صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۲۸۴۱

میلیاردها دلار ایرانی چگونه از سلیمانیه عراق سر درآورد؟

نماینده مردم مشهد گفت: ۳۶.۱ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در سال ۹۶ به دستور رئیس جمهور به سلیمانیه منتقل شده است

نماینده مردم مشهد گفت: ۳۶.۱ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در سال ۹۶ به دستور رئیس جمهور به سلیمانیه منتقل شده اس.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت ارز در سال ۹۶ و بررسی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی با حضور رئیس وقت بانک مرکزی، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اقتصاد، گفت: فایل صوتی و تصویری این جلسه موجود است.

وی افزود: در این جلسه اعلام شد در ظرف سه سال با دستور آقای روحانی ۳۶.۱ میلیارد دلار ارز خزانه به بازار وارد شد و در اختیار سه باند قاچاق ارز، کالا و مواد مخدر قرار گرفت و به سلیمانیه عراق رفت که تحت حاکمیت آمریکا و رژیم سعودی بود، علاوه بر این ۸۰ تن طلا از ایران به این منطقه اعزام شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: آمریکا از برجام خارج شد، سود سپرده‌های مردم کاهش یافت و نقدینگی به بازار سرازیر شد ظرف چند ماه قیمت هر دلار به ۱۸ هزار تومان رسید و پول ملی سقوط کرد. این موارد دستاوردهای نوبخت و رئیس وقت بانک مرکزی است.

کریمی قدوسی نقطه تاریک عملیات دولت را فتنه بنزینی خواند و تصریح کرد: سالانه مجلس افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی حامل‌های انرژی را به تصویب می‌رساند اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم این اقدام تعطیل شد و بعد از آن یک شبه آقای روحانی از خواب بیدار شد و دید قیمت بنزین به ۳,۵۰۰ تومان افزایش یافته است که آن فاجعه در کل کشور به وجود آمد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: باید از دولت تعهد بگیرید که امسال، امثال فتنه بنزینی را ایجاد نکند.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه در دوران مدیریت روحانی اقتصاد برجامی در برابر اقتصاد مقاومتی صف آرایی کرد، گفت: مصداق اقتصاد مقاومتی اعزام پنج نفتکش ایرانی به ونزوئلا کنار گوش شیطان بزرگ است. دولت باور نمی‌کرد این کشتی‌ها سالم برسد و برگردد، این اقتصاد اقتصادی اسلامی است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: گزارش نوبخت گزارش خوبی بود اما نفهمیدیم درباره چه کشوری است زیرا آنچه که او گزارش داد با آنچه کف بازار می‌گذرد متفاوت است.

وی ضمن انتقاد از برنامه های اقتصادی دولت، تصریح کرد: این روزها درِ بورس را باز کرده اید و دارایی‌های کشور را حراج می‌کنید بدون آنکه برنامه‌ای داشته باشید. همان سفته بازی‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو به بازار بورس انتقال یافته است. چه برنامه‌ای دارید که هدایت نقدینگی به بازار بورس منجر به جهش تولید شود نه سفته بازی.

این نماینده مجلس گفت: آقای روحانی قهرمان بود اما قهرمان در برانگیختگی مردم که مصداق آن را در سال ۹۶ و ۹۸ با سقوط پول ملی و با آن تعداد کشته دیدیم. آقای روحانی سلحشور بود او مدیریت جهادی و دیپلماسی عزت، امنیت ملی و معیشت را خواباند.

کریمی قدوسی خطاب به نوبخت گفت: در ابتدای مجلس دهم اعلام کردید به لایحه اصلاح نظام بانکی دست نزنید و ما برنامه داریم. برنامه شما کجاست؟ هشت سال از دولت یازدهم گذشته نتوانستید اصلاح نظام بانکی را به لایحه‌ای تبدیل کنید و همیشه با این موضوع مخالف بودید.

وی گفت: کنترل بازار از وظایف حاکمیت است، قیمت ارزاق عمومی باید کنترل شود، واگذاری‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم پُر از ابهام است

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات