صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷  ، 
شناسه خبر : ۲۹۵۱۹۰
این روزها در حالی شاهد رونمایی از خودروهای مونتاژ فرانسوی هستیم که تجربه ۵۰ ساله صنعت خودروسازی کشور نشان می‌دهد، مونتاژکاری راه نجات این صنعت نخواهد بود و در واقع صنعت خودروی ایران را محکوم به عقب‌گرد می‌کند. «رنو ساندرو استپ وی»، از جمله محصولاتی است که طی روزهای اخیر با حضور رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شرکت پارس‌خودرو رونمایی شد؛ مراسمی که البته حضور نداشتن وزیر صنعت یا حتی معاون وی در آن را نباید نادیده گرفت. گفتنی است، تولید انبوه این خودرو در حالی آغاز شده است که به گفته معاون رئیس سازمان استاندارد، هیچ مجوزی از سوی سازمان استاندارد برای تولید این محصول صادر نشده است. این خودرو که یک محصول قدیمی فرانسوی است،‌ در وضعیتی وارد خط تولید پارس‌خودرو شده است که هیچ اطلاعاتی درباره میزان داخلی‌سازی آن ارائه نشده است. به این ترتیب، متأسفانه سرمایه ایرانی به جای اینکه صرف توسعه محصول ایرانی شود، صرف مونتاژ خودروهای خارجی شده و از منابع مالی و بازار پرعطش ایران برای توسعه محصول فرانسوی‌ها بهره‌برداری می‌شود. اگرچه ممکن است مونتاژکاری، نرخ تولید و آمار فروش خودروسازان بزرگ را در ابتدا افزایش دهد؛ اما نادیده گرفتن این مسئله از سوی وزارت صنعت سبب رشد رویه مونتاژکاری در سایر خودروسازان و هدررفت توان تولیدی کشور خواهد شد.
نام:
ایمیل:
نظر: