صبح صادق >>  صفحه اول >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۶۶۴۵۲

نصرالله خط حزب‌الله

در زمانه ما، دو نفر با نگاه عرفانی و ربانی خود، یکدیگر را خیلی خوب شناختند و بر مبنای این شناخت، روابطی فراتر از معمول، میان آن دو پدید آمد. سخنان و تعابیر شهید سیدحسن نصرالله درباره رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دوران حیاتش و سخنان و تعابیر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) درباره سید سرافراز و شهید مقاومت پس از شهادتش، از یک رابطه دلی، قلبی، حقیقی و الهی میان این دو عبد خدا حکایت می‌کند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ دکتر یدالله جوانی

در زمانه ما، دو نفر با نگاه عرفانی و ربانی خود، یکدیگر را خیلی خوب شناختند و بر مبنای این شناخت، روابطی فراتر از معمول، میان آن دو پدید آمد. سخنان و تعابیر شهید سیدحسن نصرالله درباره رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دوران حیاتش و سخنان و تعابیر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) درباره سید سرافراز و شهید مقاومت پس از شهادتش، از یک رابطه دلی، قلبی، حقیقی و الهی میان این دو عبد خدا حکایت می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با شناخت عمیقی که از دبیر کل حزب‌الله لبنان داشتند، در پیامی که به مناسبت شهادت ایشان صادر کردند، نصرالله را این چنین توصیف کردند: «دنیای اسلام، شخصیتی با عظمت را؛ و جبهه مقاومت پرچمداری برجسته را، و حزب‌الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه، استحکام بیشتر خواهد یافت.» با چنین نگاهی به شخصیت و جایگاه سیدحسن نصرالله در حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی از ایشان به منزله یک راه و مکتب یاد کرده و در همان پیام پس از شهادت، این جایگاه را به همگان و به ویژه مجموعه حزب‌الله و دیگر ارکان و اضلاع مقاومت این چنین معرفی کردند: «سید مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت.» رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های تاریخی نماز جمعه سیزدهم مهر ۱۴۰۳، از حزب‌الله لبنان به منزله شجره طیبه یاد کرده وحزب‌الله و رهبر قهرمان و شهید آن را، عصاره فضایل تاریخی و هویتی لبنان معرفی کردند و افزودند: «با تدبیر سیدحسن، حزب‌الله مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید.» حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با تشریح نقش سید مقاومت در شکل دادن به حزب‌الله، در وصف رهبر قهرمان و شهید این رکن مهم و تعیین‌کننده مقاومت فرمودند: «سیدحسن نصرالله جسمش از میان ما رفته، ولی شخصیت حقیقی او، روح او، راه او، و صدای رسای او همچنان در میان ما هست و خواهد بود. او پرچم بلند مقاومت در برابر اهریمنان ستمگر و غارتگر بود؛ زبان گویا و مدافع شجاع مظلومان بود، مایه دلگرمی و جرئت مبارزان و حق‌طلبان بود. گستره محبوبیت و تأثیر‌گذاری او از لبنان و ایران و کشور‌های عربی فراتر رفته بود؛ و اکنون شهادت او این اثرگذاری را افزایش خواهد داد.»

از نکات برجسته بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خطبه عربی، ترسیم مختصات راه و مکتب سیدحسن نصرالله برای اعضای حزب‌الله و تمامی رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت بود. معظم‌له در توصیف راه و خط سید مقاومت فرمودند: «مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی او در حیات دنیایی‌اش برای شما ملت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیت برجسته‌ای، چون امام موسی صدر وسید عباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید؛ در مسیر مبارزه تردید نکنید؛ بر تلاش خود بیفزایید، همبستگی خود را دو چندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرض با تقویت ایمان و توکل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.» ایشان پس از تبیین و تشریح مهم‌ترین ویژگی نگرشی سیدحسن نصرالله درباره مقاومت و مبارزه با دشمنان، خطاب به رزمندگان جبهه مقاومت و به ویژه لبنانی‌ها افزودند: «عزیزان من! ملت باوفای لبنان! جوانان پرشور حزب‌الله و امل! فرزندان من! امروز هم خواسته شهید ما از ملتش و از جبهه مقاومت، و از همه امت اسلامی همین است.» به‌طور قطع از این پس، نصرالله، خط حزب‌الله خواهد بود و جانشین ایشان و همه فرماندهان و نیرو‌های حزب‌الله، راه و مکتب این شهید والامقام را تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف ادامه خواهند داد. بدون تردید، چنین مجموعه ارزشمندی، یکی از نیرو‌های اصلی در ساخت تمدن اسلامی و زمینه‌سازی ظهور است. با این روندها، هیچ‌کس نباید در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی دچار تردید شود. باید با امید حرکت کرد؛ چرا که نزدیک قله هستیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات