صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶  ، 
شناسه خبر : ۲۷۷۵۵۷

پایگاه بصیرت:روز گذشته جمعی از بسیجیان مدال‌آور المپیادهای علمی کشوری و جهانی در دیدار با امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نشان‌های علمی خود را به ایشان تقدیم کردند. 22 نشانی که تقدیم معظم‌له شد، حاصل تلاش آنها در رقابت‌های علمی رشته‌های ریاضی، فیزیک و کامپیوتر در داخل و خارج بود.

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با تشکر و قدردانی از این نخبگان جوان در بیانی کوتاه کسب رتبه‌های برتر علمی را نشانه استعداد و پیشرفت‌های علمی فرزندان انقلاب خواندند و فرمودند: «این نشانه‌ها و پیشرفت‌ها همان چیزی است که به ‌قدرت و اقتدار درونی کشور می‌افزاید»رویداد شیرین فوق دارای دو نکته اساسی است:

1- جایگاه سرمایه‌های علمی در ساختار بنیادی نظام

 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با بیانی که داشتند، مانع شدند تا این حرکت ارزشمند در چارچوب ارزش‌های علمی محدود بماند و با پیوند زدن آن به‌قدرت و اقتدار درونی کشور به ارزش افزوده‌ای اشاره کردند که نظام اسلامی در وضعیت حاضر در ابعاد مختلف به آن نیاز دارد و پیشرفت‌های علمی می‌تواند رکن اصلی ایجاد ارزش‌های افزوده باشد.

2- اقدام ارزشی جوان‌های ارزشگرا

اصل تلاش در دستیابی به مراتب علمی بسیار قابل تمجید است؛ اما زمانی که جوانان ارزشگرای بسیجی دست به این تلاش می‌زنند و به وصف بسیجی‌بودن موفق به کسب این مراتب می‌شوند و نتیجه این تلاش را که از منظر دینی مقدس تلقی می‌شود، به رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌کنند، تحسین‌برانگیز هم می‌شود و این پیام خطیر را نیز به مسئولان و دست‌اندرکاران امور این جوانان می‌دهد که باید با مراقبت همه‌جانبه از آنها و فراهم آوردن تسهیلات لازم، آنها را به افق روشنی که پیش‌رو دارند، هدایت کنند تا ضمن هر چه بیشتر شکوفا شدن استعدادها و توانایی‌های آنان، بر قدرت و اقتدار درونی کشور که ضرورتاً باید نقطه اصلی اهتمام همه باشد، بیش از پیش افزوده شود. ان‌شاء‌الله

نام:
ایمیل:
نظر: