صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱  ، 
شناسه خبر : ۳۱۴۲۷۴

به نقل از خبرگزاری فارس، محمدتقی زمانی‌نژاد دقایقی پیش در آئین کنگ‌زنی نخستین واحد مسکونی تخریبی ناشی از سیل در آق‌قلا اظهار کرد: امروز بازسازی نخستین واحد تخریبی شهری که بر اثر سیل خسارت دیده در آق‌قلا کلنگ‌زنی شد، ما نخستین کلنگ‌زنی و بازسازی واحد مسکونی تخریبی روستایی که بر اثر دچار خسارت شد را در روستای چن‌سبیلی داشتیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان آق‌قلا ۲ هزار و ۵۰۰ واحد بر اثر سیل خسارت دیدند، تصریح کرد: ۳۰ درصد این واحدها تخریبی هستند، برای واحد های تخریبی در شهرها ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۲ میلیون تسهیلات بلاعوض تعلق می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان افزود: به واحدهای مسکونی روستایی که بر اثر سیل دچار خسارت شدند نیز ۴۰ میلیون تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۲ میلیون تسهیلات بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

زمانی‌نژاد بیان کرد: برای کسانی که خانه‌هایشان دچار آبگرفتگی شده تا سقف ۱۵ میلیون تسهیلات قرض‌الحسنه و 5 میلیون وام بلاعوض ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد آب در آق قلا فروکش کرده است، گفت: عملیات بازسازی واحدهای آسیب‌دیده را آغاز می‌کنیم که چندی پیش کلنگ نخستین واحد روستایی در روستای چن‌سبیلی به زمین زده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: در مناطق سیل‌زده سیل زده سیمان و پروانه ساخت به صورت رایگان انجام می‌شود ما با مشارکت مردم تلاش خواهیم کرد خانه‌های مقاوم با رعایت نکات مهندسی بسازیم.

به گفته زمانی‎نژاد؛ عملیات بازسازی و کلنگ‌زنی با همکاری ستاد پشتیبانی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در حال انجام است.

نام:
ایمیل:
نظر: