صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲  ، 
شناسه خبر : ۳۰۰۲۲۱
رئیس اتحادیه پوشاک: واردات پوشاک با ارزش بیش از 3 میلیارد دلار، 385 هزار فرصت شغلی را نابود می کند.
به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ابوالقاسم شیرازی افزود: اتحادیه پوشاک ضمن اعلام آمادگی برای توسعه تولید و اشتغال، مصمم است با 20 هزار بنگاه کوچک و زود بازده تحت پوشش با عزمی راسخ و تولید دانش بنیان، اشاعه فرهنگ و حمایت از پوشاک ایرانی در جهت معرفی، رونق کسب و کار و توسعه صادرات پوشاک گام بردارد.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و نهادینه کردن حمایت از کالای داخلی مهم‌ترین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی است که این مهم با پشتیبانی مردمی و تولید کالای با کیفیت محقق خواهد شد.
شیرازی تاکید کرد: واردات بی رویه انواع پوشاک سبب از بین رفتن فرصت های شغلی جوانان شده است و اگر مسئولان از صنایع کوچک و زود بازده حمایت نکنند ، هنر ارزشمند طراحان و دوزندگان ایرانی به فراموش سپرده می شود.
وی افزود: مبارزه با واردات و قاچاق بی رویه کالا، برند سازی پوشاک ایرانی، برداشتن موانع تولید و عرضه پوشاک در کشور و مشوق های صادراتی زمینه ساز تسریع در دستیابی به جایگاه نخست اقتصادی منطقه و توسعه پایدار اقتصاد خواهد بود.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران اظهار داشت: اصناف و بنگاه های زودبازده نقش بسیار مهمی در چرخه تولید، رونق کسب و کار و اشتغال زایی دارند و متاسفانه حمایت های لازم از این قشر صورت نگرفته است.
شیرازی گفت: اقتصاد مقاومتی در پی کاهش وابستگی‌ها به محصولات و خدمات خارجی و توسعه کشور است و ترجیح کالاهای داخلی بر اجناس خارجی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که آحاد مردم باید از آن حمایت کنند.
پارسال هم اتحادیه پوشاک در جهت افزایش ظرفیت تولید و ساماندهی اشتغال ، طی تحقیقات و پژوهش های لازم با شناسایی سرمایه گذاران داخلی و معرفی به تولید کنندگان این حوزه اقدامات ارزشمندی انجام داد.
وی تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی را در جامعه منوط به اهمیت دادن این موضوع در رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها با اشراف به داده ها و اطلاعات لازم این حوزه می توانند موجب فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در بین مردم باشند.
وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی نخست باید مدیریت فرهنگ سازی به جهت تغییرات متناسب و لازم از طریق مهندسی فرهنگ اقتصادی انجام شود تا جامعه در مسیری قرار گیرد که به دو اصل توانستن و مقاومت در برابر فشار برسد و شکل جدیدی از اقتصاد و تولید را سامان دهد که ضمن برآورده کردن همه نیازهای اساسی جامعه، در برابر هرگونه فشار سلطه گران و مستکبران مقاومت کند و از استقلال و خودکفایی بهره مند شود و به مسیر رشد و شکوفایی خود ادامه دهد.
نام:
ایمیل:
نظر: