صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰  ، 
شناسه خبر : ۲۹۶۲۹۹
▼ اخبار
۱- غرب حلب در کنترل ارتش سوریه
با موفقیت ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در جلوگیری از نفوذ گروه‌های وابسته به جیش‌الفتح در ورودی جنوب غربی حلب، این جبهه شاهد ثباتی در روند کنترل مناطق است. روزنامه «الاخبار» لبنان گزارش داد، احتمالاً ارتش تلاش خود را برای بازپس‌گیری مراکزی که در ضمن مناطق مسکونی حلب قرار دارد، به کار خواهد بست؛ چرا که اگر تروریست‌ها مراکز خود را در این مناطق تحکیم کنند، روند بازپس‌گیری آن بسیار دشوار خواهد شد. در همین راستا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد، گروه تروریستی جبهه النصره و شماری از گروه‌های هم‌پیمان آن با حمله به شهر حلب از چند محور همچنان تنش را ادامه می‌دهند.

۲- ۷۰ درصد اعتبار صندوق ذخیره فرهنگیان در اختیار هفت نفر است
عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه متأسفانه گزارش‌هایی مبنی بر سوء‌استفاده ۸ هزار میلیارد تومانی دریافت کردیم، اظهار داشت: ۷۰ درصد مجموع پول صندوق ذخیره فرهنگیان در اختیار کمتر از هفت نفر است و صندوق ذخیره، مجموعه شرکت‌ها و مؤسسات مالی زیر پوشش این صندوق، اغلب به شکل رانتی، خانوادگی و فامیلی اداره شده است. سرمایه این صندوق پول فرهنگیانی است که عضو آن هستند و سوءمدیریت، حیف و میل کردن اموال و نقدینگی‌ها و مجموعه تسهیلات و اعتبارات منقول و غیرمنقول در اداره این صندوق جای تأسف دارد.

۳- اظهارات جنگ‌طلبانه مقام اماراتی علیه ایران
معاون رئیس پلیس دبی تنها راه مقابله با ایران را دستیابی به «سلاح‌ ویرانگر» برای هدف قرار دادن آن توصیف و کشورهای عربی را به این موضوع تشویق کرد. بر اساس گزارش وبگاه «ارم‌ نیوز»، «ضاحی خلفان» در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران بازداشته نمی‌شود مگر هنگامی که قدرت‌های عربی خلیج (فارس) «سلاح‌ ویرانگر» در اختیار داشته باشند و عمق ایران را هدف قرار دهند؛ آن زمان است که تروریست‌ها معنی واقعی همسایگی را درک خواهند کرد. وی در ادامه با ادبیات حکام آل‌سعود، افزود: جمهوری تروریسم ایران(!!!) اقدام به فرستادن اسلحه بیشتر برای حوثی‌ها می‌کند.

۴- دستور جهانگیری برای تأمین منابع بسته حمایتی از صادرکنندگان
معاون اول رئیس‌جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور خواست، منابع پیش‌بینی شده در بسته حمایتی دولت را برای تشویق صادرکنندگان تأمین کنند. جهانگیری با بیان اینکه افزایش صادرات غیر نفتی به تحول در اقتصاد کشور منجر می‌شود، از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست تا با دعوت از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با اجرای بسته حمایتی و نمایندگان صادرکنندگان کالا، مشکلات و موانع موجود شناسایی و راهکارهای حل آن ارائه شود. وی افزود: دولت تضمین اصل و سود اوراق مشارکت دستگاه‌های اجرایی را تأمین خواهد کرد.

۵- چند درصد خانواده‎های ایرانی ماهواره دارند؟
بر اساس گزارش مرکز آمار، سهم دسترسی خانوارها به انواع خدمات تلویزیونی چندمجرایی تفاوت‌های زیادی دارد؛ به گونه‌ای که از کل خانوارهای کشور، ۵/۷ میلیون خانوار (۲۳/۵ درصد) به خدمات ماهواره‌ای مستقیم به خانه دسترسی دارند. بر اساس بررسی مرکز آمار ایران که به دوره زمانی سه ماهه، یعنی از سه ماه پیش از زمان آمارگیری تا زمان آمارگیری (بهمن ماه ۱۳۹۴) مربوط می‌شود، مشخص شده است که ۸۸/۲ درصد خانوارها به رادیو، ۹۹/۳ درصد خانوارها به تلویزیون، ۹۸/۷ درصد به تلفن، ۵۷/۴ درصد به رایانه و ۵۵/۵ درصد به اینترنت دسترسی داشته‌اند.
نام:
ایمیل:
نظر: