صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

اقتصادی >>  اقتصادی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳  ، 
شناسه خبر : ۲۹۹۴۰۹
گفت وگوی وزرای دولت و نمایندگان در صحن مجلس واکنش دکتر لاریجانی را به همراه داشت که در اعتراض به این عمل به نمایندگان تذکر داد تا در جایگاه خود قرار گیرند.
پایگاه بصیرت / روح الله فرقانی
 جلسه علنی  یکشنبه اول اسفندماه مجلس شورای اسلامی در حالی  به ریاست علی لاریجانی و حضور ۲۰۶ نماینده آغاز شد که اولین دستور کار جلسه علنی بررسی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بود. این  تقاضای استیضاح در ۱۲ محور به مجلس اعلام وصول شد و در همان ساعات اولیه کار مجلس معاونان پارلمانی وزیر راه و شهرسازی رایزنی های خود را برای شکست این استیضاح آغاز کرده بودند هر چند نباید مخالفت فراکسیون امید مجلس و  فراکسیون مستقلان ولایی را در این باره فراموش کرد.
عباس آخوندی با ارایه گزارشی از روند اقدامات انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، گفت: در سه سال اخیر 13 هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها جذب بخش خصوصی داشتیم. هفت هزار کیلومتر روکش آسفالت داشتیم و بیش از پنج هزار کیلومتر به راههای جدید در کشور اضافه شده است.
آخوندی با بیان اینکه در عرصه حمل و نقل کشور 163 هزار میلیارد تومان قرارداد قطعی امضاء شده است، تصریح  کرد: صحنه سازندگی صحنه سیاسی نیست. صحنه تلاش و دفاع از منافع ملت ایران است و باید در این راه به اجماع رسید.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یک میلیون  و دویست هزار خودرو در روز وارد تهران می شود، یاد آور شد:برای رفع آلودگی تهران مطالعات دانش بیان صورت گرفته است  و تلاش کردیم تا آلودگی و ایمنی را بهبود بخشیم.
آخوندی با تشریح قراردادهای خرید هواپیما ، تصریح کرد: باند فرودگاه مهرآباد  13 میلیون مسافر در سال جابجا می کند و 40 سال است که این باندها تعمیر و مرمت نشده است. بیش از صد هواپیما در گورستان هواپیما داریم  و 20 میلیارد دلار برای نوسازی این صنعت نیاز است.
به گزارش بصیرت گفت وگوی وزرای دولت و نمایندگان در صحن مجلس  واکنش دکتر لاریجانی را به همراه داشت که در اعتراض به این عمل به نمایندگان تذکر داد تا در جایگاه خود قرار گیرند. واکنش و بی تفاوتی نمایندگان به سخنان وزیر راه در هنگام سخنرانی نشان می دهد که این استیضاح نمایشی بیش نیست و حتی برخی نمایندگان همچون محمد جواد ابطحی در این خصوص به صراحت اعلام کردند که لابی هایی برای کسب رای مجدد وزیر صورت گرفته است.
اسحاق جهانگیری معاون اول و مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور ، سید رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید محمود علوی وزیر اطلاعات، رحمانی فضلی وزیر کشور از جمله دولتمردانی هستند که در صحن علنی مجلس حضور یافتند.




نام:
ایمیل:
نظر: