صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۶  ، 
شناسه خبر : ۲۶۰۸۵۲
تحولات اخیر سوریه، آمریکائی ها را به این نتیجه نزدیک می کند که باید از رویکرد یک جانبه‌گرایی خارج شوند و از معادله 4+1 (نظریه بری بوزان) به سمت معادله 5+0 و به عبارتی همتراز قدرتهای دیگر بین‌المللی تغییر جهت دهند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سعيد رضا خلخالي
-
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
ضمن تشكر از نويسنده محترم، بايد اشاره داشت كه به نظر مي رسد جنگ سرد دومي در راه است كه البته محوريت آن كمي متفاوت از گذشته مي باشد. در جنگ سرد دوم بر خلاف جنگ سرد اول كه ايران نقشي منفعل را داشت، ايران داراي نقشي پررنگ تر و غير منفعل خواهد بود. چرا كه هم در معادلات منطقه اي داراي نقشي موثر است و هم در معادلات فرامنطقه اي بازيگر موثري خواهد بود. قطعاً اگر امريكا بخواهد در مورد صلح در منطقه و همچنين بازنگري در برخورد با تروريسم اقدامي انجام دهد بايد به ايران به عناون يك بازيگر تاثير گذار نظر داشته باشد و جايگاه ايران را پررنگ تر از گذشته لحاظ نمايد.
نام:
ایمیل:
نظر: