صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸  ، 
شناسه خبر : ۳۰۴۸۷۶
1ـ آمریکا علت اصلی همه بدبختی‌هاست
دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت عاشورای حسینی گفت: مردم برای مبارزه با دشمن باید به خود متکی باشند. ‌اگر عراقی‌ها، ‌سوری‌ها یا ایرانی‌ها منتظر ائتلاف بین‌المللی «مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا» می‌ماندند، داعش اکنون پابرجا بود. شعار داعش این بود که «باقیة و تتمدد» (باقی هستیم و گسترش پیدا می‌کنیم). سیدحسن نصرالله با بیان اینکه ما در حال حاضر با خطر تجزیه در منطقه روبه‌رو هستیم، افزود: تجزیه طرح واقعی آمریکا در منطقه است. دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: امروز ملت عراق و همه ملل منطقه را دعوت می‌کنیم که دوست و دشمن‌شان را خوب بشناسند و به آمریکایی‌ها اعتماد نکنند. به خود اتکا داشته باشند و از دوستان واقعی خود کمک بگیرند. وی با اشاره به اینکه آمریکا علت اصلی همه بدبختی‌هایی است که در منطقه رخ می‌دهد،‌ گفت: ما با دولتی مواجهیم که نمی‌توان به آن اطمینان کرد؛ زیرا برایش خیلی ساده است که مثل آب خوردن زیر توافق‌هایش بزند.

2ـ مسئولان اقلیم کردستان موضع خود را تغییر دادند
خلیل ابراهیم، عضو شورای عالی همه‌پرسی اقلیم کردستان گفت: مأموریت این شورا به پایان رسیده و اکنون شورایی سیاسی برای بررسی نتایج همه‌پرسی تشکیل شده است. وی تأکید کرد: کردستان تا این لحظه بخشی از عراق است و استقلال به منزله راهبرد اقلیم کردستان باقی می‌ماند. ابراهیم اظهار داشت: ما از طرح آیت‌الله سیستانی استقبال و بر گفت‌وگو تأکید می‌کنیم. ما نه تهدیدی برای کسی هستیم و نه دلیلی برای عدم ثبات منطقه و از قوانین و مقررات بین‌المللی سرپیچی نمی‌کنیم. عضو شورای عالی همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: ما خواهان گفت‌وگو با بغداد و همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم و آماده‌ایم همه‌ مسائل را بررسی کنیم. گفتنی است، پس از مخالفت‌های گسترده بین المللی و منطقه‌ای با تجزیه عراق و جدایی کردستان از این کشور، مقامات این اقلیم با عقب‌نشینی از مواضع خود، در چرخشی معنادار هدف برگزاری این همه‌پرسی را آغاز گفت‌وگو با بغداد اعلام کردند!

3ـ نظارت‌ بی‌سابقه‌ای که هرگز منقضی نمی‌شود!
جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه «واشنگتن‌پست» با تأکید بر اینکه برجام کارساز بوده است و خارج شدن از توافق هسته‌ای با ایران غیرمنطقی است، نوشت: «ما آسوده خاطریم؛ زیرا نظارت‌ بی‌سابقه و تدابیر راستی‌آزمایی که ما به آنها دست پیدا کردیم، هرگز منقضی نمی‌شود.» وی همچنین در این نوشتار در پاسخ به اظهارات مقامات دولت ترامپ مبنی بر اینکه برجام امتیازات را پیشاپیش به ایران اعطا کرده، ‌نوشت: «چه دستاوردی داشتیم و چه امتیازاتی داریم؟ برخلاف برخی گزارش‌ها، این ایران بود که مجبور بود پیشاپیش امتیازاتش را پرداخت کند. قبل از برخورداری ایران از اولین دلار تخفیف‌ تحریم‌ها، آژانس تأیید کرد که این کشور ۹۷ درصد از ذخایر اورانیوم خود را نابود، قلب رآکتور اراک را تخریب و غنی‌سازی اورانیوم در پایگاه فردو را متوقف کرده و بیش از 13 هزار سانتریفیوژ را برچیده و برنامه‌اش را در معرض نظارت شدید قرار داده است.»

4ـ استقبال سران کردستان عراق از طرح آیت‌الله سیستانی
سران سیاسی کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای از طرح مرجعیت عالی عراق درباره همه‌پرسی جدایی این منطقه از عراق استقبال کردند. به گزارش شبکه خبری «رووداو» در این بیانیه آمده است: «ما نمایندگان اکثریت احزاب کردستان، از دعوت مرجع عالی‌قدر آیت‌الله‌العظمی سیدعلی سیستانی که آقای احمد صافی، نماینده ایشان در خطبه‌های نماز جمعه روز 8 محرم (29/9/2017) خواستار حل‌وفصل مشکلات از طریق قانونی شده، استقبال می‌کنیم.» سران سیاسی این منطقه عراق در بیانیه‌ مذکور این طرح را گامی مهم در حفظ اصول برشمرده‌اند و آن را آغازی برای حمایت از صلح و امنیت اجتماعی و اجتناب از خشونت و تهدید دانسته‌اند.
نام:
ایمیل:
نظر: