 86 به ترتیب 9 10 و 16 هزار میلیارد تومان سود خالص داشته اما به جای واریز در ردیف درآمد عمومی خزانه به خود شرکت به عنوان اندوخته قانونی با افزایش سرمایه اختصاص یافته است.»روزنامه رسالت ضمن درج مطلب فوق، به طرح موضوع کسر بودجه برخی دستگاه ها در مجلس پرداخت. محمد کاظم انبارلویی می نویسد: مجلس ]به هنگام بررسی بودجه سال 88[ با حذف بند مربوط به هدفمند کردن یارانه ها، بودجه را با کسری 8500 میلیارد تومانی روبرو ساخت. قرار شد دولت از طریقی که صلاح می داند این کسری را جبران کند. معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری که مسئولیت تأمین کسری بودجه را برعهده داشت سعی کرد با کسر بودجه بخشی از دستگاه های دولتی و غیر دولتی این کسری را جبران کند اما برخی نمایندگان این رویکرد را برنتافتند و با ارائه طرحی دوفوریتی در جلسه چهارشنبه گذشته در صدد برآمدند خود، محل تأمین کسری بودجه دولت را مشخص کنند.سردبیر رسالت با اشاره به بند جزء «ح» بند 7 قانون بودجه سال 88 مبنی بر اینکه «تمام سود خالص وزارت نفت به حساب اندوخته های قانونی شرکت ملی نفت منظور می شود»، نوشت: متأسفانه در جریان رسیدگی به بودجه سال 84 در کمیسیون تلفیق، برخی نمایندگان خواستار حذف جزء «ح» بند 7 شدند اما طراحان کنونی با بی مهری برخورد کردند و شگفت آور اینکه برخی از مقامات نفتی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری، در ستاد آقای موسوی فعال بودند در جلسه تلفیق روی تصویب جزء «ح» بند 7 و محرومیت درآمد عمومی از این منبع عظیم درآمدی اصرار داشتند!طرفدار بمباران ایران مدعی حمایت از مخالفان شد (خبر ویژه)یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی گفت: ما از مخالفان جمهوری اسلامی حمایت می کنیم.به گزارش صدای آمریکا مک کین(رقیب اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته) اظهار داشت: ما در کنار مخالفان نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران ایستاده ایم، در کنار آنهایی که با سخت گیری های شدید از سوی دولت ایران مواجه هستند.مک کین سال گذشته در اظهاراتی گستاخانه ضمن خواندن یک ترانه آمریکایی خواستار حمله و بمباران ایران شده بود. وی به خاطر این اظهارات تند مورد سرزنش افکار عمومی دنیا قرار گرفت.ما مثل او وطن فروش نیستیم (خبر ویژه)درپی درج یادداشتی تحت عنوان «یاران را چه شد؟، سخنی با محمدرضا شجریان» در تاریخ دهم تیرماه در صفحه ادب و هنر کیهان، تعدادی از اساتید برجسته موسیقی ایران در تماس تلفنی با کیهان از پشت پرده پروژه تخریبی دشمن در حوزه موسیقی خبر دادند.یکی از خوانندگان برجسته موسیقی سنتی که نخواست نامش عنوان شود در این باره به کیهان گفت: پس از اعلام نتایج انتخابات تماس های مکرر تلفنی از سوی مجریان شبکه های ماهواره ای خارجی و برخی افراد در داخل داشتم و از من خواستند به نتایج اعلام شده انتخابات اعتراض کنم.این استاد آواز ایرانی تصریح کرد: افرادی که به تحریک ما می پرداختند برای این که ما را بیشتر وادار به عکس العمل کنند به محمدرضا شجریان اشاره می کردند و می گفتند آقای شجریان را ببینید که چگونه با صراحت به نتایج انتخابات اعتراض نمود و به رئیس صدا و سیما نامه نوشت!! این خواننده معروف در پاسخ به خبرنگاری که از انگلیس با وی تماس گرفته بود گفت: ما ایرانی مسلمان هستیم و مانند کسانی که با شما همکاری می کنند وطن فروش نیستیم. یک خواننده دیگر نیز که در زمره برجستگان آواز ایرانی محسوب می شود به کیهان گفت: وقتی که تلویزیون یکی از آهنگ های مرا بر روی تصاویر حضور گسترده مردم در نماز جمعه هفته گذشته تهران پخش می کرد تماس های پی درپی از داخل و خارج داشتم و از من می پرسیدند که چرا به صدا و سیما اعتراض نمی کنید؟ مگر شما از استاد شجریان کمتر هستید؟!یکی دیگر از اساتید موسیقی هم می گفت که تماس های تلفنی به شماره منزل و موبایلم برای اعتراض به نتایج انتخابات آنقدر زیاد بود که تا چند روز گوشی تلفن همراهم را خاموش کردم.یک آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی نیز در تماس با کیهان ضمن اشاره به این تماس ها، افراد تماس گیرنده با هنرمندان موسیقی را برخی شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب، تعدادی از خبرنگاران و سردبیران روزنامه های زنجیره ای مدعی اصلاح طلبی و برخی چهره های با نفوذ در جبهه اصلاحات عنوان می کند. با این حال باید اذعان داشت که پای بندی و تعهد بسیاری از اساتید موسیقی ایران به میهن اسلامی با توجه به نقدهای جدی که به متولیان موسیقی کشور وارد است، و چاپ به موقع یادداشت کیهان خطاب به محمدرضا شجریان در همسو شدن وی با جریان های برانداز و ضد انقلاب آن سوی مرزها سبب خنثی شدن ترفند دشمن در حوزه موسیقی و ناکام ماندن آنان از سوءاستفاده از هنرمندان پاک و بی غل و غش این حوزه گردیده است.گفتنی است که محمدرضا شجریان در جریان آشوب های اخیر علیرغم نامه به رئیس صدا و سیما برای عدم پخش آثارش از رسانه ملی، با بی بی سی فارسی هم به گفت وگو پرداخت و مردم را از نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در بهت و حیرت خواند. مصاحبه کوتاه شجریان با بی بی سی در همان ایام و به مدت چند روز و هر نیم ساعت یک بار از رسانه استعمار پیر پخش می شد و هم اینک نیز این گفت وگو در سایت فارسی بی بی سی قرار دارد. شجریان در این مدت به مهره مناسب اجنبی و استعمارگر پیر مبدل گردید که ماموریت اهداف پشت پرده دولت انگلیس را در جامعه موسیقایی ایران به انجام رساند. این در حالی است که بسیاری از اساتید برجسته موسیقی حاضر به وطن فروشی نشدند.افراطیون حامی موسوی بدل تحریم های ضد ایرانی! (خبر ویژه)موقعیت ضعیف قدرت های غربی برای اعمال فشار علیه ایران وضعیت مضحکی را برای این قدرت ها رقم زده است. این موقعیت چنان ضعیف است که دولت آمریکا هم با وجود تمایل شدید به اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی، نسبت به تصویب تحریم های جدید تردید دارد. تشدید تحریم ها زمزمه ای بود که از سوی برخی کشورها نظیر انگلیس و در آستانه تشکیل نشست گروه 8 مطرح شد اما اغلب این کشورها نگران عواقب تحریم های جدید هستند.روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به مخالفت آمریکا با تصویب دور تازه تحریم ها نوشت: آمریکایی ها معتقدند اتخاذ یک موضع شدید در مقابل ایران می تواند نتایجی عکس به همراه داشته و به مواضع اپوزیسیون در داخل ایران صدمه بزند. مقامات آمریکایی همچنان نگرانند که صحبت درباره گام های تند علیه ایران در طول نشست جی8، دورنمای موافقت تهران با ورود به مذاکرات گروه 1+5 را به خطر اندازد.روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز هم با اشاره به پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: این پیروزی در کشورهای ضد آمریکا با جشن و سرور مواجه خواهد شد. هرچند که در کشورهای دیگر با سرزنش مواجه شد. تا وقتی که احمدی نژاد رئیس جمهور است و آیت الله خامنه ای از او حمایت می کند، نگرانی های غرب راجع به دیپلماسی مرتبط با برنامه هسته ای ایران، وضعیت منطقه ای و مناسبات آن کشور با آمریکا و اروپا هم به قوت خود باقی خواهد ماند.این روزنامه همچنین نوشت: اکنون سؤال این است که چگونه با ایران و احمدی نژاد وارد تماس و گفتگو شد. قدرت های عمده به ندرت در این مورد یکپارچه بوده اند اما اروپا و آمریکا نمی توانند ایران را با توجه به برنامه اتمی اش طرد کنند. تحریم های جدید تجاری می تواند موضع احمدی نژاد درباره مداخله غرب را تقویت کند و باعث تحریک افکار عمومی در ایران شود و این به ضرر میرحسین موسوی و حامیان وی است(!)گفتنی است پیشنهاد برخی کشورهای غربی برای تحریم ایران، حرکتی در راستای حمایت از عناصر مخالف جمهوری اسلامی بود و مخالفت با این پیشنهاد از سوی کشورهای غربی دیگر نیز در راستای حمایت از همان عناصر است. علت دیگر مخالفت با تحریم های کذایی، توجه به سابقه این تحریم هاست که در عمل هیچ تاثیری جز انسجام بیشتر ملت ایران و نشان دادن خوی استکباری قدرت های غربی نداشته است. البته شخص باراک اوباما طی 6 ماه گذشته چندین قانون مربوط به تمدید تحریم های ایران را امضا کرده است اما مخالفت و تردید اخیر نشان می دهد که آنها هم فهمیده اند کینه توزی با ملت ایران و تحریم او چقدر احمقانه بوده است.سخاوت آمریکا و انگلیس برای روحانیون بی جایگاه (خبر ویژه)مواضع غیرقانونی و نامشروع برخی روحانیون متاثر از افراطیون دوم خرداد، تبدیل به مستمسکی برای جنگ روانی شبکه های رسانه ای سازمان سیا و اینتلیجنس سرویس علیه انتخابات ریاست جمهوری و نظام جمهوری اسلامی شده است.بی بی سی انگلیس، رادیو فردا و صدای آمریکا رسانه هایی هستند که در کنار دویچه وله و رادیو فرانسه- و نیز سایت هایی چون گویانیوز، روز آن لاین و رادیو زمانه- به طور مشترک روی مواضع ضدقانونی و بعضا ضدانقلابی کسانی چون منتظری، طاهری، صانعی، بیات، کروبی، مجمع مدرسین و... مانور می دهند و از طریق شرح و بسط و تفسیر این مواضع می کوشند انتخابات باشکوه 22خرداد را زیر سؤال ببرند. هرچند که میزان بصیرت و تقوا و دانش این طیف آشکار است اما رسانه های وابسته به دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس درصددند برای تقابل اپوزیسیون ورشکسته با نظام مردمی جمهوری اسلامی، پوششی از مذهب و روحانیت ایجاد کنند و چنین القا نمایند که جمهوری اسلامی از جانب روحانیت (!؟) به چالش کشیده شده است.به عنوان مثال سایت رادیوی سازمان سیا (رادیو فردا) از قول آقای طاهری چنین تیتر زده است «تصدی مجدد رئیس دولت، نامشروع و غاصبانه است». این سایت همچنین با نگرانی از اعترافات روشنگر عناصر ضدانقلاب دستگیر شده در آشوب ها، از قول آقای صانعی مدعی شد این اعترافات از نظر شرعی ارزشی ندارد. رادیو فردا همچنین از قول صانعی نوشت: «دولت آینده بنابر مواضع آقایان موسوی و کروبی، نامشروع است.»«مرجع تقلید سرشناس»، «یکی از مراجع بزرگ شیعه»، «روحانی برجسته»، «روحانی سرشناس» و... عناوینی است که این رسانه های ضدانقلاب اسلامی و ضد روحانیت و مرجعیت اصیل، به افراد یاد شده و نظایر آنها با سخاوت تمام اعطا می کنند. میرحسین موسوی و حامیان افراطی وی در جبهه افراطیون نیز تلاش کردند با پنهان شدن پشت روحانیت کذایی، ماهیت واقعی اقدامات غیرقانونی، جنایت آمیز و ضدانقلابی خود را پنهان کنند حال آن که افراطیون مدعی حمایت از موسوی بارها روحانیت را «مرتجع»، «عقب مانده» و «تاریخ گذشته» معرفی کرده و حتی تقلید مردم از مرجعیت را رفتاری شبیه رفتار میمون خوانده بودند! اما حالا معلوم نیست چه اتفاقی افتاده که هم آنها و هم سازمان سیا و اینتلیجنس سرویس دنبال روحانیونی می گردند که برای خشونت و آشوب و براندازی و تقابل با رای قاطع ملت، از آنها استفتا کنند! البته این طیف هم نشان داده اند بیش از فتوا دادن، فتوا می پذیرند و بیش از آن که فعال عمل کنند، منفعل هستند.سایت گویانیوز- یا به تعبیر درست «سیانیوز»- در آخرین مطلب خود که روز گذشته منتشر کرد با اسم بردن از کسانی نظیر سیدکاظم شریعتمداری و حسینعلی منتظری تصریح کرد جریان اپوزیسیون، مایل به راه اندازی جنگ «روحانیت علیه روحانیت» است؛ و «این روحانیت بی جایگاه در فقدان یک آلترناتیو مستقل و سکولار در برابر رژیم اسلامی می تواند جایگاهی برای خود پیدا کند!» غافل از اینکه دست این جریان رو شده است و ملت ایران، به آسانی اینگونه افراد را مورد اعتماد قرار نمی دهند چه رسد به اینکه کسانی درست خلاف مسیر روحانیت و اسلام اصیل حرکت کنند و در خدمت بلندگوهای دشمنان تابلودار ملت ایران باشند. نخستین واکنش مدیرکل جدید آژانس به برنامه اتمی کشورمان : مدرکی نداریم ایران سلاح هسته ای نمی سازدمدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که هیچ شواهد محکمی که نشان دهد ایران به دنبال سلاح هسته ای است وجود ندارد.به گزارش رویترز، «یوکیا آمانو» روز جمعه اعلام کرد که وی هیچ مدرکی که نشان دهد ایران در حال تلاش برای دستیابی به توانایی تولید سلاح هسته ای است مشاهده نکرده است.وی به این خبرگزاری در نخستین اظهارنظر مستقیم خود درباره برنامه هسته ای ایران از زمان انتخاب وی به سمت مدیرکلی آژانس اتمی گفت: من هیچ گونه مدرکی در اسناد رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره مشاهده نمی کنم.پیش از این «محمد البرادعی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود درباره برنامه هسته ای ایران بار دیگر عدم انحراف در مواد و فعالیت های هسته ای ایران را اعلام کرده بود.آمانو به خبرنگاران درباره رویکردش در قبال ایران و سوریه گفت که نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست که پادمان ها در ایران و سوریه را به اجرا درآورد. وی همچنین گفت که برای فعالیت آینده آژانس در کره شمالی که ماه آوریل از بازرسان آژانس خواست تا این کشور را ترک کنند و از آن پس یک آزمایش هسته ای انجام داده و 4 موشک کوتاه برد را روز پنجشنبه شلیک کرد، امیدهایی وجود دارد.یوکیا آمانو، نماینده ژاپن در آژانس بین المللی انرژی اتمی توانست در دور آخر رای گیری که روز پنجشنبه برای تعیین جانشین «محمد البرادعی» در مقر آژانس در وین برگزار شد، با جلب نظر اعضای شورای حکام اکثریت آراء را به خود اختصاص دهد.آمانو که در سه دوره نشست شورای مدیران آژانس موفق نشده بود اکثریت آرا را بدست آورد اعلام کرده بود تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا حمایت کشورهای در حال توسعه و نیز صنعتی را تا قبل از نشست عمومی سالانه آژانس که قرار است در ماه سپتامبر (شهریورماه) برگزار شود، بدست آورد.همچنین بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، آمانو به خبرنگاران گفت که وظیفه آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان سازمان مسئول پادمان های هسته ای این است که اطمینان یابد کشورهای عضو به تعهداتشان تحت پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته ای متعهدند.وی افزود: آنچه از مدیرکل و آژانس انتظار می رود اجرای توافقات پادمانی به شکلی حرفه ای و بی طرفانه است و من نهایت تلاشم را برای آن انجام خواهم داد.«آمانو» همچنین در حاشیه نشست روز جمعه شورای حکام در وین در پاسخ به سؤالی درباره ایران گفت: ایران براساس تعهداتی که دارد باید پایبند به اجرای قطعنامه های شورای امنیت باشد و آنها را به اجرا درآورد.از سوی دیگر، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در نشست شنبه آینده در شرم الشیخ درباره موضوع هسته ای ایران نیز به بحث و بررسی خواهند پرداخت.