صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰  ، 
شناسه خبر : ۳۱۵۵۷۰

نتایج یک تحقیق درباره محتوای کانال‌های تلگرامی

نتایج یک تحقیق علمی از سوی دانشگاه تهران درباره حدود دو هزار و 500 کانال تلگرامی پربازدید نشان می‌دهد، سهم محتوای غیرسیاسی این مجموعه کانال‌های تلگرامی 91 درصد است و تنها حدود 1/3 درصد محتوای تولیدی آنها مضامین درگیری و براندازی دارند. همچنین بیش از 99/6 درصد محتوای این کانال‌ها مطالب غیر اخلاقی نداشته و 0/4 درصد دارای محتوای غیر اخلاقی هستند. همچنین نتایج این تحقیق نشان داده است، راهبرد و استراتژی در تولید محتوای کانال‌های تلگرامی از تولید مطالب سیاسی به سمت و سوی تولید مطالب در حوزه اجتماعی و سرگرمی سوق یافته است. این مهم نشان می‌دهد، گردانندگان کانال‌ها دریافته‌اند مقابله مستقیم با عناوین سیاسی و اخلاقی نتایج مورد نظر آنها را تأمین نخواهد کرد؛ از این رو به دنبال این هستند که با انتشار محتواهای اجتماعی و به تدریج برای تغییر ذائقه‌ها تلاش کنند.

گفته می‌شود رئیس‌جمهور موضوع تفکیک وزارت بازرگانی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت به شدت دنبال می‌کند. سال 1390 در راستای اصل سیاست‌های 44 قرار بر این شد که بحث واردات و صادرات کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود؛ اما این موضوع به تصویب نرسید. در حال حاضر وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت واردات و صادرات کالاهای اساسی را بر عهده نمی‌گیرند و عملاً در بحث کالاهای اساسی روال واحدی وجود ندارد.

نام:
ایمیل:
نظر: