صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲  ، 
شناسه خبر : ۳۲۴۹۱۰
ـ‌ از اسلام دفاع کردند، از عزت ملی دفاع کردند، از ناموس دفاع کردند. برخی از آنها عروج کردند و بعضی هم ماندند و کار را به پایان رساندند.
محورهای سخنان فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
ـ امروز را به مناسبت چهلمین سال از آغاز دفاع مقدس و تکریم و بزرگداشت رزمندگان و پیشکسوتان جلوداران عرصه دفاع مقدس می‌دانند بسیار کار به‌جا و درستی انجام گرفته است و تکریم نکوداشت، جزو وظایف حتمی ملی ماست.
ـ پیشکسوستان و رزمندگان که امروز روز تکریم آنهاست چه کسانی هستند؟ کسانی هستند که از جان گذشتند و جان را کف دست گرفتند و از آسایش زندگی خانوادگی پدر مادر و در مواردی از آینده چشم پوشیدند صرف نظر کردند و همه داشته‌های خودشان را بردند به مصاف دشمنی که تشخیص داده بودند بایستی در مقابل او از مرز و بوم و اسلام دفاع کنند.
ـ‌ از اسلام دفاع کردند، از عزت ملی دفاع کردند، از ناموس دفاع کردند. برخی از آنها عروج کردند و بعضی هم ماندند و کار را به پایان رساندند.
ـ ما کی می تـوانیم اهمیت وعظمت رزمندگان را درست تشخیص بدهیم؟ وقتی عظمت کار مشخص ‌شود. من در چند جمله کوتاه، چرایی و چگونگی دفاع مقدس را امروز شرح می‌دهم. البته این ها مطالبی است که بارها گفته شده و باید بارها تکرار کنیم و آنچه حقیقت است این است که بارها و بارها باید بگوییم.
ـ طرف اصلی نبرد، صدام و حزب بعث نبود؛ اینها وسیله بودند. عناصر اصلی، صدام را پیش انداخته بودند.
ـ قدرت‌هایی بودند که از اینکه یک عنصر جدیدی در این منطقه بر اساس دین و اسلام به ایجاد شود از این نگران بودند.
ـ فقط آمریکا نبود، شوروی آن روز بود، ناتو بود و کشورهای اروپای غربی و اروپایی شرقی هم بودند. 
ـ‌کاروان نظامی کمک به صدام به صورت پیوسته جلوی چشم ما و دید ما بود. کشتی‌ها از بنادر امارات هر روزه بدون وقفه برای کمک به صدام اعزام می‌شدند.
ـ از داخل هم شرایط کشور جوری بود که دشمن را تشویق می‌کرد که حمله نظامی را آغاز کند؛ وضع داخلی کشور و وضع نیروهای مسلح. در درجه اول، ارتش تازه از زیر یوغ فرماندهان طاغوتی خارج شده بود. 
نام:
ایمیل:
نظر: