صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰  ، 
شناسه خبر : ۳۲۶۶۰۵
درپی ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان، شهید محسن فخری‌زاده، دوگانه اي با عناوين انتقام و انفعال در رسانه ها شكل گرفت ولي مقام معظم رهبري در پیام خویش نقشه های دشمن را برملا نمودند و تکلیف همگان در مواجهه با این جنایت ضد بشری را مشخص کردند.
پایگاه بصیرت / سید محمد حسینی
پس از ترور شهید محسن فخری زاده در جمعه گذشته، حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت و فقدان دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشورمان، بر مجازات قطعی عاملان و آمران این جنایت و همچنین لزوم پیگیری تلاش علمی و فنی این شهید تأکید کردند. ایشان در متن پیامشان آوردند: دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخریزاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم نظیر جان عزیز و گران‌بها را به خاطر تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه دستاندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخش‌های گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت می‌کنم.
گزاره‌های تحلیلی:
۱ - اشاره مقام معظم رهبری به عنوان دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور برای شهید محسن فخری زاده؛ جریان رسانه‌ای و انحرافی که از ابتدا می‌خواست ایشان را از برنامه هسته‌ای ایران و جریان پژوهشی و تحقیقی جدا کند را خنثی نمود. قطعاً این شهید والامقام از عناصر علمی کم‌نظیر، گران‌بها و تأثیرگذار در برنامه هسته‌ای و همچنین دفاعی ایران بودند و خود استاد بسیاری از اساتید و دانشمندان هسته‌ای کشور و جریان ساز بسیاری از تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار و پیشرفت‌های هسته‌ای و دفاعی بودند.
۲- خط انحرافی دیگری که پس از شهادت این شهید بزرگوار در رسانه‌های معاند در پیش گرفته شد، کند شدن و حتی توقف مسیر علمی و پیشرفت در اقداماتی بود که تحت نظر و تأثیر ایشان انجام می‌شد. این انحراف نیز با پیام معظم رهبری مبنی بر " پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت" نقش بر آب شد.
۳- گزاره دیگری که بیشتر از همه بحث‌برانگیز بود، موضوع انتقام خون این شهید عالی‌مقام بود که با دوگانه‌هایی مانند تنش و توافق و معیشت مطرح می‌شد تا بتواند جریان تصمیم‌گیری صحیح را در قبال این عمل جنایتکارانه، منحرف نماید. در بخشی از پیام فرمانده معظم کل قوا، بر پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن تأکید شده است و تکلیف را بر تمام تصمیم گیران روشن و واضح ساخته است. گره زدن موضوع انتقام خون شهید با موضوعاتی همچون انتخابات و تغییر رئیس‌جمهور آمریکا از نمونه‌های بارز دادن آدرس غلط برای انحراف و اختلال در سیستم تصمیم‌گیری کشور است. مسلماً پاسخ قاطعانه در زمان و مکان مناسب می‌تواند موجب افزایش عزت ملی و جلوگیری از تکرار این‌گونه اقدامات از سوی دشمنان انقلاب گردد.
نکته پایانی:
پیروی از خط ولایت و پیشگیری از تأثیرپذیری از جریان انحرافی رسانه‌های دشمن در بسیاری از ابتلائات جامعه می‌تواند هدایت بخش و راهگشا باشد. البته مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی همواره در این‌گونه بزنگاه‌ها همیشه در پیروی از امام خویش تصمیم درست را گرفته‌اند و تحت تأثیر القائات رسانه‌های استکباری قرار نگرفته‌اند. لازم است خواص و دستگاه‌های تصمیم‌گیر نیز با سرلوحه قرار دادن منویات مقام عظمای ولایت، تصمیم صحیح برای انتقام سخت در زمان و مکان مناسب را اتخاذ نمایند.
نام:
ایمیل:
نظر: