صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹  ، 
شناسه خبر : ۳۴۷۰۵۴

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم رسمی استقبال از ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش از سفر دور دنیا اظهار کرد: اقدام افتخار آمیز ارتش در انجام این مأموریت برای ملت ما غرور آفرین و به سطح اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته افزود.

وی با بیان این که قدرت دریایی، مولفه ای از قدرت های مهم هر کشوری است و کشورهای دارای قدرت دریایی حتما می توانند در حوزه بین المللی و راهبردی بین المللی حرف های جدی برای گفتن داشته باشند، عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران با پیشرفت های گسترده ای که در فناوری های دریای از خود به نمایش گذاشت، با این سفر برگ دیگری بر اوراق قدرت جمهوری اسلامی ایران افزود و همه موانع را پشت سر گذاشت و اقتدار دریایی ما را به نمایش گذاشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیان دیگر ابعاد این سفر، افزود: اقتدار علمی، صنعتی، فناوری دریایی ایران به اثبات رسید و نشان داده شد که تحریم های ظالمانه و یک جانبه آمریکا کاملا شکستنی است و امید را در دل ملت های مستقل دنیا افزایش داد که در پرتو اراده ملی توانایی عبور از سیاست های تحمیلی نظام سلطه وجود دارد.

کنعانی تأکید کرد: اطمینان داریم که این اقدام موازنه بین المللی در حوزه های راهبردی از جمله در قدرت دریایی بین المللی به نفع جمهوری اسلامی افزایش داده و دشمنان این موضوع را در محاسبات خود حتما منظور خواهند کرد.

وی بیان داشت: استقبال گرم و باشکوه این ناوگروه در برخی از کشورهایی که پهلو گرفت، واکنش مثبت کشورهای مستقل و آزاده نسبت به پیشرفت های ملت ایران به عنوان کشوری که روی پای خود ایستاده است، را نشان داد و حضور ناوشکن تمام ایرانی در این ناوگروه برای کشورها جالب بود که جمهوری اسلامی با وجود تحریم های ظالمانه توانسته حرکت بر لبه علم را داشته باشد و این پیروزی تکنولوژیک، سیاسی و عملیات دریایی بود.

 

منبع: فارس

نام:
ایمیل:
نظر: