صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۶  ، 
شناسه خبر : ۷۸۳۶۱

بصیرت: روز چهارشنبه و در جریان سفر کرینکو به ایران سوخت گذاری مجازی در داخل راکتور نیروگاه بوشهر آغاز شد.
به گزارش بصیرت به نقل از ایسنا، میله های سوخت مجازی به لحاظ مشابه سوخت اصلی که حاوی اورانیوم کم غنی شده است، می باشد.
یکی از کارکنان بهره بردار نیروگاه بوشهر با اعلام این مطلب تصریح کرد: تفاوت این سوخت گذاری این است که به جای سوخت اصلی در میله های سوخت، سرب قرار دارد که این میله ها را هم وزن سوخت اصلی می کند.
وی ادامه داد: هدف از این کار شبیه سازی کردن شرایط هیدرولیکی مدار اول برای انجام تست سرد و گرم راکتور است.
شیرازی افزود: در بارگذاری سوخت اولیه 80 تن سوخت بارگذاری خواهد شد که هر سال یک سوم آن تعویض می شود.
 

نام:
ایمیل:
نظر: