واگذارى نقش نظارتى و بازرسى دولت بر واحدهاى صنفى به متولیان این صنف واکنش رییس انجمن حمایت از مصرف کنندگان را در پى داشته است. رییس انجمن حمایت از مصرف کنندگان گفته است: این اقدام موجب یکى شدن شاکى و متشاکى مى شود که باید در این خصوص تدبیرى اندیشید. مسیح انصارى اضافه کرده است: هر چند که واگذارى امور به بخش خصوصى امید بخش است اما این موضوع نظارت عالیه مى خواهد و مسوولیت دولت را سنگین تر مى کند. وى تاکید کرد سازمان هاى غیردولتى باید بر عملکرد اصناف نظارت داشته باشند تا حقى از کسى ضایع نشود.