صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۸۴۷۶۸

تابلوی سیاسی شنبه 28 آذرماه شماره296

تابلوی سیاسی شنبه 28 آذرماه شماره296 - word



  تابناک/ بی‌حجابی توطئه‌ای حساب شده است
آیت الله علم الهدی گفت: باید مراقب بود که سیاست زدگی ها دانشگاه ما را فرا نگیرد که فکر کنند اگر جریان های دینی از دانشگاه براندازی کنند به سود یک جریان سیاسی خاص می شود.وی ادامه داد: مسئله بی حجابی دختر دانشجو در محیط دانشگاه یک جریان توطئه گسست نخبگان دینی از دانشگاه است.امام جمعه مشهد افزود: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه باید با دغدغه این مسئله را دنبال کند زیرا دشمن می داند اگر بتواند وحدت بین دانشگاه و حوزه را خدشه دار کند راه نفوذ را برای خود باز کرده است.وی گفت: حرکت های ضد فرهنگی در محیط دانشگاه و افرادی که خود را در فتنه ۸۸نشان دادند، حرکت های حساب شده دشمن است، زیرا هر چه دشمن سیلی خورده است از وحدت حوزه و دانشگاه است.

وطن امروز/   امامت شورایی نداریم
سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح، در واکنش به برخی شبهات ایجادشده پیرامون ولایت‌فقیه و شورایی‌شدن رهبری، در پیامی به ملت شریف ایران بر اصل وظیفه خبرگان رهبری تأکید کرد.متن کامل پیام سرلشکر فیروزآبادی بدین شرح است: هدف و قصد مطرح‌کنندگان شورا در این روزها در مطلع انتخابات خبرگان چیست؟حضرت امام خمینی(ره) اصل ولایت‌فقیه را بر مبنای عقلی و نقلی بودن آن در حاکمیت دینی مطرح فرمودند و نیز تأکید کردند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد.» اصل ولایت‌فقیه در دوران امام بزرگوار، اصالت و استحکام خود را در اداره نظام اسلامی و دفاع از حقوق مسلمانان و مستضعفان به روشنی نشان داد و موجب استمرار آن در دوران رهبری پر برکت این اصل مترقی اسلام در وجود امام خامنه‌ای عزیز گردید. تلاش‌های ناموفق مخالفان ولایت‌فقیه در حذف آن به سنگ خورد و سپس در پوشش‌های گوناگون در مقاطع مختلف اقدامات سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای توسط دشمنان خارجی انقلاب و تداوم شعارهای آنان توسط نفوذی‌ها یا نخبگان وابسته به آنان و تسلیم و استحاله‌شدگان انقلابی در چهره فتنه ناکام 18 تیر 78 و حوادث غم‌انگیز و تأسفبار فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی 88 خود را نشان داد. امروز که شمشیر فتنه کُند شده است، حیله جدیدی به نام «شورا» به کار گرفته می‌شود تا راهکار قانون اساسی برای شرایط اضطرار با طرح شورا در  مجمع خبرگان، ولایت‌فقیه زنده، پویا و برقرار در کشور را بشکنند. مردم به گوش باشید که کلید شکستن استحکام داخلی اقتدار ایران اسلامی، امروز واژه «شورا» است. آنان که این واژه را به کار می‌برند، کسانی هستند که امامت فتنه‌گران در نماز جمعه، شیرین جلوه کرد و جمعی از اهالی فتنه به‌ صورت مختلط و با کفش پس از شعار علیه مقدسات مردم در صفوف نماز جمعه به آنان اقتدا کردند و سخنی نگفتند و علیه تندروان ساختارشکن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سکوت کردند. درست است که در کتاب مقدس قرآن کریم«و امرهم شورا بینهم» آمده است، لکن مشورت، برای پیدا کردن راه بهتر است و هیچ‌گاه شورا نیابت ولایت امر و مسؤولیت اجرای حکم ولایت فقیه را نمی‌تواند برعهده بگیرد. در تاریخ هیچ‌گاه امامت شورایی و فرماندهی کل قوای شورایی را شاهد نبوده‌ایم و بر فرض محال چنانچه شورا به جای مقام ولایت مطلقه فقیه که در قانون اساسی آمده است، بنشیند، در کشور چندزبانی پیش خواهد آمد و استحکام وحدت در برابر آمریکا و صهیونیسم و دشمنان استکباری و مرتجع، شکسته خواهد شد. هوشیاری و بیداری همگانی لازم است تا آسیبی به کشور وارد نشده و راه نفوذ دشمنان برای تجزیه کشور و انقلاب خدای ناکرده گشوده نشود». 

 خراسان / اعتراف مکتوب
وزیر خارجه آمریکا در نامهای به کنگره اذعان کردکه ایران هیچ‌گونه اقدام مخفیانه یا هرگونه اقدام دیگری را در جهت ساخت یا توسعه تسلیحات هستهای انجام نداده است. وی با ارسال این نامه گزارشی از آخرین روند اجرای برجام را به سناتورهای کنگره ارائه کرد. جان کری در این نامه خطاب به «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفته که ایران با روشی «شفاف و قابل‌راستی‌آزمایی» مفاد برجام را اجرایی کرده و با درنظر گرفتن این وضعیت، «تعلیق تحریمها کار مناسبی است.» در نامه جان کری تصریح شده که ایران فعالیت مخفیانهای در زمینه هستهای نداشته است. این نامه پس از بسته شدن پرونده ادعاها علیه گذشته برنامه هستهای کشورمان نگاشته شده است. این اقدام که سه شنبه گذشته توسط شورای حکام آژانس انجام شد، انتقاد بسیار زیادی را در جامعه مخالفان توافق در آمریکا برانگیخته است. 

ایران/  روند لغو تحریم ایران از «ژانویه» آغاز می‌شود
بعد از به تصویب رسیدن قطعنامه جدید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پایان مناقشه هسته‌ای 12 ساله ایران و آژانس، معاون وزیر امور خارجه از اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی از سوی ایران خبر داد تا روند اجرای تعهدات ایران در چارچوب برجام شتاب گیرد. در همین حال عباس عراقچی با بیان اینکه بعد از بسته شدن پرونده هسته‌ای، اجرایی شدن برجام آغاز می‌شود، تأکید کرد: «بعد از اقدامات اولیه که حدوداً سه هفته زمان می‌برد، نسبت به اجرای موقت و داوطلبانه پروتکل الحاقی اقدام می‌کنیم.»  عباس عراقچی درخصوص زمان اجرایی شدن برجام افزود: «پس از اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی، این کار ادامه خواهد داشت تا زمانی که مجلس شورای اسلامی پروتکل را به طور دائمی تصویب کند که برآورد ما این است ظرف سال‌های آینده این کار صورت می‌گیرد.»  وی ادامه داد: «برای تصویب پروتکل الحاقی نیازی نیست که دولت آن را تحت لایحه‌ای به مجلس ارائه کند، این موضوع هر زمان که قوه مقننه بخواهد، می‌تواند آن را تصویب کند، اما از آنجایی که نمایندگان به نوعی برجام را تأیید کرده‌اند، در واقع با پروتکل الحاقی که در برجام به آن اشاره شده است هم موافقت کرده‌اند.» رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام درخصوص زمان انتقال اورانیوم غنی‌سازی شده گفت: «طبق برجام، تمام ذخایر مواد اورانیوم غنی شده به غیر 300 کیلوگرم را می‌فروشیم و در مقابل، کیک زرد می‌خریم.این معامله باروسیه صورت گرفته و حدود 9 تن مواد اورانیوم به روسیه داده می‌شود و در مقابل، 140 تن کیک زرد وارد می‌شود.

مردم سالاری / هر قلمي‌که در تضعيف ولايت فقيه بچرخد قلم خيانت است
رييس قوه قضاييه رمز وحدت و تعالي کشور و نظام را ولايت فقيه دانست و اظهار کرد: امروز هر قلمي‌که در تضعيف ولايت فقيه بچرخد، قلم خيانت است و ما اقتدار و عزت اين کشور را در مسير پيمودن راه ولايت فقيه مي‌بينم.رئيس دستگاه قضا با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري در رابطه با بحث نفوذ گفت: ما نمي‌خواهيم مسئله نفوذ را سياسي و جناحي کنيم اما اين موضوع از اهميت بحث نفوذ نمي‌کاهد. وي مهمترين وجه نفوذ دشمن را نفوذ فرهنگي دانست و اظهار کرد: بحث نفوذ فرهنگي از ساليان گذشته مورد توجه مقام معظم رهبري بوده و زمانيکه معظم له بحث شبيخون فرهنگي را مطرح کردند برخي مسئولان وقت در آن تشکيک وارد کردند. وي اظهار کرد: امروز بايد ردپاي تحميل نفوذ فرهنگي دشمن را در فيلم‌هايي که مي‌سازند، رمان‌هايي که ترجمه مي‌کنند و قلم به دستاني که در روزنامه‌ها مقاله مي‌نويسند جستجو کرد. رئيس قوه قضائيه با اشاره به برخي سخنان و اظهارات که از سکولاريسم و فرهنگ مدرنيته غربي نشات مي‌گيرد، گفت: همين چند روز پيش عده اي در روز 16 آذر در ميان دانشجويان گفتند که اگر قدرت در جايي جمع شود موجب فساد است؛ بايد از آنها پرسيد که چرا حرف‌هاي فرهنگ سکولاريستي غرب را با لعابي خاص در اينجا مطرح مي‌کنند؟ رئيس دستگاه قضا ادامه داد: پيامبر اکرم (ص) مرکز قدرت در جامعه اسلامي‌بود، آيا خدايي ناکرده ايشان به فساد کشيده شد.

رسالت/  اصولگرايان با شعار يک صدا و يک فهرست مي‌آيند
اسدالله بادامچيان با اشاره به جلسات ائتلاف شوراي اصولگرايان اظهار داشت: اصولگرايان جزيره نيستند که از يکديگر جدا باشند و مجمع‌الجزاير جدا تشکيل دهند؛ ما مجموعه واحدي  هستيم که قرار بود به صورت شوراي متحد هماهنگي اصولگرايان باشيم اما در حال حاضر به صورت «شوراي ائتلاف اصولگرايان» فعاليت مي‌کنيم.بادامچيان درباره برنامه ائتلاف اصولگرايان براي انتخابات مجلس گفت:‌ اين ائتلاف بيش از 20 نفر است و همه جريانات اصولگرايي را دربر مي‌گيرد و آنها با دعوت آيت‌الله موحدي کرماني با يکديگر نشست مشترک دارند.نايب رئيس جبهه پيروان در خصوص ادامه جلسات سه فقيه نيز گفت: آن سه فقيه بزرگوار آيات موحدي، يزدي و مصباح هر موقعي که نياز باشد جلسه برگزار مي‌کنند و موارد اختلافي کلان نيز به آنها ارجاع مي‌شود.وي تاکيد کرد: آقاي حداد عادل به عنوان سخنگوي ائتلاف اصولگرايان با نظر جمع و آيت‌الله موحدي کرماني انتخاب شد و ائتلاف اصولگرايان با محوريت روحانيت شکل گرفته است.بادامچيان از ادامه جلسه وحدت ائتلاف اصولگرايي در هفته آينده به منظور جمع‌بندي مباحث وحدت و مسئله انتخابات خبر داد و گفت: زماني که تاييد صلاحيت‌ها توسط شوراي نگهبان انجام شود، ليست ما مشخص خواهد شد و اعلام يک فهرست نياز به بحث و گفتگو دارد که اميدواريم با شعار «يک فهرست، يک‌صدا» و با محوريت روحانيت در خدمت مردم باشيم. 

  کیهان/ پوتین: ترکیه اگر جرأت دارد یکبار دیگر حریم هوایی سوریه را نقض کند
«ولادیمیر پوتین» طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو طی اظهارات هشدارآمیزی گفت: «اگر ترکیه قبلا حریم هوایی سوریه را به طور مکرر نقض می‌کرد، حالا اجازه دهید ببینیم که با وجود سامانه پدافند هوایی ما، باز هم می‌تواند این کار را انجام دهد!» پوتین تصریح کرد: «آنها(مقامات ترک) تصور می‌کردند که ما عرصه را خالی و از صحنه عقب‌نشینی خواهیم کرد، نه، روسیه چنین کشوری نیست. ما حضور خود را در سوریه تقویت و تعداد هواپیماهای نظامی خود را در این کشور بیشتر کرده‌ایم.»رئیس‌جمهور روسیه خطاب به مقامات آنکارا گفت: (پیش از این) هیچ سامانه پدافند هوایی روسی در آنجا (سوریه) نبود، اما اکنون ما سامانه «اس-400» رادر سوریه مستقر کرده‌ایم.» پوتین این را هم گفت که ترکیه و کشورهای غربی داعش را در عراق به وجود آورده‌اند تا بر نفت این کشور چنگ بیندازند.رئيس‌جمهور روسیه گفت: «سرنگونی هواپیمای روسی اقدامی از سر خصومت و دشمنی بود و من علت اقدام ترکیه را در سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه بر فراز سوریه درک نمی‌کنم.در پی سرنگونی جنگنده روسی از سوی ترکیه، هیچ چشم‌اندازی برای بهبود روابط با مقامات کنونی حاکم بر ترکیه نمی‌بینم. این برای ما بسیار دشوار است که با کادر رهبری کنونی حاکم بر ترکیه به توافق برسیم.»پوتین یکبار دیگر تاکید کرد که موضع روسیه در قبال سوریه تغییر نخواهد کرد. وی گفت: ما همچنان به حمایت خود از ارتش سوریه و دولت این کشور در مقابله با گروه‌های تروریستی ادامه مي‌دهیم. تمام گروه‌‌های فعال در سوریه که در حال مبارزه علیه داعش هستند می‌توانند از حمایت ما برخوردار باشند.وی افزود: «ما از گفت‌وگوها در سوریه حمایت می‌کنیم همچنین از برگزاری انتخابات در این کشور نیز حمایت خواهیم کرد اما این مردم سوریه هستند که باید برای خود تصمیم بگیرند. این بهترین راه‌حل است».


فارس/  هواپیماهای آمریکایی مواضع ارتش عراق را بمباران کردند
«حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان عراق در مصاحبه مطبوعاتی خود از «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق خواست تا فورا تحقیقات پیرامون حادثه بمباران مواضع ارتش عراق توسط هواپیماهای آمریکایی در استان الانبار را آغاز کند. بنا به گفته رئیس کمیسیون دفاع و امنیت عراق، هواپیماهای آمریکایی با بمباران مواضع گردان 55 ارتش عراق در منطقه «النعیمیه» در جنوب شهر «الفلوجه» 20 سرباز ارتش عراق را کشته و 30 تن دیگر را زخمی کرده‌اند.این نماینده پارلمان عراق ادامه داد: این بمباران مواضع ارتش در حالی انجام می‌شود که اخیرا نیروهای عراقی توانسته‌اند پیروزی‌های بزرگی را علیه تروریست‌های داعش در این منطقه به دست آورند. 

جمهوری اسلامی/  حمایت رسمی پادشاه عربستان از جنایات دولت نیجریه در کشتار شیعیان
به گزارش شبکه العربیه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در تماسی تلفنی با محمد بخاری رئیس جمهوری نیجریه حمایت سعودی را از نیجریه در مبارزه با تروریسم اعلام کرد.سلمان گفت: سعودی همبستگی خود را با نیجریه در حادثه تروریستی اخیر اعلام می‌کند. وی پیوستن نیجریه را به گروه به اصطلاح ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم ستود.این در حالیست که رئیس کمیسیون حقوق‌ بشر نیجریه از کشته شدن هزار نفر در حمله اخیر ارتش این کشور به مراکز اسلامی خبر می‌دهد.رئیس کمیسیون حقوق‌بشر نیجریه اعلام کرد جنایت ارتش این کشور در کشتار شیعیان نیجریه در شهر شمالی «زاریا»، منجر به شهادت بالغ بر هزار نفر شده است.«چیدی اودینکالو»، با قتل‌عام خواندن این جنایت هولناک، اقدام به انتشار تصاویری از تخریب یکی از مکان‌های متعلق به «جنبش اسلامی نیجریه» توسط بولدوزرهای ارتش کرده است.   

نسیم/ اوباما: اسد جایی در آینده سوریه ندارد
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «بر اساس ارزش‌های آمریکایی، اگر کسی در حال کشتن مردم باشد و ما ساکت بنشینیم، در حقیقت با وی تبانی و هم‌دستی کرده‌ایم.» اوباما ادامه داد: «اگر واقع‌گرایانه و بدون‌ توجه به کشته شدن انسان‌ها در سوریه به مسئله این کشور بنگریم، می‌بینیم که حکومت بشار اسد که با اکثریت سنی‌مذهب سوریه درگیر شده و مشروعیت خود را در میان آنها از دست داده، امکان‌پذیر نیست.» رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «اسد جایی در آینده سوریه ندارد ولی اگر انتقال سیاسی قدرت در سوریه اتفاق بیافتد، ایران و روسیه که امروز از وی حمایت می‌کنند می‌توانند مطمئن شوند که اقلیت علوی‌مذهب این کشور در هم کوبیده نمی‌شوند و اقدامات تلافی‌جویانه علیه‌شان صورت نمی‌گیرد.»

جوان/ خودزنی زنگنه برای کاهش قیمت نفت!
استراتژي وزارت نفت براي بازپس‌گيري سهم خود از بازار نفت بر خلاف عرف رايج مبتني بر «تهديد» بود؛ وزير نفت طي دو سال گذشته در نشست‌هاي خبري، در مصاحبه‌هاي پيش از اجلاس‌هاي اوپك، در سخنراني‌ها و. . . از ورود بي‌محاباي نفت ايران سخن گفت و به نوعي كشورهاي نفتي را تهديد كرد كه ايران با يك ميليون ظرفيت توليد ديگر به بازارها يورش مي‌برد. مديران زنگنه هم بدون اندكي تأمل در اين بازي اشتباه غرق شده و به افزايش 72 ساعته توليد نفت ايران به ميزان يك ميليون بشكه اشاره مي‌كردند. همين موضوع كافي بود تا كشورهايي نظير عربستان، عراق، روسيه و... به شدت به توليد خود بيفزايند و بيش از 3 ميليون بشكه عرضه بيش از تقاضا در بازار شكل بگيرد. سبقت عرضه بر تقاضا باعث شد تا قيمت‌ها سقوط كند كه قطعاً يكي از عوامل آن ايران است؛ ايراني كه نه با افزايش صادرات نفت خود بلكه با «ادعاي» آن يكي از بازيگران اصلي اين وضعيت نام گرفت. وزير نفت حتي پا را فراتر گذاشت و گفت اگر قيمت نفت به 20 دلار هم كاهش پيدا كند براي ايران مهم نيست و كشور فقط سهم خود را مي‌خواهد فارغ از اينكه براي بازپس‌گيري سهميه بايد با چراغ خاموش و با ظرفيت عملياتي به ميان آمد و نه با پاس دادن ظرفيت عملياتي به آينده! چنين وضعيتي كشورهاي دوست و دشمن نفتي را بر آن داشت تا با تمام توان توليد كنند و بازارها را تسخير و كار را براي ايران سخت كنند.  

جهان نیوز/  علت وضعیت قرمز بورس و واکنش منفی‌آن نسبت‌به‌بسته شدنPMD
علت وضعیت قرمز بورس و واکنش منفی آن نسبت به گزارش بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی در آژانس، این است که دولت بورس را رها کرده است.دکتر سید حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افت ۸۶واحدی شاخص بورس در آخر هفته گذشته به «فرارو» گفت: «با توجه به توافق برجام و اجرای آن تا چند هفته دیگر، این انتظار وجود دارد که آثار ناشی از این توافق را کم‌کم ببینیم. منتهی باید گفت بازار سرمایه نسبت به اخبار سیاسی و به خصوص هسته‌ای تا حدودی واکسینه شده و منتظر نتایج واقعی و عملی ناشی از توافق است.»وی با بیان اینکه اجرای برجام می‌تواند بر محدودیت‌های مالی و بانکی، اقدام صادراتی از جمله نفت، پول‌های بلوکه شده و سرمایه‌گذاری خارجی اثر بگذارد، افزود: «اما از آنجا که هنوز اتفاقی روی نداده تأثیری هم بر روی سودآوری شرکت‌های بورسی نمی‌گذارد.» وی ادامه داد: «از یکسو فعالین بازار به این نتیجه رسیده‌اند که حرکت صعودی بازار بدون پشتوانه اقتصادی محلی از اعراب ندارد و از سوی دیگر دولت هم هیچ برنامه‌ای برای دوران پس از تحریم اعلام نکرده که این موضوع هم برای فعالین بازار ایجاد ابهام می‌کند.» 

جام جم/  تله شبکه های ماهواره ای برای هنرمندان
دعوت از بازیگران ایرانی برای بازی در سریال‌های ماهواره‌ای، تازه‌ترین شگرد و ترفند دولت‌های سلطه و استکبار جهانی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران است. این دولت‌ها از زمان شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران، برای از هم پاشیدن این نظام از همه شگردهای موجود بهره برده و از تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی برای نفوذ بیشتر و سریع‌تر بر اقشار مختلف جامعه استفاده کرده‌اند.ده‌ها شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان طی سال‌های اخیر متولد شده و یکی از این شبکه‌ها به صورت مستقیم هنرمندان کشورمان را هدف گرفته تا ضمن بهره‌برداری از شهرت و احتمالا محبوبیت این هنرمندان،به اندیشه ونگاه قشر جوان تجاوزکندوباجهت‌دهی به محتوای تولیدات این شبکه بر اساس سیاست نفوذ، سبک زندگی ایرانیان را تغییر دهد. 

الف/  نامه سرگشاده علی مطهری به رئیس قوه قضائیه
 در بخشی از نامه علی مطهری آمده است: اخیراً مطلبی فرمودید که موجب تعجب بسیاری از سیاسیون و حقوقدانان و اسلام‌شناسان شد. فرموده‌اید: «در قانون اساسی چیزی به نام نظارت بر رهبری نداریم.» روشن است که کلمه «نظارت بر رهبری» در قانون اساسی نیامده است اما آیا محتوا و مدلول و مفهوم آن هم نیامده است؟ آیا باید جمود به لفظ داشته باشیم؟! به نظر می‌رسد از فرط علاقه به پاسخگویی به سخن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر ضرورت نظارت بر زیرمجموعه نهاد رهبری، عجله فرموده و پاسخی داده‌اید که شاید خودتان هم آن را چندان قبول ندارید. خلاصه این که ما در جمهوری اسلامی مقام غیرپاسخگو نداریم و عظمت جمهوری اسلامی به همین است که ضمن این که یک حکومت دینی است،دچار انحرافات حکومتهای دینی در گذشته اروپا نشده و به سوی استبداد دینی نرفته است زیرا قانون اساسی این نظام و از آن بالاتر اسلام این راه را بسته است.   
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
javad
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
0
1
بسیار عالی از اینکه تابلو سیاسی به روز و به موفع دارید
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات