صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸  ، 
شناسه خبر : ۳۱۵۱۳۹

1ـ چهار هدف ظریف از سفرهای بی‌پایان!

روزنامه فرامنطقه‌ای «العربی‌الجدید» چاپ لندن در یادداشتی نوشت: «این روز‌ها دیپلماسی ایران شاهد تحرکات گسترده و بی‌سابقه‌ای است که در پی شرایط حاصل از فشار‌ها و تهدیدات آمریکا به وقوع می‌پیوندد. وزیر خارجه ایران، محمدجواد ظریف ماه‌هاست که از این پایتخت به آن پایتخت می‌رود و ظاهراً سفرهایش تمامی ندارد. صحبت‌های ظریف در جریان سفر‌های منطقه‌ای‌اش حکایت از آن دارد که وی چهار انگیزه را دنبال می‌کند: اول، جلب حمایت سیاسی برای کشورش در مقابله با تهدیدات آمریکا؛ دوم، یافتن منافذ اقتصادی در این کشور‌ها برای مقابله با آثار تحریم‌های آمریکا و تشویق این دولت‌ها به حفظ روابط اقتصادی‌شان با تهران و سوم، شرح مواضع و سیاست‌های ایران در قبال تحولات اخیر در منطقه، به ویژه درباره بحران با دولت آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن. اما انگیزه چهارم، شرح و تفصیل تصمیمات مرحله‌ای ایران است، که یکی از آنها کاهش تعهدات ایران درباره توافق هسته‌ای در دو مرحله است. ظریف در این راستا به دنبال تشویق جامعه بین‌الملل برای انجام تعهدات‌شان در مورد این توافق است.»

2ـ دادن اختیارات بیشتر به کسی که برنامه‌ای ندارد، سم است

عضو هیئت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس گفت: دادن اختیارات بیشتر به رئیس‌جمهور در حالی که هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد، سم مهلک است. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: سؤال ما از آقای رئیس‌جمهور این است که این اختیارات بیشتر را برای چه برنامه‌ای می‌خواهد استفاده کند؟ دولت در برنامه‌هایی که مربوط به آن است و وظیفه‌اش است، به شدت کوتاهی می‌کند! وی اظهار داشت: اختیارات به طور کامل در دست دولت هست و حتی این اختیارات بیشتر هم شده است؛ جلساتی که سران سه قوه برگزار می‌کنند و ریاست شورای اقتصادی سران قوا یکی از این موارد است. وی در ادامه گفت: اگر منظور آقای رئیس‌جمهور از دادن اختیارات بیشتر به وی این است که قانون اساسی کنار گذاشته شود و آقای روحانی اصل تفکیک قوا را نپذیرد و به این سمت حرکت کند که در محدوده کاری قوه قضائیه و قوه مقننه ورود داشته باشد، این کار غلط است.

3ـ کاهش تولید گندم به دلیل سیل

«عباس کشاورز» معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع گندم شهرستان نمین گفت: امسال دو میلیون و ۴۰ هزار هکتار گندم آبی و نزدیک سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار هم گندم دیم کشت شده است. پیش‌بینی می‌شود از این پنج میلیون و 740 هزار هکتار مزارع گندم، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم برداشت شود. وی در ادامه بیان کرد: پیش‌بینی ما قبل از سیل در برخی استان‌های کشور، نزدیک ۱۵ و نیم میلیون تن برداشت گندم بود که متأسفانه فقط در استان خوزستان ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گندم کشور زیر آب رفت. گفتنی است، میزان مصرف گندم در کشور 11 میلیون تن است که پیش‌بینی شده 11/5 میلیون تن گندم از گندمکاران خریداری شود.

4ـ سالیانه حدود 800 هزار واحد در تولید مسکن عقب هستیم

«حسام عقبایی» نایب‌‌رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت: سالیانه به یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی نیازمندیم، در حالی که تولید مسکن در کشور ما کمتر از 300 هزار واحد است؛ یعنی سالیانه حدود 800 هزار واحد در تولید مسکن عقب هستیم. عقبایی با بیان اینکه فقط سالی یک میلیون ازدواج در کشور ثبت می‌شود، ادامه داد: پیام آن این است که تولید مسکن زیر 300 هزار واحد تأمین‌کننده نیاز سالیانه هم نیست و توقع اینکه حجم انباشته‌ای از نیازهای سالانه در کشور را تأمین کند، غلط است؛ سوداگری در بخش مسکن نیز به این وضعیت دامن می‌زند.

نام:
ایمیل:
نظر: