صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸  ، 
شناسه خبر : ۲۹۵۳۴۱
تلاش کنگره آمریکا برای ردیابی اموال مقامات جمهوری اسلامی ایران!
کمیته اصول و قوانین مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به رأی می‌گذارد که در صورت تصویب نهایی و ابلاغ آن از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، واشنگتن تلاش خواهد کرد فهرستی از اموال منتسب به ۲۰۲ مقام عالی‌رتبه از جمله رهبر، رئیس‌جمهور و دیگر مقامات ارشد دولتی و نظامی ایران در بانک‌های خارج از کشور تهیه کند! این طرح هفته گذشته با ۳۹ رأی موافق و ۲۰ رأی مخالف در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید و قرار است در صحن اصلی مجلس بررسی شود. جالب اینجاست که آمریکایی‌ها که به هر بهانه‌ای درصدد ایجاد عملیات روانی علیه سپاه هستند، در متن این طرح پیشنهادی نیز تأکید کرده‌اند، حضور گسترده سپاه در حوزه‌های اقتصادی، سبب محدود شدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در ایران شده است.

آمریکا و روسیه باید در تدارک صلح ایران و عربستان باشند
اندیشکده «شورای آتلانتیک» در مطلبی با عنوان «آمریکا و روسیه باید در تدارک گفت‌‌وگوهای صلح ایران و عربستان باشند»، نوشت: سعودی‌ها تهدیدهای خارجی را در چارچوب خطرهای داخلی می‌نگرند که ارکان قدرت نخبگان سیاسی این کشور را به خطر می‌اندازد. بر اساس این، عربستان نفوذ رو به رشد ایران را در منطقه عامل تحریک‌کننده اقلیت شیعه خود می‌داند که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و خواهان تقسیم قدرت و خاتمه تبعیض مذهبی هستند. این اندیشکده با اشاره به موارد مورد توجه ایران در رابطه با عربستان و حضور «ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در نشست گروه مخالفان جمهوری اسلامی (گروهک منافقین) نوشت: «از دیدگاه ایرانی‌ها این اقدام نشانه‌ای واضح از حضور سعودی‌ها در مرحله جدیدی از ستیز با تهران بود.»


سناتور آمریکایی جزئیات سفر خود به ایران را فاش کرد
«جیم داباکیس» سناتور ایالتی دموکرات آمریکایی در گفت‌وگویی فاش کرد که به مدت شش روز در ایران بوده است. وی همچنین اضافه کرد، به دعوت یک نهاد دانشگاهی و در قالب یک تور ۱۲ نفره به ایران آمده است. داباکیس گفت، او به همراه همسرش به شهرهای تهران و اصفهان رفته است. جیم داباکیس یک همجنس‌گراست و در سال ۲۰۱۳ و پس از حکم دادگاه عالی آمریکا در حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان در ایالت‌های آمریکا ازدواج کرد. وی مدعی شد، روادید خود و همسرش را از طریق دفتر حفاظت منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن گرفته و در فرم روادید درباره شغل خود نوشته است که هم سناتور ایالتی و هم خریدار آثار هنری است.


گزینه‌های مؤتلفه برای انتخابات ۹۶
در حالی که هشت ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، دو گرایش سیاسی عمده کشور شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. بر اساس این و در حالی که احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب و اصولگرایان میانه‌رو ضمن دفاع از عملکرد روحانی، کماکان وی را گزینه مطلوب خود برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده‌اند، احزاب و تشکل‌های اصولگرا در حال شناسایی نامزدهای انتخابات هستند. در این میان نایب‌رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی از بررسی ۱۸ نفر از چهره‌های حزبی و غیرحزبی برای انتخابات خبر داد و گفت: معتقدیم یک شخصیت حقیقی مؤتلفه‌ای به انضمام یک شخصیت حقوقی قوی و خوش‌سابقه بهتر می‌تواند مشکلات مردم را حل کند.
نام:
ایمیل:
نظر: