صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹  ، 
شناسه خبر : ۲۸۶۸۸۰
داعش در واقع اجرای عملیاتی درون مایه های فیلم های هالیوودی است. وجه تشابه و نقاط مشترک این فیلم‌ها با جنایات و رفتارهای شوم داعش را باید در خشونت، اغراض جنسی، پول و غارت جستجو کرد، با بازیگرانی خشک مغز و با ریش های بلند و افکاری انحرافی و با شعار الله اکبر که توسط سازمان سیا، موساد، کاخ سفید و برخی عوامل فریب خورده به ظاهر اسلامی در منطقه کارگردانی می شوند.
پایگاه بصیرت / مهدی عبدالهی
حقیقت هنر، نوعی شناخت و معرفت است. در واقع هنر واسطه تقرب انسان به حقیقت مطلق است. رسالت هنر باید برای نیل به حقیقت باشد تا بتواند آگاه ساز و بصیرت‌افزا شود. بی شک هیچ اثر هنری هم خالی از اندیشه و ایده نیست.
مهندسی فرهنگی حاکم بر دنیای امروز ، ایدئولوژی خاصی را به پشتوانه ابزارهای مدرن ، دنبال می کند . از قدرتمندترین این ابزارها سینما و رسانه است که باید از ابتذال به تعهد و از غفلت به بیدارگری دگرگون شود. اما آیا سینما در خدمت این رسالت ذاتی خویش است ؟ فراموش نکنیم تصویرسازی در ذهن مخاطب از اهداف یک کار هنری است تا این ایده در ذهن مخاطب تبدیل به باور و در نهایت، تغییر رفتار شود. غول های رسانه ای دنیا نیز از این امر جهت تأمین منافع و اهداف خود سود می‌برند .
نگاهی به ماهیت و درون مایه فیلم های ساخته شده در هالیوود، ارتباط تنگاتنگ تولیدات این مرکز استراتژیک رسانه ای صهیونیستی – آمریکایی را با اهداف و اتفاقات جهان مخصوصاً در منطقه خاورمیانه بیشتر آشکار می‌کند.
اولین گام و اولین هدف صاحبان سینمای هالیوود، پاکسازی جو ضد صهیونیستی از اذهان مخاطبان بود تا در ادامه بتوانند نظریه تسلط خود بر دهکده جهانی را عملی سازند و با القاء تفکر منجی بودنشان برای بشریت، با فیلم‌های " پیشگویی نوستر آداموس " و " امگا کد " و " مگی 2" و ... خط بطلانی به مفاهیمی چون مهدویت، عدالت و ارزش‌های متعالی اسلامی بکشند .
نفوذ یهودیان در سینمای هالیوود، پس از جنگ جهانی دوم و با طرح قضیه هولوکاست شکل گرفت. ساخته شدن فیلمی به نام " فهرست شیندلر" توسط استیون اسپیلبرگ و فیلم " تنها در خانه "، "ماتریکس" و " آرماگدون " در راستای همین اهداف بود. این خط سیر، با بهره گیری از افکار تافلر ، فوکویاما و ساموئل هانتینگتون در قالب فیلم، روز به روز در حال افزایش است.
برخی نظریه پردازان معتقدند واقعیت‌ها زاییده تخیلات بشر هستند. تفکر موجود در سینمای هالیوود نیز با گرایش اومانیستی و لیبرال دموکراسی سعی در اجرایی کردن این اندیشه ها و اهداف دارد. به همین دلیل پس از شبیه سازی افکار و ایده های مبتنی بر ایدوئولوژی خود با زایش سرطانی به نام داعش در منطقه ، سعی در تحقق خواسته‌های سلطه جویانه خود دارند. بهانه جویی های نظام سلطه برای مقصر جلوه دادن دنیای اسلام در عملیات های تروریستی و خرابکارانه دنیا و به دنبال آن لشکر کشی به کشورهای منطقه خاورمیانه ابتدا با استفاده از ساخت همین نوع فیلم‌ها انجام می شود. "فیلم تحت تعقیب، مرده یا زنده از گری شرمن ،"دروغ های حقیقی از جیمز کامرون " و صدها فیلم دیگر مثل "صحرا"، "قواعد تعامل" ،"300" و "تصمیم اجرایی " و .... از این دست هستند که اهداف آن‌ها تغییر در نگرش، اندیشه و سبک زندگی اسلامی است.
کاملاً مبرهن است با این خط سیر مهندسی شده از سوی نظام سلطه و نظام سرمایه داری غربی ، ظهور سرطانی به نام داعش نیز متأثر از همین افکار و ایده هاست. داعش، زائیده تفکر اومانیستی و لیبرال دموکراسی همین کارگردانان است. گروهی پارادوکسیکال که ظهور و بروزش به هیچ وجه آنی و غفلتی نیست؛ بلکه سال‌ها تحت تعالیم افکار و ایدئولوژی استکبار جهانی روی کار آمده است.
داعش در واقع اجرای عملیاتی درون مایه های فیلم های هالیوودی است. وجه تشابه و نقاط مشترک این فیلم‌ها با جنایات و رفتارهای شوم داعش را باید در خشونت، اغراض جنسی، پول و غارت جستجو کرد، با بازیگرانی خشک مغز و با ریش های بلند و افکاری انحرافی و با شعار الله اکبر که توسط سازمان سیا، موساد، کاخ سفید و برخی عوامل فریب خورده به ظاهر اسلامی در منطقه کارگردانی می شوند.
گروه داعش هم با الگوبرداری از المان های فیلم های هالیوودی، در ساخت کلیپ های رعب آور و تبلیغی خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر، از همان تاکتیک های فنی بهره می برد. مثلاً از نحوه نورپردازی ، تصویربرداری و حتی صداگذاری فیلم های هالیوودی الهام می‌گیرد تا رعب و وحشت در مخاطب را با تکتیک های غیرواقعی چندین برابر افزایش داده و موقعیت خود را تثبیت کند. گاه دیده می شود برخی افراد گروه با تغییر شکل و قیافه خود به  شیوه بازیگران مطرح هالیوود در کلیپ ها، سعی دارند چهره‌ای قابل پذیرش و موجه از خود نشان بدهند.
گروه تروریستی داعش به تازگی فیلمی با روش‌ها و متدهای هالیوودی از یک سال جرم و جنایت خود در شهر موصل عراق منتشر کرده است. جالب است بدانیم یکی از جلادان فیلم‌های تبلیغاتی داعش " لوکاس کنی " پسر یکی از کارگردانان سینمای هالیوود است. داعش بازیگر واقعی این روزهای صنعت هالیوود در منطقه است و آرمان‌ها و اهداف نظام سلطه را پیاده می کند اما فراموش نکنیم همچنان که سینمای صهیونیستی هالیوودی در میان تفکرات اومانیستی و لیبرال دموکراسی گرفتار شده، کارگردانان این جنایات، در دنیا و مخصوصاً در منطقه خاورمیانه نیز در باتلاق خود ساخته اسیر و گرفتار خواهند شد، همچنانی که در ماه‌های اخیر در برخی از کشورهای اروپایی گوشه‌هایی از آن مشاهده گردید.
نام:
ایمیل:
نظر: