صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸  ، 
شناسه خبر : ۳۳۷۲۴۵


محسن هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره دیدار روز گذشته‌ی برخی فعالان سیاسی با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور اظهار داشت: این جلسات در همه دولت‌ها گذاشته می‌شود و معمولا روسای جمهور از فرصت ماه رمضان استفاده می‌کنند و با گروه‌های مختلف ملاقات‌هایی دارند؛ جلسه دیروز هم از ساعت 18 آغاز شد و تا نماز و افطار ادامه داشت.
وی افزود: مدعوین از منظر سیاسی خود صحبت کردند و بعضا صحبت‌ها از دستور هم خارج می‌شد. اگرچه بواسطه آنکه مدعوین عمدتا دبیران کل احزاب و روسای شوراهای مرکزی احزاب بودند، باید بیشتر درباره احزاب صحبت می‌شد ولی صحبت‌ها به سمت مسائل اقتصادی رفت. البته این مباحث هم‌اکنون در اولویت است.
هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: مشکلات مردم، تورم، کسری بودجه، انتخابات و نحوه نگرش شورای نگهبان به تأیید صلاحیت‌ها و همچنین لزوم مراقبت رئیس‌جمهور بر اجرای قانون اساسی از مباحثی بود که در جلسه توسط حضار مطرح شد.
رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: از دیگر موضوعات نیز سیاست خارجی و برجام بود و آقای رئیس‌جمهور هم در نهایت درباره سیاست‌هایش در حمایت از تولید مسائلی را مطرح کردند.
هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان کرد: جلسه صمیمی بود و عمدتا همه سعی کردند که در فضای آرامی صحبت کنند.
هاشمی‌رفسنجانی در ادامه گفت: برخی از فعالان سیاسی ازجمله اصلاح‌طلبانِ تند در این جلسه حضور نداشتند و بیشتر معتدلین بودند و ما هم جناح معتدلِ اصلاح‌طلب هستیم.
وی درباره فضای حاکم بر جلسه اظهار داشت: جلسه با آقای رئیسی نسبت به جلسات با آقای روحانی آرام‌تر بود و همه سعی کردند آرام صحبت کنند و یکی از دلایلش هم این بود که حدود 9 ماه از حضور آقای رئیسی در ریاست جمهوری گذشته و سعی بر این بود تا به ایشان امیدواری بدهند و به مباحث انتقادی شدید خیلی ورود نکنند. اصولگرایان هم از فرصتی که برایشان پیش آمده اظهار نگرانی می‌کردند که خدای ناکرده این فرصت از دست برود و مردم به امیدهایشان در رأی به آقای رئیسی نرسند و تذکرات این‌چنینی می‌دادند.

نام:
ایمیل:
نظر: