این کتاب در چهار فصل سامان یافت است.در فصل اول به کلیات تبلیغات بازرگانی پرداخته شده است. آشنایی با تاریخ پیدایش و تحول تبلیغات بازرگانی و جنبههای مختلف آن کمک میکند تا از ابعاد و زوایای قانون مطلوب غفلت نشود.حقوق ارتباط در برنامهی چهارم توسعه نیز آخرین گفتار این فصل است. فصل دوم به یافتن اصول و مبانی تبلیغات بازرگانی در حقوق ایران اختصاص دارد و به همین منظور قوانین و مقررات مربوط در دو مقطع زمانی جداگانه (پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی) بررسی گردیده است. تبلیغات بازرگانی در صدا و سیما نیز همیشه تابع مقررات خاص خود بوده و از اینرو جداگانه مطرح شده است. در سومین فصل، اصول و مبانی تبلیغات بازرگانی در فقه و معارف اسلامی عرضه گردیده است. اصول کلی، آزادی تبلیغات بازرگانی و محدودیتها، مصرف و اندازهی آن، قواعد محتوایی و بالاخره مسئولیت ناشی از تبلیغات بازرگانی، عناوین گفتارهای پنجگانهی این فصل هستند. فصل پایانی نیز اصول و مبانی تبلیغات بازرگانی در جهان معاصر نام دارد. این فصل تلاشی است برای تبیین جایگاه این رشته در تقسیمبندیهای علم حقوق و ارتباط آن با حقوق بینالملل. آزادی تبلیغات بازرگانی و حمایت از حقوق مخاطبان، دو اصلی هستند که به موازات یکدیگر پایهی قوانین بینالمللی در این زمینهاند. با بررسی این دو اصل، نقشی که به اخلاق حرفهای و خودتنظیمی در این زمینه سپرده شده نیز توضیح داده میشود. در نهایت خواننده با تجربهی قانونگذاری پنج کشور (ایالات متحدهی آمریکا، انگلستان، جمهوری چک، ارمنستان، و مالزی) در حوزهی تبلیغات تجاری آشنا میگردد.