صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۶  ، 
شناسه خبر : ۷۰۳۲۰

آمریکا مواد هستـه اى داراى کاربرى نـظـامـى را در اخـتـیـار 43 کـشـور قــرارداده است . وزارت انرژى آمریکا هفته گذشته با انتشار بیانیـه اى تـصـریـح کـرد :ایـالات متحده در سال هاى پـس از 1329 و در قالب برنامه اتم براى صلح ، مقادیر قابل توجهى اورانیوم غنى شده داراى کاربـرى نظامى در اخـتـیـار 43 کشور از جـمـلـه پاکستان قرارداده است . ایـن وزارتـخـانـه اعـلام کـرد :مـواد هسته اى در اختـیـار کـشـورهایى مـانـنـد پاکستان ، مکزیک ، جامائیکا، آفریقاى جنوبى و رژیم صهیونیستى قرار گرفت که هـمـه آنـهـا از بـازگـردانـدن آن خـوددارى کردند . وزارت انرژى ایالات متحده آمریکا با بـیـان ایـنـکـه دلایـلـى کـه کـشـورهـاى دریافت کننده این مواد براى خوددارى از استرداد این مواد مطـرح کردند، متفاوت بوده است ، گفت :برخى به کارگیرى این مواد را در تحقیقات دانشگـاهـى و بـرخى کاربرد آن را در پزشکى علت عدم استرداد مواد دریافت شده اعلام کرده اند .

نام:
ایمیل:
نظر: